Milltek Valvesonic
Milltek Valvesonic
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met dit systeem op een Golf 7R ?
Zit er ergens een knop om de kleppen te openen of gaat dit automatisch ?
Bedankt
Eric
Heeft er iemand ervaring met dit systeem op een Golf 7R ?
Zit er ergens een knop om de kleppen te openen of gaat dit automatisch ?
Bedankt
Eric
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
- Type auto: BMW F30 335
- Locatie: Friesland
Re: Milltek Valvesonic
Hallo,
Destijds heb ik daar ook naar gekeken, maar vond het nogal duur, voor een volledig systeem betaal je bijna €4000. Maar voor zover is weet gaan de kleppen automatisch open zoals bij de originele demper, deze wordt aangestuurd door de drive modus race of sport schakeling.
Destijds heb ik daar ook naar gekeken, maar vond het nogal duur, voor een volledig systeem betaal je bijna €4000. Maar voor zover is weet gaan de kleppen automatisch open zoals bij de originele demper, deze wordt aangestuurd door de drive modus race of sport schakeling.
Re: Milltek Valvesonic
Heb je dan nu een "gewone" Milltek eronder of standaard ?Real-One schreef:Hallo,
Destijds heb ik daar ook naar gekeken, maar vond het nogal duur, voor een volledig systeem betaal je bijna €4000. Maar voor zover is weet gaan de kleppen automatisch open zoals bij de originele demper, deze wordt aangestuurd door de drive modus race of sport schakeling.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
- Type auto: BMW F30 335
- Locatie: Friesland
Re: Milltek Valvesonic
Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
Re: Milltek Valvesonic
Hoeveel pk/nm heb je nu ?Real-One schreef:Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
Carbonio heb je ook ?
Re: Milltek Valvesonic
Als je een kleppen uitlaat systeem wilt, zou ik kijken naar het Powerboost valve system uit de UK.... Gemaakt van 100% 304 RVS, erg mooi afgewerkt, en erg kompleet ook..
Komt binnenkort een groupbuy van op het TT-forum..
Het is dat mijn TTS de deur uit moet ivm gezinsuitbreiding, anders was dat systeem onder de mijne gekomen(ik hoef geen scheurende, en toch ook roestende, Milltek zooi..)
Komt binnenkort een groupbuy van op het TT-forum..
Het is dat mijn TTS de deur uit moet ivm gezinsuitbreiding, anders was dat systeem onder de mijne gekomen(ik hoef geen scheurende, en toch ook roestende, Milltek zooi..)
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
- Type auto: BMW F30 335
- Locatie: Friesland
Re: Milltek Valvesonic
ik zit nu op 372,5pk en 492nm met een APR intake. Als ik op korte termijn een andere auto neem kan je de onderdelen misschien overnemen.MacFever schreef:Hoeveel pk/nm heb je nu ?Real-One schreef:Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
Carbonio heb je ook ?
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Milltek Valvesonic
Ik heb het als eerste in NL onder mijn Audi .... speciaal gekozen voor Valvesonic ..... maar niemand kan mij vertellen hoe het werkt op de S3
Als je filmpjes op YouTube ziet (s5) dan zou het via driveselect (dynamic) open gezet kunnen worden.
Werkt bij mij niet. Daarnaast is het ook niet wenselijk omdat ik niet in de S stand wil rijden !
Als je bij Milltek kijkt op de website zie je ook een zwart kastje dat er tussen gezet moet worden, maar die zat er niet bij .....
Ik heb Milltek UK gemaild, maar die hielden na een paar klaag mailtjes van mijn kant op met reageren.
Ook JD weet niet hoe het werkt en is ook afhankelijk van dealer (die al bij de eerste vraag van niets wist) en fabrikant....
Achteraf had ik het anders gedaan, losse downpipe icm Remus einddemper....
En ik was meer dan € 4000 kwijt.
Als je filmpjes op YouTube ziet (s5) dan zou het via driveselect (dynamic) open gezet kunnen worden.
Werkt bij mij niet. Daarnaast is het ook niet wenselijk omdat ik niet in de S stand wil rijden !
Als je bij Milltek kijkt op de website zie je ook een zwart kastje dat er tussen gezet moet worden, maar die zat er niet bij .....
Ik heb Milltek UK gemaild, maar die hielden na een paar klaag mailtjes van mijn kant op met reageren.
Ook JD weet niet hoe het werkt en is ook afhankelijk van dealer (die al bij de eerste vraag van niets wist) en fabrikant....
Achteraf had ik het anders gedaan, losse downpipe icm Remus einddemper....
En ik was meer dan € 4000 kwijt.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Milltek Valvesonic
Ik denk dat het niet handig is van milltek om de valvesonic te benoemen bij modellen die standaard al valvesonic/kleppentechnologie hebben.
Dat hadden ze van milltek in het mailcontact dat je direct met ze had voorafgaand aan de aankoop, ook wel mogen vertellen. Zeker je het systeem al bij ze ging bestellen voor het op de markt uitgebracht was en het dus ook nergens te bekijken/testen was.
Het is een systeem wat bedacht is voor wagens die standaard geen kleppentechnologie hebben (zoals de S5 3.0 TFSI etc).
"ValveSonic is available for a range of modern high-performance vehicles that come from the factory without valve-controlled exhaust systems."
De Golf R 300 en de S3 2.0 TFSI 300pk hebben standaard al kleppen op de dempers zitten, die reageren op de rij-profielen.
Milltek doet niets anders dan deze dure klepjes ook op hun systeem te plaatsen (waar je ook de keuze hebt uit een goedkopere demper die geen kleppen heeft, dan staat hij altijd open).
Men creëert een verwachting door het systeem van de golf R en de S3 ook valvesonic te noemen. Terwijl het eigenlijk niets anders is dan wat op de vorige golf R ook zat, echter dan was het een vacuümklep en niet elektronisch gestuurd.
De adviesprijs is inderdaad ruim 4300 euro voor dit systeem (dat heb je gelukkig niet hoeven betalen).
Overigens zullen de uitlaatsystemen die geen kleppen hebben in de uitlaat, wel een storing in het systeem achterlaten, of je moet de kleppen loshalen van de originele dempers en dan ergens weg binden tegen de hitteschilden aan, als er nl niets op de stekkers zit, zal het systeem dat in het storingsgeheugen achterlaten).
Dat hadden ze van milltek in het mailcontact dat je direct met ze had voorafgaand aan de aankoop, ook wel mogen vertellen. Zeker je het systeem al bij ze ging bestellen voor het op de markt uitgebracht was en het dus ook nergens te bekijken/testen was.
Het is een systeem wat bedacht is voor wagens die standaard geen kleppentechnologie hebben (zoals de S5 3.0 TFSI etc).
"ValveSonic is available for a range of modern high-performance vehicles that come from the factory without valve-controlled exhaust systems."
De Golf R 300 en de S3 2.0 TFSI 300pk hebben standaard al kleppen op de dempers zitten, die reageren op de rij-profielen.
Milltek doet niets anders dan deze dure klepjes ook op hun systeem te plaatsen (waar je ook de keuze hebt uit een goedkopere demper die geen kleppen heeft, dan staat hij altijd open).
Men creëert een verwachting door het systeem van de golf R en de S3 ook valvesonic te noemen. Terwijl het eigenlijk niets anders is dan wat op de vorige golf R ook zat, echter dan was het een vacuümklep en niet elektronisch gestuurd.
De adviesprijs is inderdaad ruim 4300 euro voor dit systeem (dat heb je gelukkig niet hoeven betalen).
Overigens zullen de uitlaatsystemen die geen kleppen hebben in de uitlaat, wel een storing in het systeem achterlaten, of je moet de kleppen loshalen van de originele dempers en dan ergens weg binden tegen de hitteschilden aan, als er nl niets op de stekkers zit, zal het systeem dat in het storingsgeheugen achterlaten).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Milltek Valvesonic
@ Mark
Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.
Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.
Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Re: Milltek Valvesonic
belachelijk zo'n service van milpech
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Milltek Valvesonic
tja ...
ze hebben ook een zelfde systeem zonder Valvesonic .. iets van € 700 minder ..... als ik dan toch geen controle heb over kleppen open of dicht ...
ze hebben ook een zelfde systeem zonder Valvesonic .. iets van € 700 minder ..... als ik dan toch geen controle heb over kleppen open of dicht ...
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Milltek Valvesonic
Hè green hornet, dat vraagt wel om een foto of filmpje van je Audi (s5?)
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
- Type auto: BMW F30 335
- Locatie: Friesland
Re: Milltek Valvesonic
Voor zover ik weet gaan de kleppen alleen open in de sportstand van de dsg. Je kan het wel horen als je stil staat, uitlaat zal stationair meer geluid produceren. Met de overige profiel settings kan je de kleppen niet mee open zetten. Als je handmatig wil schakelen moet je ook eerst in de S zetten voordat de pook opzij duwt, anders gaan de kleppen ook niet open. Met een handbak zal deze wel open gaan in de race modus.Green Hornet schreef:@ Mark
Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.
Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Milltek Valvesonic
JD Facebook .... iets in sepang blauw maand of 2 geledenSchippersss schreef:Hè green hornet, dat vraagt wel om een foto of filmpje van je Audi (s5?)
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Milltek Valvesonic
mm bedankt voor de tip ik rij regelmatig met de flippers dus zal eerst eens in S zetten voordat ik naar manual ga.Real-One schreef:Voor zover ik weet gaan de kleppen alleen open in de sportstand van de dsg. Je kan het wel horen als je stil staat, uitlaat zal stationair meer geluid produceren. Met de overige profiel settings kan je de kleppen niet mee open zetten. Als je handmatig wil schakelen moet je ook eerst in de S zetten voordat de pook opzij duwt, anders gaan de kleppen ook niet open. Met een handbak zal deze wel open gaan in de race modus.Green Hornet schreef:@ Mark
Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.
Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
- Type auto: BMW F30 335
- Locatie: Friesland
Re: Milltek Valvesonic
En merk je ook verschil?
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Milltek Valvesonic
jipp, via S naar manueel en ik hoor de uitlaat bij lage toeren meer
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
- Type auto: BMW F30 335
- Locatie: Friesland
Re: Milltek Valvesonic
Mooi zo, dan is de werking toch hetzelfde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten