Milltek Valvesonic

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Milltek Valvesonic

Bericht door MacFever »

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met dit systeem op een Golf 7R ?
Zit er ergens een knop om de kleppen te openen of gaat dit automatisch ?
Bedankt
Eric
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Real-One »

Hallo,
Destijds heb ik daar ook naar gekeken, maar vond het nogal duur, voor een volledig systeem betaal je bijna €4000. Maar voor zover is weet gaan de kleppen automatisch open zoals bij de originele demper, deze wordt aangestuurd door de drive modus race of sport schakeling.
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door MacFever »

Real-One schreef:Hallo,
Destijds heb ik daar ook naar gekeken, maar vond het nogal duur, voor een volledig systeem betaal je bijna €4000. Maar voor zover is weet gaan de kleppen automatisch open zoals bij de originele demper, deze wordt aangestuurd door de drive modus race of sport schakeling.
Heb je dan nu een "gewone" Milltek eronder of standaard ?
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Real-One »

Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door MacFever »

Real-One schreef:Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
Hoeveel pk/nm heb je nu ?

Carbonio heb je ook ?
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Bluepower »

Als je een kleppen uitlaat systeem wilt, zou ik kijken naar het Powerboost valve system uit de UK.... Gemaakt van 100% 304 RVS, erg mooi afgewerkt, en erg kompleet ook..
Komt binnenkort een groupbuy van op het TT-forum..
Het is dat mijn TTS de deur uit moet ivm gezinsuitbreiding, anders was dat systeem onder de mijne gekomen(ik hoef geen scheurende, en toch ook roestende, Milltek zooi..)
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Real-One »

MacFever schreef:
Real-One schreef:Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
Hoeveel pk/nm heb je nu ?

Carbonio heb je ook ?
ik zit nu op 372,5pk en 492nm met een APR intake. Als ik op korte termijn een andere auto neem kan je de onderdelen misschien overnemen.
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Green Hornet »

Ik heb het als eerste in NL onder mijn Audi .... speciaal gekozen voor Valvesonic ..... maar niemand kan mij vertellen hoe het werkt op de S3 :?
Als je filmpjes op YouTube ziet (s5) dan zou het via driveselect (dynamic) open gezet kunnen worden.

Werkt bij mij niet. Daarnaast is het ook niet wenselijk omdat ik niet in de S stand wil rijden !

Als je bij Milltek kijkt op de website zie je ook een zwart kastje dat er tussen gezet moet worden, maar die zat er niet bij .....
Ik heb Milltek UK gemaild, maar die hielden na een paar klaag mailtjes van mijn kant op met reageren.
Ook JD weet niet hoe het werkt en is ook afhankelijk van dealer (die al bij de eerste vraag van niets wist) en fabrikant....

Achteraf had ik het anders gedaan, losse downpipe icm Remus einddemper....

En ik was meer dan € 4000 kwijt.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Race Eend »

Ik denk dat het niet handig is van milltek om de valvesonic te benoemen bij modellen die standaard al valvesonic/kleppentechnologie hebben.
Dat hadden ze van milltek in het mailcontact dat je direct met ze had voorafgaand aan de aankoop, ook wel mogen vertellen. Zeker je het systeem al bij ze ging bestellen voor het op de markt uitgebracht was en het dus ook nergens te bekijken/testen was.


Het is een systeem wat bedacht is voor wagens die standaard geen kleppentechnologie hebben (zoals de S5 3.0 TFSI etc).

"ValveSonic is available for a range of modern high-performance vehicles that come from the factory without valve-controlled exhaust systems."

De Golf R 300 en de S3 2.0 TFSI 300pk hebben standaard al kleppen op de dempers zitten, die reageren op de rij-profielen.
Milltek doet niets anders dan deze dure klepjes ook op hun systeem te plaatsen (waar je ook de keuze hebt uit een goedkopere demper die geen kleppen heeft, dan staat hij altijd open).

Men creëert een verwachting door het systeem van de golf R en de S3 ook valvesonic te noemen. Terwijl het eigenlijk niets anders is dan wat op de vorige golf R ook zat, echter dan was het een vacuümklep en niet elektronisch gestuurd.

De adviesprijs is inderdaad ruim 4300 euro voor dit systeem (dat heb je gelukkig niet hoeven betalen). ;-)


Overigens zullen de uitlaatsystemen die geen kleppen hebben in de uitlaat, wel een storing in het systeem achterlaten, of je moet de kleppen loshalen van de originele dempers en dan ergens weg binden tegen de hitteschilden aan, als er nl niets op de stekkers zit, zal het systeem dat in het storingsgeheugen achterlaten).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Green Hornet »

@ Mark

Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.

Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door bzb »

belachelijk zo'n service van milpech :(
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Green Hornet »

tja ...
ze hebben ook een zelfde systeem zonder Valvesonic .. iets van € 700 minder ..... als ik dan toch geen controle heb over kleppen open of dicht ...
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Schippersss »

Hè green hornet, dat vraagt wel om een foto of filmpje van je Audi (s5?)
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Real-One »

Green Hornet schreef:@ Mark

Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.

Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Voor zover ik weet gaan de kleppen alleen open in de sportstand van de dsg. Je kan het wel horen als je stil staat, uitlaat zal stationair meer geluid produceren. Met de overige profiel settings kan je de kleppen niet mee open zetten. Als je handmatig wil schakelen moet je ook eerst in de S zetten voordat de pook opzij duwt, anders gaan de kleppen ook niet open. Met een handbak zal deze wel open gaan in de race modus.
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Green Hornet »

Schippersss schreef:Hè green hornet, dat vraagt wel om een foto of filmpje van je Audi (s5?)
JD Facebook .... iets in sepang blauw maand of 2 geleden :mrgreen:
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Green Hornet »

Real-One schreef:
Green Hornet schreef:@ Mark

Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.

Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Voor zover ik weet gaan de kleppen alleen open in de sportstand van de dsg. Je kan het wel horen als je stil staat, uitlaat zal stationair meer geluid produceren. Met de overige profiel settings kan je de kleppen niet mee open zetten. Als je handmatig wil schakelen moet je ook eerst in de S zetten voordat de pook opzij duwt, anders gaan de kleppen ook niet open. Met een handbak zal deze wel open gaan in de race modus.
mm bedankt voor de tip ik rij regelmatig met de flippers dus zal eerst eens in S zetten voordat ik naar manual ga.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Real-One »

En merk je ook verschil?
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Green Hornet »

jipp, via S naar manueel en ik hoor de uitlaat bij lage toeren meer
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Milltek Valvesonic

Bericht door Real-One »

Mooi zo, dan is de werking toch hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten