Stage 1 MK7
Geplaatst: 08 jan 2015, 09:21
Ik heb iets gedaan wat ik eigelijk nooit wilde doen !
Mijn nieuw gekochte en zelf betaalde Golf 7 , ik ben er bijzonder zuinig op en rij er zo veel mogelijk mee.
Ik rij graag en geniet van ieder ritje.
Een super auto, balans is goed, zuinig en heerlijk rijdend.
Nu 12000 mee gereden in 5 maand.
Waar de eerste duizend kilometers de auto mij nog veraste met zijn acceleratie word dat allemaal heel gewoon.
Je merkt gewoon dat de motor niet rijd zoals het zou kunnen, er zit veel meer in.
Echt hij rijd en start goed, dat is het niet.
Veel gelezen over chip tuning, wat mij tegen hield ; er zit 4 jaar garantie op nu pas 5 maand verstreken.
Je slaat jezelf natuurlijk als je nieuwe auto stuk zou lopen, garantie ???
Ik woon in Zutphen en kom iedere dag door Lochem waar ene JD engineering huist.
Op de JD site staat de grafiek wat de verandering word na het laden van de nieuwe software.
van 220 Pk naar ruim 300 Pk
Van 350 Nm naar 435 Nm
Let wel mijn gedachten zijn heel duidelijk; dat kan toch niet?
Zoveel Pk s en zoveel trekkracht, zo simpel!
Lijkt het te mooi om waar te zijn dan is dat het ook hebben we geleerd.
Na 2 bezoekjes / gesprekken met Mark toch besloten de software om te wisselen.
Net terug van 300 km Autobahn.
Conclusie; dit is de Golf die het zou moeten zijn.
Het gemak waarmee de auto versneld is griezelig, zo gretig door het toerenbereik ahhh .
Hij blijft maar gaan.
Gevoelsmatig gaan de banden wat minder lang mee, zo soepel zo fijn rijdend.
Begrijp me goed, de auto reed al zeer fijn.
Na een tijdje zal dit ook weer als gewoon aanvoelen, nog meer Pk s op de voorwielen? Ik vind het genoeg.
Hoe meer je over je Golf te weten komt hoe leuker de hobby word, de Turbo die op een Mk 7 zit is van de Mitsubishi , merk IHI en is gedeeltelijk watergekoeld om de zeer hoge temperaturen in de hand te houden. Na stilstand en verwijderen van de sleutel pompt een electrisch aangedreven pompje er nog ongeveer 60 seconden koelvloeistof doorheen.techinsch doordacht en over nagedacht om de duurzaamheid ste verlengen.
Mijn nieuw gekochte en zelf betaalde Golf 7 , ik ben er bijzonder zuinig op en rij er zo veel mogelijk mee.
Ik rij graag en geniet van ieder ritje.
Een super auto, balans is goed, zuinig en heerlijk rijdend.
Nu 12000 mee gereden in 5 maand.
Waar de eerste duizend kilometers de auto mij nog veraste met zijn acceleratie word dat allemaal heel gewoon.
Je merkt gewoon dat de motor niet rijd zoals het zou kunnen, er zit veel meer in.
Echt hij rijd en start goed, dat is het niet.
Veel gelezen over chip tuning, wat mij tegen hield ; er zit 4 jaar garantie op nu pas 5 maand verstreken.
Je slaat jezelf natuurlijk als je nieuwe auto stuk zou lopen, garantie ???
Ik woon in Zutphen en kom iedere dag door Lochem waar ene JD engineering huist.
Op de JD site staat de grafiek wat de verandering word na het laden van de nieuwe software.
van 220 Pk naar ruim 300 Pk
Van 350 Nm naar 435 Nm
Let wel mijn gedachten zijn heel duidelijk; dat kan toch niet?
Zoveel Pk s en zoveel trekkracht, zo simpel!
Lijkt het te mooi om waar te zijn dan is dat het ook hebben we geleerd.
Na 2 bezoekjes / gesprekken met Mark toch besloten de software om te wisselen.
Net terug van 300 km Autobahn.
Conclusie; dit is de Golf die het zou moeten zijn.
Het gemak waarmee de auto versneld is griezelig, zo gretig door het toerenbereik ahhh .
Hij blijft maar gaan.
Gevoelsmatig gaan de banden wat minder lang mee, zo soepel zo fijn rijdend.
Begrijp me goed, de auto reed al zeer fijn.
Na een tijdje zal dit ook weer als gewoon aanvoelen, nog meer Pk s op de voorwielen? Ik vind het genoeg.
Hoe meer je over je Golf te weten komt hoe leuker de hobby word, de Turbo die op een Mk 7 zit is van de Mitsubishi , merk IHI en is gedeeltelijk watergekoeld om de zeer hoge temperaturen in de hand te houden. Na stilstand en verwijderen van de sleutel pompt een electrisch aangedreven pompje er nog ongeveer 60 seconden koelvloeistof doorheen.techinsch doordacht en over nagedacht om de duurzaamheid ste verlengen.