Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

NL_MK5 GTI schreef:Hoe erg het ook klinkt maar je kunt zon mooie auto niet meer fatsoenlijk ergens neer zetten. Ik zou je adviseren om ergens dichtbij een garage boxje te huren, al zouden die wel erg prijzig zijn denk ik die kanten op. Ik ben zo blij met mijn garage aan huis hij staat achter slot en grendel.
Een garage boxje huren gaat mij echt te ver. Dan verander ik liever van auto...
Tja, een huis met garage is ideaal en een droom van me :geek:
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

jochemstr schreef:Echt weer verschrikkelijk dit. Het leek een tijdje wat rustiger wat betreft deze
koplampen. Je kan ervoor kiezen om er anti diefstal bouten of afbreekfouten er in te laten zetten. Dan krijgen ze in ieder geval niet meer je lampen mee, ze weten je auto nu te staan....
Als je de mogelijkheid hebt om een garage o.i.d. te regelen, gelijk doen. Eigenlijk te gek voor woorden maar goed.

Mag ik vragen wat voor soort wijk het is?

Zelf heb ik ook de xenon/led lampen en mijn GTD staat nu nog altijd 'binnen', als ik hem soms ergens buiten moet laten staan 's nachts ben ik hier altijd bang voor.
Ik heb wel is het idee gehad om er op de een of andere manier een GPS zendertje er in te verwerken, dan kan je weten waar ze heen gaan, zelf ben ik alleen niet erg technisch..
Het is een nieuwbouwwijk en normaliter vrij rustig. Ik ga al die maatregelen niet nemen want stel dat ze die xenon lampen niet mee kunnen nemen dan nog hebben ze wel mijn hele auto weer gesloopt.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

KnuffelTurk schreef:Ze slaan je raam in - motorkap open - alarm aan of niet maakt niet uit ( + de meeste alarmen gaan pas na 15sec af ) - bumper eraf rukken - lampen los en weg.

Hieronder zie je hoe snel ze het doen :

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1135815 ... raakt.html
Zo zal het ook bij mij gegaan zijn. Motorkap stond inderdaad ook open toen ik het ontdekte.
Ik heb van mijn buurvrouw gehoord dat een andere buurvrouw een autoalarm af heb horen gaan en de politie had gebeld.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

ferry schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef:
ferry schreef:Wat een kansloze gasten. Vuile teri*** mietjes. Wees een vent en bel eerst aan om te zeggen dat ze het eraf gaan slopen. Dan komt de oplossing vanzelf. Moeilijk eten hoor de komende maanden door een infuus. Als ik nog zoveel medelijden met ze kan hebben!

Succes met de afhandeling!
En er zijn zat andere leuke auto s. Maar alles heeft een voordeel en nadeel.
Wat zou jij mij adviseren? Gewoon blijven rijden in de GTI of toch kijken naar iets anders?
ik geniet wel van mijn auto. Ik zou persoonlijk over wegen of het de ellende waard is. Ik heb geen xenon en geen navigatie puur door het vele stelen ervan. Ik heb hiervoor een subaru impreza gehad en daar kan je zeker ook heel veel plezier van hebben. Dus een japanse auto kan een goede optie zijn.
En een Ford Focus ST van ongeveer 4 tot 6 jaar oud? Zou dat een optie zijn?
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

GTI_MaRsS-72,
Als je voor een andere auto gaat, wat helaas wel begrijpelijk is omdat je weet dat ze terug komen.
Ford Focus ST is zeker een goed alternatief..

Denk hier ook aan;
Renault Megane RS.
BMW 335i..
Opel Astra OPC..
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI (235 pk...)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

ja die worden uiteraard nooit gestolen :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

Geen enkel type auto word nooit gestolen, toch? Als je een auto wil die niet word gestolen, dan moet je in een auto gaan rijden waar je niet in wilt rijden als auto liefhebber lijkt mij.. Wél is het een feit dat de overige auto's in ieder geval significant minder gestolen worden én van dat soort auto's worden zaken als koplampen nooit of bijna nooit gestolen.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... t-gestolen
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

jochemstr schreef:Geen enkel type auto word nooit gestolen, toch? Als je een auto wil die niet word gestolen, dan moet je in een auto gaan rijden waar je niet in wilt rijden als auto liefhebber lijkt mij.. Wél is het een feit dat de overige auto's in ieder geval significant minder gestolen worden én van dat soort auto's worden zaken als koplampen nooit of bijna nooit gestolen.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... t-gestolen
Uiteraard heb je bij geen een auto(merk) garantie dat ie nooit gestolen wordt maar helaas is een VW Golf wel heel erg populair. Jatten ze niet de hele auto dan wel onderdelen (Xenon koplampen of navigatie etc.).

Uiteraard had ik wel e.e.a. gehoord hierover voordat ik mijn GTI kocht maar uiteindelijk heeft mijn hart het gewonnen van mijn verstand. Ik dacht ook van het zal toch niet zo erg zijn.....
Wel dus.....ook ik ben aan de beurt gekomen :(

Het ergste is dat ik bang ben dat ze terugkomen of dat het elders nog een keer gaat gebeuren. De kans is best groot en daarom heb ik al minder zin om de GTI te houden. Aan de andere kant heb ik zoiets van waarom zou ik voor een ander moeten wijken. Politie kan er ook niets aan doen, als ze al komen is het leed al geschied...
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

KnuffelTurk schreef:Ze slaan je raam in - motorkap open - alarm aan of niet maakt niet uit ( + de meeste alarmen gaan pas na 15sec af ) - bumper eraf rukken - lampen los en weg.

Hieronder zie je hoe snel ze het doen :

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1135815 ... raakt.html

Als ik dat filmpje dan zo bekijk zo ik persoonlijk tot gaan voor afbreekbouten/anti-diefstal bouten, dan komen ze misschien 1x maar daarna weten ze dat het geen zin heeft. Ook zou in dit geval anti-inbraakfolie misschien een uitkomst bieden... Alarm anders instellen heeft weinig zin, trekken ze zich toch niks van aan..
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

folie is weer wat minder safe als je zelf eruit wil in nood, alarm gaat op open plekken inderdaad zo zacht dat maakt niemand meer wat uit
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Golf88 »

Folie heeft ook weinig zin, want ze pakken net zo makkelijk je hele ruit eruit.
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

Golf88 schreef:Folie heeft ook weinig zin, want ze pakken net zo makkelijk je hele ruit eruit.
Hete ruit eruit? Daar heb ik nog nooit van gehoord, hoe kan dat nou weer... :o
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Golf88 »

Ik weet niet of het voor alle modellen Golf geld, maar het is blijkbaar mogelijk je zijraam er naar buiten toe uit te trekken.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

jep klepel erachter en hele ruit ombuigen, stuk stiller ook :)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door yal »

Via de B-stijl vissen ze zo de hele zijruit eruit :o
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gtifreak
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2015, 21:40
Type auto: Golf 6 gti
Locatie: Den haag

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Gtifreak »

Afgelopen zondag ochtend (nacht van zaterdag op zondag) kwam ik na een avondje stappen ook mijn auto (gti 6) tegen met bumper op de grond, koplampen foetsie, een ingetikte zijruit en een vermiste rns 510 :| :|

Kon mijn ogen niet geloven, dit is tevens gebeurd in Utecht op het parkeer gebied van de nijverhijdsweg die overigens vol stond met geparkeerde autos vanwege een uitgaans gelegenheid in de buurt.

Gaat hier ook om de xenon koplampen met led.

Wat een ty€@"&lijers. Zoveel lef.

Er is trouwens bij nóg een auto die ook op hetzelfde parkeergebied stond, ook geprobeerd de koplampen te stelen. Maar deze zaten er nog op enkel de bumper was eraf getrokken/gesloopt. Werd kennelijk te heet onder hun voeten.

Erg vervelend dit, ik heb mijn gti pas een maand. Misschhien wel dezelfde daders als bij de topicstarter.

Afbeelding

Afbeelding

Slechte foto door geen licht en genomen met iphone, maar het idee zal wel duidelijk zijn
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bluetiger »

wat een stelletje lijers blijven het toch. had graag mooie foto´s van je nieuwe golf gezien ipv deze.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Tondeo »

Dit is niet normaal.
Maar zo lang als iedereen de gestolen spullen gewoon op marktplaats koopt en geen navraag doet naar de herkomst van de spullen zullen deze gasten dit blijven doen kwestie van vraag en aanbod.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

grootste deel gaat naar t oosblok en dergelijk, utrechtse auto onderdelen markt was volgens mij op dinsdag en maandag zijn de meest inbraken in utrecht :mrgreen: die markt is verplaats naar beverwijk dus zal t in haarlem en omgeving nu wel drukker zijn.

http://www.duic.nl/nieuws/utrecht-kent- ... -inbraken/
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door KnuffelTurk »

bzb schreef:grootste deel gaat naar t oosblok en dergelijk, utrechtse auto onderdelen markt was volgens mij op dinsdag en maandag zijn de meest inbraken in utrecht :mrgreen: die markt is verplaats naar beverwijk dus zal t in haarlem en omgeving nu wel drukker zijn.

http://www.duic.nl/nieuws/utrecht-kent- ... -inbraken/
Ik denk dat er weinig naar oost europa gaat. Het meeste blijft in NL worden gestript ( in dit geval doorverkocht ). De gti s die worden gestolen zijn binnen een uur helemaal gestript en het framewerk wordt gedumpt.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Gtifreak schreef:Afgelopen zondag ochtend (nacht van zaterdag op zondag) kwam ik na een avondje stappen ook mijn auto (gti 6) tegen met bumper op de grond, koplampen foetsie, een ingetikte zijruit en een vermiste rns 510 :| :|

Kon mijn ogen niet geloven, dit is tevens gebeurd in Utecht op het parkeer gebied van de nijverhijdsweg die overigens vol stond met geparkeerde autos vanwege een uitgaans gelegenheid in de buurt.

Gaat hier ook om de xenon koplampen met led.

Wat een ty€@"&lijers. Zoveel lef.

Er is trouwens bij nóg een auto die ook op hetzelfde parkeergebied stond, ook geprobeerd de koplampen te stelen. Maar deze zaten er nog op enkel de bumper was eraf getrokken/gesloopt. Werd kennelijk te heet onder hun voeten.

Erg vervelend dit, ik heb mijn gti pas een maand. Misschhien wel dezelfde daders als bij de topicstarter.

Afbeelding

Afbeelding

Slechte foto door geen licht en genomen met iphone, maar het idee zal wel duidelijk zijn
Wat een vieze klootzakken zeg! Ik weet precies hoe jij je voelt! Net pas 1 maand je auto en dan dit..... Hopelijk ben je goed verzekerd en wordt dit allemaal netjes opgelost.
Het zouden inderdaad wel eens dezelfde daders kunnen zijn als bij mij.

Natuurlijk geen getuigen of camerabeelden? Ben je toevallig bij Central Studios geweest met uitaan? Misschien dat de bedrijven rondom het gebied waar jij je auto had geparkeerd camera's hebben waarop wellicht iets te zien is?

Het lijkt wel alsof het nu veel vaker gebeurt (in de regio Utrecht).

Het ergste is dat die gasten nooit gepakt worden en overal mee wegkomen. Hoop echt dat het een keer fout gaat en dat ze helemaal invalide geschopt worden. Sorry, maar zo denk ik er echt over. Sowieso moeten die dieven hun verdiende loon krijgen. Het ergste is dat je er weinig tot niets tegen kunt doen.

Ik hoop dat ik mijn auto binnenkort terug heb (staat nog steeds bij schadeherstelbedrijf). Psychologisch gezien heb ik er ook een beetje schade van ondervonden want ik blijf steeds in mijn achterhoofd houden dat ze terugkomen en ik zal nooit echt gerust zijn dat mijn auto ergens veilig kan staan. Vandaar dat ik zelfs overweeg om een andere auto te nemen maar die stap vind ik op dit moment toch te rigoureus en feit blijft dat dit voor mij toch enigszins de perfecte auto is.

Hopelijk zal ons verdere leed bespaart blijven.

Heel veel succes en sterkte!
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door SjoerdB »

Ongelofelijk. Ik heb ook geen fijn gevoel om de auto in een (onbewaakte) parkeergarage te zetten in een stad. Meestal neem ik dan ook een andere auto mee als we gaan stappen o.i.d.
Thuis ben ik er niet zo bang voor, maar misschien ben ik wel te naïef. 'Ze' hebben namelijk al eens een auto weggehaald. Daar wel maatregelen voor genomen (nieuwe sloten, elektrische poort, elektrische garagedeuren, camera's), dus ik slaap redelijk rustig. Maar toch... :roll:
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Timmy »

Mijn ervaring leert: als ze het willen hebben, pakken ze het toch wel. Bij mij zijn 2 motoren gejat. Een 2004 Yamaha R1 en een 2007 Suzuki GSXR 750. Die Suzuki heb ik een stuk beter beveiligd, maar dat helpt toch niet. Soms wachten ze gewoon af, totdat je net op dat ene moment "even snel wat pakken binnen en nog ff naar de wc" Dan kom je terug en is het weg.. Bij mij was het geval, dat ze gewoon op het juiste moment toesloegen. Ik was even bij mijn moeder op bezoel na een motor dagje, heeft 2 uur buiten gestaan en weg was die.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

Gtifreak schreef:Afgelopen zondag ochtend (nacht van zaterdag op zondag) kwam ik na een avondje stappen ook mijn auto (gti 6) tegen met bumper op de grond, koplampen foetsie, een ingetikte zijruit en een vermiste rns 510 :| :|

Kon mijn ogen niet geloven, dit is tevens gebeurd in Utecht op het parkeer gebied van de nijverhijdsweg die overigens vol stond met geparkeerde autos vanwege een uitgaans gelegenheid in de buurt.

Gaat hier ook om de xenon koplampen met led.

Wat een ty€@"&lijers. Zoveel lef.

Er is trouwens bij nóg een auto die ook op hetzelfde parkeergebied stond, ook geprobeerd de koplampen te stelen. Maar deze zaten er nog op enkel de bumper was eraf getrokken/gesloopt. Werd kennelijk te heet onder hun voeten.

Erg vervelend dit, ik heb mijn gti pas een maand. Misschhien wel dezelfde daders als bij de topicstarter.

Afbeelding

Afbeelding

Slechte foto door geen licht en genomen met iphone, maar het idee zal wel duidelijk zijn
Wéér een, en wéér een in de regio Utrecht, zullen ongetwijfeld steeds dezelfde daders zijn.. Succes met de afwikkeling..
Dit soort lui gaat waarschijnlijk nooit gepakt worden door de politie tenzij de politie zelf is een keer een Golf 6 met Xenon neer zet als lok auto. Bij het lezen van dit soort berichten krijg ik echt de neiging om zelf actie te ondernemen en mijn eigen Golf GTD met Xenon daar neer te zetten en afwachten tot ze er op af komen, en ze dan is hard handig te laten voelen dat ze dit beter niet meer kunnen doen..
Gtifreak
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2015, 21:40
Type auto: Golf 6 gti
Locatie: Den haag

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Gtifreak »

@GTI_MaRsS-72

Ben inderdaad bij studios geweest. Op het bureau is me verteld dat er wel een camera hangt op het parkeerterrein. Tis maar de vraag of deze naar de juiste plek is gericht en of er genoeg licht is om wat te kunnen zien.

En dat de gasten die dit soort ongein uthalen invalide geschopt mogen worden, die mening deel ik zeer zeker met je.

Ik weet zelf ook niet wat ik kan doen om dit in de toekomst te vermijden. Vind de gti zo'n fijne auto zou het erg jammer vinden als ik hem weg moet doen om deze reden.

@jochemstr
Dat idee met een lokauto zou de politie eens serieus moeten overwegen, zou ZEKER wel voor verschil zorgen. Maarja jammergenoeg zijn die lui alleen maar bezig met het vullen van de staatskas..
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten