De Golf 5 GTI ED30

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door GolfL »

Nou dat zijn er dus welgeteld 3 :mrgreen:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door wehoo »

vwracing schreef:klopt is niet veel.. maar niet iedereen die een gti besteld die er ongeveer 3500 euro aan meerprijs voor overheeft.. dit onderscheid de liefhebbers ;)
Oei, wat een stellige opmerking. Dan zijn er op dit forum maar 11 GTI-liefhebbers. :idea: Concluderend uit de opgave op pagina 2 van dit topic. Er van uitgaande dat alle ED 30 nieuw gekocht zijn. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
vwracing
Berichten: 338
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:46
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Nurburgring

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door vwracing »

wehoo schreef:
vwracing schreef:klopt is niet veel.. maar niet iedereen die een gti besteld die er ongeveer 3500 euro aan meerprijs voor overheeft.. dit onderscheid de liefhebbers ;)
Oei, wat een stellige opmerking. Dan zijn er op dit forum maar 11 GTI-liefhebbers. :idea: Concluderend uit de opgave op pagina 2 van dit topic. Er van uitgaande dat alle ED 30 nieuw gekocht zijn. 8-)

nee zo bedoel ik dat niet.. nieuw is ie ook ónbetaalbaar voor de meeste waaronder ikzelf.. maar bedoel iemand die een edition 30 nieuw koopt.. koopt deze vanwege de 'kleine'optische verschillen tov de 'normale'gti..
affijn moeilijk zo uit te leggen.. :S
MK5 GTIEDITION30air-18"Porsche Eta Beta-JD Engineering Stage I-324PK-435Nm
POLO 6RGTIstatic 17" BBS RS-SennaProducts.com/JD Engineering stage II-230PK
Audi A3 SB 8P 2013 - s-tronic,S-line-Airlift-18"Porsche Eta Beta
MK6 GTI EDITION35JD stage2 367PK
Audi TT 8N 1.8T 225pk Static H&R ultralow-19"Rotiform
Audi A3 8V SB s-line
Golf MK7,5 R-line lapiz Blue
Golf Mk7GTI clubsport - Racingline - JVV Automotive
insta: mr_gticlubsport
Pedro
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 mei 2011, 22:09

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door Pedro »

Nou nee, ik heb hem puur voor de motor gekocht, niet voor de optische verschillen. Leek me wel gaaf om een x 'een Golfje' met 300+ pk te hebben. Eenmaal in bezit weet ik nu dat ik dit vermogen zo goed als nooit aanspreek. ;)

Ik heb hem zelf uit Duitsland gehaald omdat ik met mijn specifieke wensen (waaronder zeer lage km stand) op dat moment in NL geen ED30 kon vinden.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door wehoo »

vwracing schreef:
wehoo schreef:
vwracing schreef:klopt is niet veel.. maar niet iedereen die een gti besteld die er ongeveer 3500 euro aan meerprijs voor overheeft.. dit onderscheid de liefhebbers ;)
Oei, wat een stellige opmerking. Dan zijn er op dit forum maar 11 GTI-liefhebbers. :idea: Concluderend uit de opgave op pagina 2 van dit topic. Er van uitgaande dat alle ED 30 nieuw gekocht zijn. 8-)
nee zo bedoel ik dat niet.. nieuw is ie ook ónbetaalbaar voor de meeste waaronder ikzelf.. maar bedoel iemand die een edition 30 nieuw koopt.. koopt deze vanwege de 'kleine'optische verschillen tov de 'normale'gti..
affijn moeilijk zo uit te leggen.. :S
Ik dacht wel dat je het zo niet bedoelde, maar het kwam wel erg stellig over. Vergeet niet dat je ook een 'normale' = standaard GTI met allerlei opties, (al dan niet oem) kunt 'opsmukken'. Hierdoor wordt het verschil met de ED30 alleen de motor (incl. turbo).
(en uiteraard het typeplaatje)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door KlouxOne »

de meine is ook origineel nederlands
Gebruikersavatar
dannyvw
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 jan 2012, 11:33
Type auto: Audi RS4

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door dannyvw »

mijne is helaas wel import hoewel dit mij niks uitmaakt zou eigenlijk niet weten waarom slechter moet zijn

mijne is 2 maand in duitsland geweest en toen naar Nederland gehaald
dit is gedaan omdat het toen blijkbaar toch goedkoper was
ik ben 2e eigenaar en 1e eigenaar heb ik via garage te horen gekregen en heb ook hele geschiedenis erbij.

toch leuk dat ze nog redelijk zeldzaam zijn de edition 30 :mrgreen:
Golf 5 GTI Edition 30
stush
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2012, 10:31
Type auto: Golf V GTI Edition

Re: De Golf 5 GTI ED30

Bericht door stush »

Aangenaam kennis te maken allemaal!
Mijn naam is Jaimy en ben 23 jaar jong :D

Ik ben sinds kort eveneens in het bezit van een golf gti edition 30 met DSG bak (2007). Hij is nog geheel standaard maar Ik ben van plan om hem te laten chippen bij JD-Engineering.

Winst qua vermogen is enorm van 230 naar 310 pk. Iemand ervaring met het laten chippen van een edition 30?

Is het trouwens verplicht om je DSG-bak anders af te laten stellen i.v.m. het koppel?
Heb geen zin om achteraf mijn bak te vervangen!

grtz!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten