Ik heb een probleem met het oliedruklampje (of met de oliedruk) in mijn Golf 1 1800 bj 1983. Ik denk zelf dat het niet de oliedruk is maar dat er ergens een storing zit in het electrische circuit, maar ik kan het mis hebben. Het volgende gebeurt, zodra ik de contactsleutel omdraai begint het lampje te knipperen en begint de zoemer. Het lampje blijft knipperen en de zoemer blijft aan als ik de auto gestart heb, het toerental maakthierbij niet uit. Er zit ook een oliedrukmeter in en die geeft bij een koude motor rond de 8 bar aan. Ik heb beiide sensors al vernieuwd maar dat heeft niet geholpen. Beide sensors maken geen contact met massa als de auto uit staat, zodra hij gestart is maken ze beide contact. Mocht iemand dit probleem kennen, tips hebben of duidelijke electrische bezitten dan hoor ik het graag.
Gerrit
olielampje Golf 1 gti
Re: olielampje Golf 1 gti
@gerbis.
Misschien heb je hier iets aan. Niet direct voor de GTI 1, maar volgens mij maakt het voor wat betreft de oliedruk en het controlelampje ervan, niets uit.
Link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/V ... emacht.pdf
Misschien heb je hier iets aan. Niet direct voor de GTI 1, maar volgens mij maakt het voor wat betreft de oliedruk en het controlelampje ervan, niets uit.
Link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/V ... emacht.pdf
Gr. Wehoo.
Re: olielampje Golf 1 gti
Wehoo,
Bedankt voor het boek, ik ga het bestuderen en kijken of ik er verder mee kom
mvgr Gerrit
Bedankt voor het boek, ik ga het bestuderen en kijken of ik er verder mee kom
mvgr Gerrit
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: olielampje Golf 1 gti
Sowieso heb je als de motor uitstaat geen olie druk..... Dus het is zeker weten een elektrische storing.
8 bar is koud best stevig. Redelijk dikke olie... Waar je even op moet letten er zitten een aantal drukklepjes in deze kunnen vast gaan zitten en dan zou je wel een olie probleem kunnen hebben.
De 2 sensoren hebben beide een andere functie eentje is voor lage druk en de andere van hoge druk.
Wat je eventueel kan proberen is het los maken van de bedrading van de sensoren. Kijken wat er dan gebeurd??
8 bar is koud best stevig. Redelijk dikke olie... Waar je even op moet letten er zitten een aantal drukklepjes in deze kunnen vast gaan zitten en dan zou je wel een olie probleem kunnen hebben.
De 2 sensoren hebben beide een andere functie eentje is voor lage druk en de andere van hoge druk.
Wat je eventueel kan proberen is het los maken van de bedrading van de sensoren. Kijken wat er dan gebeurd??
Golf MK1 GTI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 134 gasten