olielampje Golf 1 gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
gerbis

olielampje Golf 1 gti

Bericht door gerbis »

Ik heb een probleem met het oliedruklampje (of met de oliedruk) in mijn Golf 1 1800 bj 1983. Ik denk zelf dat het niet de oliedruk is maar dat er ergens een storing zit in het electrische circuit, maar ik kan het mis hebben. Het volgende gebeurt, zodra ik de contactsleutel omdraai begint het lampje te knipperen en begint de zoemer. Het lampje blijft knipperen en de zoemer blijft aan als ik de auto gestart heb, het toerental maakthierbij niet uit. Er zit ook een oliedrukmeter in en die geeft bij een koude motor rond de 8 bar aan. Ik heb beiide sensors al vernieuwd maar dat heeft niet geholpen. Beide sensors maken geen contact met massa als de auto uit staat, zodra hij gestart is maken ze beide contact. Mocht iemand dit probleem kennen, tips hebben of duidelijke electrische bezitten dan hoor ik het graag.

Gerrit
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: olielampje Golf 1 gti

Bericht door wehoo »

@gerbis.
Misschien heb je hier iets aan. Niet direct voor de GTI 1, maar volgens mij maakt het voor wat betreft de oliedruk en het controlelampje ervan, niets uit.

Link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/V ... emacht.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
gerbis

Re: olielampje Golf 1 gti

Bericht door gerbis »

Wehoo,

Bedankt voor het boek, ik ga het bestuderen en kijken of ik er verder mee kom

mvgr Gerrit
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: olielampje Golf 1 gti

Bericht door Spuugemmer »

Sowieso heb je als de motor uitstaat geen olie druk..... Dus het is zeker weten een elektrische storing.

8 bar is koud best stevig. Redelijk dikke olie... Waar je even op moet letten er zitten een aantal drukklepjes in deze kunnen vast gaan zitten en dan zou je wel een olie probleem kunnen hebben.
De 2 sensoren hebben beide een andere functie eentje is voor lage druk en de andere van hoge druk.

Wat je eventueel kan proberen is het los maken van de bedrading van de sensoren. Kijken wat er dan gebeurd??
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 134 gasten