Autoambulance

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Autoambulance

Bericht door KnuffelTurk »

Zo kan het dus ook. Mijn advies probeer je auto zo te parkeren dat ze de takelwagen er niet voor/achter kunnen krijgen. Zet hem in zijn versnelling de handrem knippen ze gewoon door.

De afgelopen week is er op de Vrijheer van Eslaan, bij de Sterflat geprobeerd een personenauto te stelen. Hiervoor werd een zogenoemde 'auto-ambulance' gebruikt. Doordat de eigenaar bij zijn auto kwam, is deze diefstal niet gelukt. De auto bleek inmiddels wel voorzien van een spanband aan de vooras en een doorgeknipte handremkabel. De eigenaar van deze auto zag de auto-ambulance bij zijn auto staan, maar legde op dat moment niet de link met poging diefstal.

Afgelopen nacht is er op P.J. Oudstraat een personenauto gestolen. Mogelijk dat bij deze autodiefstal ook een auto-ambulance is
gebruikt. Opvallend is dat het in beide gevallen om een Volkswagen ging.

Heeft u iets gezien wat met de diefstal te maken kan hebben, bel dan met de Politie via 0900-8844.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Autoambulance

Bericht door dangerpaki »

ONGELOFELIJK!!! Wat moet je allemaal doen tegenwoordig om je eigen auto veilig neer te kunnen zetten.

Word echt eens tijd (ik weet dat het heel extreem klinkt, maar... je kan bijna niet meer anders) dat een paar van deze daders een keer de IC op geslagen worden of erger. Misschien dat het dan eens eindelijk gaat afnemen.

En maar betalen. BPM, BTW, wegenbelasting, accijns op accijns, maar waar gaat al dat geld heen? Staat er nou ook tegenover dat de betalers een stuk veiligheid terug krijgen ervoor? Volgens mij niet. Wat de verzekeraars betalen toch wel en worden er ook op langer termijn rijker van dus waarom zou men.
Gebruikersavatar
jim90
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 feb 2014, 21:23
Type auto: golf 6 gti

Re: Autoambulance

Bericht door jim90 »

Dus zo nemen ze je golf mee... ongelooflijk. Z.s.m. bearlock erin i.c.m een bullock pedaalslot.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Autoambulance

Bericht door bluetiger »

Dat zal het wel gaan worden met de mechanische beveiligingen. Al zit er op de golf 7 een elektronische handrem. Kan je imho de kabel niet van doorknippen?
Hier op de parkeerplaats is er weinig ruimte voor een autoambu, en ik hoop dat ze em met rust laten.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Autoambulance

Bericht door Edition30 »

Als er een autoambulance kan worden gebruikt, dan kan je alleen nog de auto beveiligen door middel van een zware ketting :roll: De parkeerdienst kan ook iedere auto meenemen.

Ik ben blij met mijn garage, slaapt toch wel lekker, want het wordt steeds gekker met die diefstallen.

Die diefstallen moeten een keer ophouden, want dit gaat ons veel verzekeringspremie kosten. Een petitie aanbieden bij de 2e Kamer!? Zijn wij als GTI ridders echt de enigen die hier zoveel last van hebben, of zijn er meer "gewilde" auto's?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Autoambulance

Bericht door bzb »

per verkochte auto wordt de lexus rxh nogwat eco en de bmw x modellen het meest gestolen
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Autoambulance

Bericht door Warhoofd »

Als je kijkt naar de verhouding verkoop en diefstal gegevens was de meest diefstalgevoelige auto in 2014 de Range Rover Evoque gevolgd door de BMW x serie, de BMW 1 serie en dan pas de golfjes ;)
312 pk & 460 NM by JD Engineering
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Autoambulance

Bericht door bzb »

volgende stap is wel dat ze naast je bedje staan voor de sleutel met al dat beveilig
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autoambulance

Bericht door SjoerdB »

Edition30 schreef:Als er een autoambulance kan worden gebruikt, dan kan je alleen nog de auto beveiligen door middel van een zware ketting :roll: De parkeerdienst kan ook iedere auto meenemen.

Ik ben blij met mijn garage, slaapt toch wel lekker, want het wordt steeds gekker met die diefstallen.

Die diefstallen moeten een keer ophouden, want dit gaat ons veel verzekeringspremie kosten. Een petitie aanbieden bij de 2e Kamer!? Zijn wij als GTI ridders echt de enigen die hier zoveel last van hebben, of zijn er meer "gewilde" auto's?
Ook ik slaap elke nacht heerlijk. Een poort in combinatie met een garage en camerabeveiliging + verlichting die op warmte/beweging werkt. :mrgreen:
bzb schreef:volgende stap is wel dat ze naast je bedje staan voor de sleutel met al dat beveilig
Laat maar komen, ik ben er niet bang voor. Tenzij ze met een mes of pistool aan m'n bed staan, dan gaan de sleutels mee. :lol:
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Autoambulance

Bericht door 73GTI »

bzb schreef:volgende stap is wel dat ze naast je bedje staan voor de sleutel met al dat beveilig
Zelfs als je me sleutel heb krijg je hem niet weg. :D
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Autoambulance

Bericht door ferry »

bluetiger schreef:Dat zal het wel gaan worden met de mechanische beveiligingen. Al zit er op de golf 7 een elektronische handrem. Kan je imho de kabel niet van doorknippen?
Hier op de parkeerplaats is er weinig ruimte voor een autoambu, en ik hoop dat ze em met rust laten.
Is het niet zo dat als er genoeg weerstand op komt dat de handrem los komt. Je kan toch ook weg rijden met de handrem aan en die laat dan toch vanzelf los?

En een beetje olie voor de banden en een liertje van 1500 kilo sleept hem er gewoon op hoor.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autoambulance

Bericht door wehoo »

De elektronische handrem van de Golf 7 werkt met 2 elektromotoren. Wegrijden met de handrem erop werkt zeker. Als je de riem omdoet en de auto op contact zet, en vervolgens wegrijdt, wordt de elektronische handrem ontgrendeld. Bij een handgeschakelde bak moet je eerst nog de koppeling intrappen.
Handmatig kun je de elektronische handrem uitzetten door nadat de auto op contact staat, het rempedaal in te drukken en de handremknop naar beneden drukken.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Autoambulance

Bericht door ferry »

wehoo schreef:De elektronische handrem van de Golf 7 werkt met 2 elektromotoren. Wegrijden met de handrem erop werkt zeker. Als je de riem omdoet en de auto op contact zet, en vervolgens wegrijdt, wordt de elektronische handrem ontgrendeld. Bij een handgeschakelde bak moet je eerst nog de koppeling intrappen.
Handmatig kun je de elektronische handrem uitzetten door nadat de auto op contact staat, het rempedaal in te drukken en de handremknop naar beneden drukken.
En als de motor uit is? Hoe werkt het dan?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autoambulance

Bericht door wehoo »

ferry schreef:En als de motor uit is? Hoe werkt het dan?
Rem is actief, wiel "geblokkeerd".
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Autoambulance

Bericht door ferry »

wehoo schreef:
ferry schreef:En als de motor uit is? Hoe werkt het dan?
Rem is actief, wiel "geblokkeerd".
Dus dan blijft de rem electronisch aan gestuurd. Dus bij de stroom onderbreken zal de rem loskomen, stekker door knippen en/of accu los maken. Of werkt dat niet zo zwart op wit?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autoambulance

Bericht door wehoo »

Nee werkt niet direct zo. Dat zou te makkelijk wezen. De parkeerrem is geïntegreerd in het remsysteem, met elektronische aansturing. De aansturing gebeurt via sensoren van de ESP en ABS. Dit wordt gestuurd via het CAN-bus-systeem.
In het kort (enkele bladzijden uit het lesmateriaal):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Autoambulance

Bericht door yal »

@wehoo , geweldig weer :!:
De handrem v/d golf 7 is geen beweging in te krijgen....wanneer ik mijn gordel af doe om in te parkeren is dat super irritant.

Mijne is goed verzekerd , maar dat kost veel.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Autoambulance

Bericht door Tondeo »

Poort,camera,garage en een Mechelse Herder ik slaap ook goed.

Afbeelding
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Autoambulance

Bericht door MkVI Nmgn »

Wat voorn camera systeem is dat ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Autoambulance

Bericht door Tondeo »

Zijn camera's van Sony met een nas die 4 weken opneemt. Als je de precieze details wilt weten laat maar horen dan stuur ik ze via een pb.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Pedro
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 mei 2011, 22:09

Re: Autoambulance

Bericht door Pedro »

Knap stukje grond Tondeo!
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Autoambulance

Bericht door Tondeo »

Pedro schreef:Knap stukje grond Tondeo!
Dank je. Eergisteren in ons rustige dorpje ook een GTI van de oprit gestolen.
Dadelijk moet ik ook nog aan een bearlock moet niet gekker worden.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten