Handbak of DSG.

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Handbak of DSG.

Bericht door O2RS »

Eens met Staffpride, mijn zusje heeft een lupo met handbak. Wat een ramp is dat ding zeg, niet overdreven al wel 6 keer bij de garage gestaan met schakelproblemen, dan gaat het een paar maanden goed en dan weer hetzelfde probleem.
Maar goed in dit geval moeten we natuurlijk het vergelijk houden tussen de handgeschakelde 6-bak uit de GTI en de DSG uit de GTI.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Frits@Vrolijk »

Alles kan stuk en ik zeg niet dat een Dsg bak sucks

Iedereen zijn ding en zei alleen dat het voor VW kassa is een Dsg
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Jeffreyvdt »

g-loudertje schreef:
Frits@Vrolijk schreef:

En zelfs me eigen dealer zei een Dsg gaat op zeker kapot als je je auto gaat chippen.

Dit gebeurt door tuners die niet weten waar ze mee bezig zijn. De dsg is begrenst op 400 nm. Als de tuner dit niet weet zal de kans groot zijn dat de bak te veel te verduren krijgt. Dus veel in de 'begrenzer' zitten. Door die aan te passen is het euvel verholpen.

Persoonlijk rij ik ook een dsg die gechipt is met een aangepaste bak door JD. Dit gaat grandioos. De ploffen uit de uitlaat met overschakelen is erg leuk en zal niet met een handbak gerealiseerd worden ;)

Ben wel met je eens dat een handbak meer gevoel geeft!
Ik zelf heb een handbak en heb ook plofjes uit de uitlaat alleen heb ik wel een custom uitlaat systeem.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Handbak of DSG.

Bericht door yal »

We hebben 3 DSG auto's binnen de familie , DSG is geweldig totdat er iets stukgaat.
DSG vervangen heeft een prijskaartje waar je niet vrolijk van wordt....inmiddels 1x DSG7 (wegens slecht schakelen) vervangen en 2x DSG6 (wegens bijgeluiden) en de auto's worden met ontzettend veel liefde/respect behandeld.

Ik ga weer terug naar een handbak , voor 1 DSG kun je heel veel koppelingsplaten en drukgroepen vervangen.
VW monteert vaak af fabriek koppelingen die het vermogen maar net aankunnen , was met de TDI''s vroeger ook al het geval dus dat is een risico dat je moet incalculeren indien je gaat chippen.

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Frits@Vrolijk »

Mocht mijn koppeling het ooit begeven Yal mag jij er een sport koppeling in zetten bij mij

Help ik je wel mee met sleutelen of ik ga een smeerput graven in me garage kom je hier klussen haha
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Crokko »

Alles kan kapot heren, handbak, dsg, vaatwasser, magnetron, nagelschaartje.....

De auto zonder gebreken, fabrieksfouten, kinderziektes, zonder onderhoud en onvoorziene uitgaven moet nog geproduceerd worden, maar zit voor het gaatje hoor! :roll: (uch uch)

:mrgreen:
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Handbak of DSG.

Bericht door yal »

Frits@Vrolijk schreef:Mocht mijn koppeling het ooit begeven Yal mag jij er een sport koppeling in zetten bij mij

Help ik je wel mee met sleutelen of ik ga een smeerput graven in me garage kom je hier klussen haha
Daar zijn garages voor , ik sleutel niet voor anderen en ook niet meer aan mijn eigen auto's.
Alleen aan mk1 GTI doe ik alles zelf en daar heb ik ook bijna geen tijd voor.

Hans Sloot doet goed werk en is ook een GTI liefhebber , dus ga daar maar heen :mrgreen:

Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Frits@Vrolijk »

yal schreef:
Frits@Vrolijk schreef:Mocht mijn koppeling het ooit begeven Yal mag jij er een sport koppeling in zetten bij mij

Help ik je wel mee met sleutelen of ik ga een smeerput graven in me garage kom je hier klussen haha
Daar zijn garages voor , ik sleutel niet voor anderen en ook niet meer aan mijn eigen auto's.
Alleen aan mk1 GTI doe ik alles zelf en daar heb ik ook bijna geen tijd voor.

Hans Sloot doet goed werk en is ook een GTI liefhebber , dus ga daar maar heen :mrgreen:

Yal

Hoop het verlopig niet haha maar was maar grapje hoor


En heb me sl560 automaat :mrgreen: weg gedaan omdat ik het vele klussen zat was dus gaan we nu ook niet meer doen denk ik


Oja Catch Can in bouwen thats it
Mvg Frits
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten