knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Glenne »

Hallo,
ik open normaal mijn garagepoort door het zendertje uit te halen en op de knop te drukken.
Nu vond ik toevallig op internet een foto van een knop die ingebouwd kan worden:

Afbeelding

De handzender die ik heb is van Seip en heeft 4 knoppen. Ik heb dit even open gedaan en heb de contacten gevonden die er voor zorgen dat het signaal verstuurd wordt.

Kan er mij iemand uitleggen hoe ik dit moet monteren en hoe ik de behuizing van de knoppen (naast esp ed) kan demonteren (Golf VI GTI)?
De verlichting van de OEM knop hoeft niet te noodzakelijk te branden. De zender is natuurlijk voorzien van een batterij en het is dus de bedoeling dat die knop gewoon contact maakt zodat het signaal verstuurd wordt naar de ontvanger van de poort.
Ik heb al verschillende how-to's gevonden maar zijn allemaal in het Duits en electrische handleidingen met relais waar ik geen bal van snap :oops: .

link van de knop en handleiding: http://carstyle4you.com/product_info.ph ... ubcu4jdd87

Zou deze knop ook bij de dealer te bestellen zijn of is dit niet OEM?

Gr
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Robbie
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 apr 2011, 01:25
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG
Locatie: Rotterdam

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Robbie »

Leuk idee,wil ik ook wel :mrgreen:
Davy
Berichten: 62
Lid geworden op: 31 jul 2011, 14:24
Type auto: mk6 gti
Locatie: Bocholt Belgie

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Davy »

zeer leuk ja, wil ik ook wel hebben :lol:
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Mackdennis »

Erg gaaf!! Ik wil ook wel een garage 
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door SabGTI »

dat moet ik ook hebben voor m'n garage !!!!! als iemand weet voor een golf v let me know !
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door MkVI Nmgn »

Sabrina de 5 en 6 zijn het zelfde

Gr. Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Glenne »

OK nu weten we dat er animo is, maar ben geen stap verder ondertussen ;) (niet dat het super dringend is hoor).
Als iedereen helpt zoeken komen we er samen uit ;)
Golf VI GTI
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door SabGTI »

ik heb dit gevonden deze persoon heeft ook een knop voor de garage te openen ingebouwd http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... itch-D.I.Y.

alleen hoe je de afstandsbediening van de garage in het knopje moet doen staat er niet bij
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door GolfL »

Volgens mij zijn die knopjes niet echte knopjes? Blinddeckel= blinddeksel. Dus je kan er niet op drukken toch?

Misschien is dit een projectje voor Henk van het S-O forum? Dat is nogal een elektriciteitsman :P.

Ik weet wel het principe ervan. Dus je haalt je bestaande zender uitelkaar. Je haalt het bestaande knopje eruit (solderen), je soldeert dit nieuwe knopje er voor in de plaats met wat langere draden. Vervolgens bouw je je zender weg, en bouw je je knop in je auto. Enige nadeel is dat je zender geen vaste voeding heeft, maar nog steeds op de batterijen werkt. Dus zijn de batterijen op, dan moet je je zender weer uitbouwen...
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Glenne »

@ SabGTI: eindresultaat is OK, maar vind het een beetje wreemd (lijmen, afslijpen, terug lijmen, ...).

@ GolfL: is dat Henk die ooit een coming/leaving home module ging maken voor een Leon, maar nooit de tijd vond (om persoonlijke redenen)? Als het die is dan ziet het er niet naar uit dat ik dit jaar nog geholpen wordt ;). Zoals je kon zien in mijn topic op S-O heb ik reeds hetzelfde gedaan in m'n Leon, maar nu wil ik het wat strakker.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door MkVI Nmgn »

Je hebt 2 verschillende knopjes die je kunt bestellen een schakelaar en 1 die alleen licht geeft dacht ik,
Maar monteren van de garage opener is niet erg eenvoudig,
Maak de handschakelaar open, met soldeerbout het knopje eraf halen,
Op de plus en de min 2 kleine draadjes maken,
Deze soldeer je weer aan het kleine knopje in de auto en aan de Handzender deze plaats je eronder schakelaar monteer deze
en als goed is werkt het dan ,
Heb alleen geen afbeeldingen of schema

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door ronzuid »

Intressant!!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:Je hebt 2 verschillende knopjes die je kunt bestellen een schakelaar en 1 die alleen licht geeft dacht ik,
Maar monteren van de garage opener is niet erg eenvoudig,
Maak de handschakelaar open, met soldeerbout het knopje eraf halen,
Op de plus en de min 2 kleine draadjes maken,
Deze soldeer je weer aan het kleine knopje in de auto en aan de Handzender deze plaats je eronder schakelaar monteer deze
en als goed is werkt het dan ,
Heb alleen geen afbeeldingen of schema

Gr Tonnie
De knoppen van carstyle4you zijn 'blinddeckel'. Vrij vertaald, fake.
Alleen de verlichting ervan werkt en sluit je met een doorlusstekker aan op de bestaande verlichting van de affabriek aanwezige knoppen, plug and play. Alleen de schietstoelknop is real, voor wie het gelooft.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door RobR6vs »

wehoo schreef:
De knoppen van carstyle4you zijn 'blinddeckel'. Vrij vertaald, fake.
Alleen de verlichting ervan werkt en sluit je met een doorlusstekker aan op de bestaande verlichting van de affabriek aanwezige knoppen, plug and play. Alleen de schietstoelknop is real, voor wie het gelooft.
Hoi Wehoo,

Meestal ben ik het wel met je eens of het is me te technisch, maar deze info klopt niet.
Als je de "deckel" besteld kun je onder aan de pagina kleur, positie en versie uitkiezen.
De mogelijke versies zijn "blinddeckel" (inderdaad fake) "schalter" (schakelaar, meerprijs € 30) en "taster" (drukknop/ -signaal meer prijs € 20).
Zelf heb ik 2 "blinddeckel" gemonteerd met de handleiding waarvan je een pdf op de site kunt downloaden, is dat in een "fluitje van een cent" gebeurd.
Alleen oppassen dat de klipjes van het afdekplaatje rond de versnellingspook niet afbreken.

Groet Rob
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Spuugemmer »

Uuuhm no shit..... Is gewoon een optie geweest in de golf 5 voor garagedeur opener..... dan heb je op je zonneklep 3 knopjes zitten voor 3 verschillende deuren. Mega handig..... Alleen de 1 is er bij mij wel een beetje afgesleten... Kan je ook gebruiken voor afstandbedienbare hekken en andere dingen.... Alleen de zonneklep kost al 244,80 ex btw....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door wehoo »

RobR6vs schreef:
wehoo schreef:
De knoppen van carstyle4you zijn 'blinddeckel'. Vrij vertaald, fake.
Alleen de verlichting ervan werkt en sluit je met een doorlusstekker aan op de bestaande verlichting van de affabriek aanwezige knoppen, plug and play. Alleen de schietstoelknop is real, voor wie het gelooft.
Hoi Wehoo,

Meestal ben ik het wel met je eens of het is me te technisch, maar deze info klopt niet.
Als je de "deckel" besteld kun je onder aan de pagina kleur, positie en versie uitkiezen.
De mogelijke versies zijn "blinddeckel" (inderdaad fake) "schalter" (schakelaar, meerprijs € 30) en "taster" (drukknop/ -signaal meer prijs € 20).
Zelf heb ik 2 "blinddeckel" gemonteerd met de handleiding waarvan je een pdf op de site kunt downloaden, is dat in een "fluitje van een cent" gebeurd.
Alleen oppassen dat de klipjes van het afdekplaatje rond de versnellingspook niet afbreken.

Groet Rob
Ik was deze al langer bekende site aan het doorzoeken, maar kon die "Taster" niet vinden, alleen "Blinddeckel". Maar geloof je graag. Ik ben alleen benieuwd of de "Taster" ook de verlichting heeft.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door RobR6vs »

wehoo schreef:
RobR6vs schreef:
wehoo schreef:
De knoppen van carstyle4you zijn 'blinddeckel'. Vrij vertaald, fake.
Alleen de verlichting ervan werkt en sluit je met een doorlusstekker aan op de bestaande verlichting van de affabriek aanwezige knoppen, plug and play. Alleen de schietstoelknop is real, voor wie het gelooft.
Hoi Wehoo,

Meestal ben ik het wel met je eens of het is me te technisch, maar deze info klopt niet.
Als je de "deckel" besteld kun je onder aan de pagina kleur, positie en versie uitkiezen.
De mogelijke versies zijn "blinddeckel" (inderdaad fake) "schalter" (schakelaar, meerprijs € 30) en "taster" (drukknop/ -signaal meer prijs € 20).
Zelf heb ik 2 "blinddeckel" gemonteerd met de handleiding waarvan je een pdf op de site kunt downloaden, is dat in een "fluitje van een cent" gebeurd.
Alleen oppassen dat de klipjes van het afdekplaatje rond de versnellingspook niet afbreken.

Groet Rob
Ik was deze al langer bekende site aan het doorzoeken, maar kon die "Taster" niet vinden, alleen "Blinddeckel". Maar geloof je graag. Ik ben alleen benieuwd of de "Taster" ook de verlichting heeft.
Hoi Wehoo,

Dat denk ik wel, want onder aan de site moet je drie keuzes maken te weten de led color (blauw, groen, rood, wit, geel), de positie (links, rechts of midden) en tenslotte de versie (blindeckel, schalter of taster).

Groet Rob
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Glenne »

schalter = schakelaar en taster= drukknop?
ik weet nog niet zeker of ik het ga inbouwen. alles samen 50 euro vind ik behoorlijk veel voor wat het eigenlijk maar is...
Golf VI GTI
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door SabGTI »

Chris@XT Motorsport schreef:Uuuhm no shit..... Is gewoon een optie geweest in de golf 5 voor garagedeur opener..... dan heb je op je zonneklep 3 knopjes zitten voor 3 verschillende deuren. Mega handig..... Alleen de 1 is er bij mij wel een beetje afgesleten... Kan je ook gebruiken voor afstandbedienbare hekken en andere dingen.... Alleen de zonneklep kost al 244,80 ex btw....
bedoel je dit http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/17740_x600.jpg ?
maar hoe wordt dat dan aangesloten met je garage opener ??
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: knop inbouwen om garagepoort te bedienen

Bericht door Spuugemmer »

ja die bedoel ik. Als het regelapparaat in de zonneklep zit dan is de prijs die ik eerder noemde de prijs welke je ervoor in nl betaald.
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten