Forté Full System Cleaner/ Motor Flush

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Forté Full System Cleaner/ Motor Flush

Bericht door MkVI Nmgn »

Dit heb ik zelf ook gebruik naar mijn mening ik vind het Super werken
Ik had tijdje terug dat mijn auto beetje inhield & hikte, op Volle Tank 2 flesjes Full System Cleaner Gebruikt heb geen last meer van inhouden en hikken,
Bij mijn grote beurt heb ik de Motor Flush gebruikt,
Makkelijk te gebruiken Auto warm laten draaien Flesjes bij de olie vuldop erin doen 45min laten draaien de motor om de 15min klein beetje gas geven even vast houden en weer laten draaien na de 45min olie aftappen
Dan de motor na spoelen met aktion olie of andere goedkope olie deze kleine 30min laten draaien daarna aftappen,
En dan de gewenste olie in de auto en je zal meteen verschil merken de auto loopt een stuk mooier na mijn mening

Gr Tonnie


Forté Fuel System Cleaner is een complex mengsel van speciaal geselecteerde oplosmiddelen in combinatie met oppervlakteactieve stoffen en bindmiddelen die tezamen afzettingen oplossen die zich in brandstofsystemen vormen. Bij gebruik volgens voorschrift in het brandstofsysteem van een benzinemotor biedt Forté Fuel System Cleaner de volgende voordelen:

Reinigt de brandstoftank, brandstofpomp en het gehele injectiesysteem.
Herstelt sproeibeelden door reiniging van de injectoren en verstuivers.
Verbetert de mengselbereiding door snellere en correcte reactie van de regelkring van de ECU.
Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem.
Stabiliseert de met alcohol vermengde loodvrije brandstoffen.
Neutraliseert zuren die gevormd worden ten gevolge van oxidatie van de brandstof.
Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
Verbetert de werking van zowel de lambdasonde als de katalysator.

Forté Fuel System Cleaner is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Het product bevat geen stoffen en veroorzaakt geen gevolgen waardoor de garantie van de fabrikant kan komen te vervallen. Forté Fuel System Cleaner moet regelmatig bij de servicebeurt gebruikt worden en als symptomen er op duiden dat een behandeling noodzakelijk is.
Afbeelding

Forté Motor Flush is een complex mengsel van speciale oplos-, dispergerende en reinigingsmiddelen dat aan de oude motorolie wordt toegevoegd, voor de olie verversing. Bij gebruik volgens voorschrift biedt Forté Motor Flush de volgende voordelen:

Verwijdert black en white sludge en ingedikte olie uit het motorcarter.
Reinigt en smeert de motor inwendig.
Neutraliseert de zuurgraad van de achterblijvende motorolie.
Voorkomt dat een deel van het additiefpakket van de nieuwe olie verbruikt wordt om residu van de oude olie te neutraliseren.
Reinigt zuigerveergroeven, waardoor de zuigerveren weer naar behoren kunnen functioneren.
Stabiliseert de compressie-einddrukken en de cilindervulling.
Reinigt hydraulische klepstoters en systemen voor verstelling van de nokkenastiming.
Vermindert de inwendige vervuiling via het EGR- en carterventilatiesysteem en reduceert de roetbelasting van roetfilters bij dieselmotoren.

Herstelt verloren motorvermogen en heeft een gunstige invloed op het brandstofverbruik.

Forté Motor Flush is speciaal ontwikkeld om een motor inwendig efficiënt te reinigen, terwijl de smeercapaciteit tijdens de reinigingsprocedure behouden blijft. Forté Motor Flush is onschadelijk voor motordelen, inclusief uitlaatgasnabehandelingsystemen. Het product is volledig compatibel met alle soorten motoroliën voorzien van classificaties en specificaties volgens ACEA, API, ILSAC en afzonderlijke automobielfabrikanten.

Forté Motor Flush kan veilig toegepast worden bij motorfietsen voorzien van een natte plaatkoppeling, omdat het product de wrijvingseigenschappen van de motorolie niet verandert.

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: Forté Full System Cleaner/ Motor Flush

Bericht door jarno1979 »

En wat als er bij de flush grote stukken vuil loskomen die alles gaan verstoppen?
Is vaak genoeg gebeurt.

groet jarno
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forté Full System Cleaner/ Motor Flush

Bericht door MkVI Nmgn »

Daarom is het ook de bedoeling dat de auto goed warm is,
Dan voorkom je dat er grote stukken kunnen verstoppen,
Heb het zelf nooit gehoord dat er iets verstopt is geraakt,
Daarom moet je de auto ook spoelen met andere olie zodat er geen stukken achterblijven

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
vwfrits2005
Berichten: 172
Lid geworden op: 02 jun 2011, 15:23
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: utrechtse heuvelrug

Re: Forté Full System Cleaner/ Motor Flush

Bericht door vwfrits2005 »

De dealers gebruiken het ook bij reguliere onderhoudsbeurten.
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forté Full System Cleaner/ Motor Flush

Bericht door MkVI Nmgn »

Ja als je een lease auto rijd zit het er dacht ik standaard bij weet ik niet helemaal zeker,
En dan vanaf de 60.000 beurt of de 90.000
Moet ik even over liegen,
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten