Garantie verlengen (€ 755!!)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Edition30 »

De voorkeurselectie van mijn auto loopt in oktober af, deze kan ik verlengen als ik € 755,00 overmaak aan PON. Ik vind dit belachelijk veel geld voor een jaar extra garantie, slaat VW hier een slaatje uit, of moet VW dit bedrag in rekening brengen om uit de kosten te komen (dus kan je je maar beter wel verzekeren).

Dan meteen nog maar een andere vraag: als ik de garantie niet verleng, is het dan zinvol om nog een "einde garantie keuring" te doen bij b.v. de ANWB?

Ik denk wel dat ik het weet (geen verlenging en wel de keuring), maar misschien kunnen jullie mij op andere gedachten brengen :?:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Wilcoos »

Goede vraag! Zelfde schuitje hier...
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door SabGTI »

hoe duur is een einde garantie keuring ? misschien dat je dat eerst doet en daarna bepaalt of je de garantie verlengt
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Race Eend »

Meestal is een dergelijke keuring ongeveer 75 euro (aankoopkeuring kost dit ook).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door SabGTI »

ik zou dan zo'n keuring doen en op wat daar uit komt beslissen of je de garantie verlengt
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Edition30 »

Keuring bij de ANWB kost € 155,00!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Race Eend »

Edition30 schreef:Keuring bij de ANWB kost € 155,00!
whot! dat is flink duur geworden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door SabGTI »

das nog best prijzig hmm ja dan weet ik ook niet, ligt er denk aan wat je er voor over heb of op je gevoel af gaan.
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door GolfL »

Ik weet niet hoevaak je gebruik heb gemaakt met je garantie tot nu toe?

Ik heb 6 maanden bovag garantie gehad bij mijn aankoop. En sommige op dit forum weten wel hoeveel profijt ik daar van heb gehad ( nieuwe distrubutieriem/spanner, 2x een nieuwe DSG bak, enz)

Als ik jou was zou ik je auto laten keuren, en aan de hand daarvan beslissen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Mackdennis »

Tja zo als golfL zijn de meeste niet.
Anders hadden ze de gerantie wel een stuk duurder gemaakt.

Ik zelf zou als je niks geks heb.. Of iets waar je van twijfeld.
Die 800e in je zak houden.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Edition30 »

Bedankt voor jullie antwoorden, ze verwoorden precies hoe ik er ook over denk. Dus veel geld en ja wat is wijsheid.

Ik heb nog niks gehad aan de auto, maar ik laat de auto wel keuren (is ook veel geld, maar dan weet je wat). In ieder geval kunnen eventuele zaken die daar uitkomen onder garantie (die nog rest) worden gemaakt. En ja als er nog wat dingen twijfelachtig zijn kan ik kiezen voor verlenging.

Alleen vind ik het nog steeds gek dat VW de prijs heeft verhoogd van € 360,00 naar € 755,00. Gaat er zoveel kapot aan een GTI dat dit het gemiddelde(!) bedrag is, of verdienen ze hieraan en/of willen ze eigenlijk geen garantie geven (NB Kia geeft standaard 7 jaar)! Wat ook vreemd is dat VW zegt dat verlenging van de garantie een zaak is van de klant. Service met een heel klein s-je dus, want het aanvragen van verlenging moet de klant zelf regelen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door bartvw »

Hoi edition 30,

Ik heb ook een brief ontvangen van Pon om mijn auto 2 jaar extra te verzekeren kosten 799 euro.
Ik zelf vind dit ook aardig wat geld en denk dat ik het niet doe.
Heb van mijn dealer begrepen dat je in het derde jaar van je auto voor sommige dingen op 70 procent coulance kan rekenen.
Mocht je toch je auto extra willen verzekeren moet dat 1 maand van tevoren voordat je auto 2 jaar word.
Met andere woorden als je auto 1 november 2 jaar oud word moet je hem voor 1 oktober verzekerd hebben dit is mij uit gelegd door mijn dealer.

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Timvgti »

Ikzelf heb mijn VW Golf V GTI uit 06-2005 in oktober 2010 bij Volkswagen Muntstad in de Meern (Utrecht) gekocht.
De GTI was voorzien van 1 jaar VW voorkeursselectie garantie.
Helaas heb ik in de eerste maanden na aanschaf een aantal problemen met de GTI gekregen, sommigen mogelijk doordat ik zelf 'erg' kritisch ben en meerdere malen fouten waarnam met mijn vcds, maar ik kan melden dat elke klacht werkelijk keurig afgehandeld is.
Een kleine greep wat allemaal vervangen is naar aanleiding van uiteenlopende klachten/foutcodes:

RCD300 vervangen, flappermotor vervangen, evap systeem vervangen, regen/lichtsensor vervangen, hendel ruitenwisser vervangen, hendel cruisecontrol vervangen, ketting/kettingspanner en div aanverwante onderdelen vervangen, 3e remlicht vervangen, complete draagarmen vervangen,...
Al deze onderdelen en het arbeid zijn door VW betaald (van elke uitgevoerde reparatie heb ik kopie-facturen en als ik dit zelf had moeten betalen, had het toch al gauw een 5000,- euro gekost)
De meeste reparaties zijn zelfs door een ander VW filiaal uitgevoerd, daar dat voor mij dichter bij huis was.

Echter was ik door al deze 'ellende' reeds enkele maanden verder en voelde de GTI pas in februari/maart 2011 volledig naar behoren.
Sinds die tijd rijdt mijn GTI volledig naar behoren en voelt als 'nieuw'. Geen enkele klacht/storing heeft zich meer voorgedaan.
Om mijn vetrouwen in VW/garantie/aftersales echter weer terug te krijgen heeft VW Auto Muntstad mijn garantie GRATIS uitgebreid.
Eigenlijk zou de VW Voorkeursselectie garantie volgende maand dus voor mij verlopen.
Nu heb ik, ingaande vanaf oktober 2011 t/m eind april 2012 zes maanden extra garantie gekregen.
Dit wordt dan wel bovag garantie in hun filiaal (ivm het feit dat mijn GTI al uit 2005 is en dus niet meer onder voorkeursselectie kan vallen), maar dit betekend dus dat ik nog tot eind april 2012 met garantie kan rondrijden!

De service, aftersales en correctheid van VW Auto Muntstad is zéér goed.
Natuurlijk kunnen we een discussie starten over het feit of deze GTI in eerste instantie wel onder voorkeursselectie afgeleverd had mogen worden. Aan de andere kant waren het problemen die pas de kop op staken, enkele weken na aflevering en kon de dealer er weinig aan doen.
Door het handelen van VW Auto Muntstad zou ik mijn volgende voertuig zo weer bij hen aanschaffen.

Dat ik in 2010 bewust de keuze heb gemaakt om wat meer geld uit te geven en een GTI bij een VW filiaal onder voorkeursselectie garantie aan te schaffen, werpt nu zijn vruchten af.
Hierbij wil ik opmerken dat ik dit ook wel een beetje te danken heb aan de adviezen van een goede vriend van me (Chris van XtremeTuning). Met hem ben ik véééle gti's afgegaan, van Ali Illegalie tot universele garages/dealers. Allen voelden niet goed en op zijn advies de zoektocht bij de VW dealer voortgezet.
Ik ben bijzonder blij geen GTI gekocht te hebben bij 'jantje om de hoek met enkel 6mnd bovag garantie'.
Natuurlijk blijft het wel altijd pech of geluk hebben...

Alle waar naar zijn geld...
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Race Eend »

Keurig netjes opgelost door de betreffende dealer(s) inderdaad. In dit geval heel goed dat je nog garantie had en dat men serieus naar elke klacht gekeken heeft (ondanks dat dit alleen maar geld kost, geeft dit wel een positief verhaal hier op het net!).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door KlouxOne »

het leuke van voorkeur select garantie, is dat elke VW dealer de rekening naar PON kan sturen. oftwel elke dealer wil jou heel graag helpen. lekker uren schrijven en vervolgens bij PON claimen. dit is echt de kracht van VW voorkeur select.

bij een bovag garage zullen ze eerst de boel proberen te lappen omdat ze matriaal en uurloon uit eigen zak betalen. dit is vaak erg vervelend voor de klant omdat problemen vaak maar half bakken worden opgelost.

Zeker als je kritisch bent. ga ik voor de 2 jaar voorkeur select garantie van 800 euro. mist je auto ouder is dan 3 jaar ivm coulance regelingen.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Garantie verlengen (€ 755!!)

Bericht door Edition30 »

Auto wordt ook door de leverende dealer "gratis" nagekeken ("einde garantie keuring"). Dus als alles er goed uitziet ga ik de garantie niet verlengen. Gratis even tussen haakjes aangegeven, want zaken die ze vinden kunnen ze doorberekenen aan PON natuurlijk.

Vreemd vind ik het nog steeds dat PON deze bedragen flink heeft verhoogd. Een jaar geleden was het per slot van rekening maar de helft van dit bedrag.

@Tim,
Een pluim voor Auto Muntstad. Netjes hoor en zelfs zonder te vragen dus de garantie verlengd.

@Bart
Ik heb de auto niet nieuw gekocht, dus de regeling die jij aangeeft gaat voor mij niet op. Ik moet zelf een verzoek indienen om in aanmerking te komen voor verlenging. Bij mij komt verlenging voor het 2e jaar voorkeurselectie (dus het 4e levensjaar van mijn auto) dus op 755,00. Jij betaalt dit bedrag voor 2 jaar garantie, dus dat is nog te overwegen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten