bokkende motor bij stationair draaien?
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 05:03
- Type auto: Golf mk5 gti
bokkende motor bij stationair draaien?
Beste Mede golf rijders.
Ik heb sinds kort dat als mijn gti goed warm is en stationair loopt de motor nogal bokt (motor draait niet netjes)
Nu heb ik hem keen keer uitgelezen en krijg ik 1 foutmelding namelijk p0411 flow van de tankontluchting niet goed.
Nu heb ik me hier over ingelezen en lees ik overal dat dit er niks mee te maken heeft. Wat kan het wel zijn? lees op meerdere Engelse forums dat het kan liggen aan de pcv. maar onder het rijden hem ik nergens last van en rijd hij prima zodra hij onder de 1000tpm stationair draait begint hij met bokken.
Alvast bedankt Tom
P.s vorige week een grootte beurt gehad met alles er op en eraan van bak olie tot distributie.
Ik heb sinds kort dat als mijn gti goed warm is en stationair loopt de motor nogal bokt (motor draait niet netjes)
Nu heb ik hem keen keer uitgelezen en krijg ik 1 foutmelding namelijk p0411 flow van de tankontluchting niet goed.
Nu heb ik me hier over ingelezen en lees ik overal dat dit er niks mee te maken heeft. Wat kan het wel zijn? lees op meerdere Engelse forums dat het kan liggen aan de pcv. maar onder het rijden hem ik nergens last van en rijd hij prima zodra hij onder de 1000tpm stationair draait begint hij met bokken.
Alvast bedankt Tom
P.s vorige week een grootte beurt gehad met alles er op en eraan van bak olie tot distributie.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: bokkende motor bij stationair draaien?
Al je vacuüm slangen controleren zal ergens een scheurtje in zitten. Of de pcv is aan zijn eind. Staat allemaal beschreven.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 13 aug 2014, 11:14
- Type auto: Golf Mk5 GTI
- Locatie: Haarlem
Re: bokkende motor bij stationair draaien?
En heb je nog ontdekt waar het aan ligt?
Ik heb hetzelfde probleem. Het bokken speelt pas als de motor goed warm is en ik kan dan met stationair draaiende motor voor een stoplicht sta te wachten.
De gasregelklep is bij mij al vervangen...ik neem aan dat dat een pcv is.
Ik heb hetzelfde probleem. Het bokken speelt pas als de motor goed warm is en ik kan dan met stationair draaiende motor voor een stoplicht sta te wachten.
De gasregelklep is bij mij al vervangen...ik neem aan dat dat een pcv is.
Re: bokkende motor bij stationair draaien?
bij mij was het ook dat tikkende gasklepje boven het plastic inlaatstuk, zelfs me dsg was er door in de war, nieuwe besteld in china en de oude ingepoten met wd40, sinds dien werkt me oude nog prima
kan ook aan het koolfilter liggen, zit in het zelfde traject, of aan de tankdop die niet goed sluit dan wel alle tussenliggende slangen

kan ook aan het koolfilter liggen, zit in het zelfde traject, of aan de tankdop die niet goed sluit dan wel alle tussenliggende slangen
Re: bokkende motor bij stationair draaien?
Misschien een rare vraag maar waar staat PCV voor?
VW Golf V GTI 2008
Re: bokkende motor bij stationair draaien?
Ik denk pressure control valve maar 100% zeker weten doe ik niet 
Edit :
positive crankcase ventilation valve.
Hier kun je er nog wat meer info over vinden, http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... ic=44709.0

Edit :
positive crankcase ventilation valve.
Hier kun je er nog wat meer info over vinden, http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... ic=44709.0
11/2006 Volkswagen Golf mk5 R16 - Sold.
12/2009 Volkswagen Golf mk6 R20 - Sold.
11/2013 Volkswagen Golf 7 GTI PP
12/2009 Volkswagen Golf mk6 R20 - Sold.
11/2013 Volkswagen Golf 7 GTI PP
Re: bokkende motor bij stationair draaien?
Bedankt!
Ik heb zelf zo'n vergelijkbaar probleem..
Zowel de "PCV" / of een M80 probleem zeiden ze mij?
Storingen gewist en tot op heden geen last meer van.
Hoorde wel dat het verstandig is de PCV te vervangen, door een productwijziging bij de fabriek zijn ze overgestapt op beter materiaal en schijn je naar het vervangen geen last meer te ondervinden.
Ik heb zelf zo'n vergelijkbaar probleem..
Zowel de "PCV" / of een M80 probleem zeiden ze mij?
Storingen gewist en tot op heden geen last meer van.
Hoorde wel dat het verstandig is de PCV te vervangen, door een productwijziging bij de fabriek zijn ze overgestapt op beter materiaal en schijn je naar het vervangen geen last meer te ondervinden.
VW Golf V GTI 2008
Re: bokkende motor bij stationair draaien?
had vorige week zelf een kapotte PCV.
motor ging schommelen in toeren wanneer deze op bedrijfstemperatuur was,
hierbij schommelde het toerental tusen 800 - 1300 toeren.
klep vervangen ( 10 minuutjes werk ) en weer als nieuw
kosten nieuwe klep waren €45
motor ging schommelen in toeren wanneer deze op bedrijfstemperatuur was,
hierbij schommelde het toerental tusen 800 - 1300 toeren.
klep vervangen ( 10 minuutjes werk ) en weer als nieuw
kosten nieuwe klep waren €45
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten