Pagina 1 van 1

TTE450

Geplaatst: 17 jun 2015, 08:45
door MacFever
Hallo,
Heeft er hier iemand ervaring met de TTE450 turbo
Zou in een Golf 7R 420 pk geven zonder enige andere aanpassingen
Met inlaat en downpipe met racekat zelfs 450 pk
Bedankt
Eric

Re: TTE450

Geplaatst: 17 jun 2015, 12:57
door Green Hornet
http://www.audi-sport.net/xf/threads/tt ... rs.235352/

En zie ook mijn eerdere posts.

JD heeft er een in bestelling staan die lang op zich laat wachten voor een Golf R.

Resultaten liggen rond de 430 PK met stage 2, dus 450 is nog niet gehaald.

Re: TTE450

Geplaatst: 17 jun 2015, 19:13
door Barbaric
*Take my money now!!*

Re: TTE450

Geplaatst: 18 jun 2015, 14:02
door Christian
Ik was gisteren bij JD en ze waren bezig met een donker blauwe Golf 7 R die een hybride turbo had, waarschijnlijk was dat de TTE450 turbo maar ze waren nog druk met uitproberen.

Re: TTE450

Geplaatst: 20 jun 2015, 14:30
door Race Eend
Hij is klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

441pk/540Nm eindresultaat (alleen downpipe en golf R intake, verder geen modificaties), ron102 fuel.
450+pk is haalbaar, maar dan draai je 2 bar, ik geloof niet dat deze op die manier heel blijft.

Toch zijn we nog niet zo geweldig enthousiast over deze turbo.
Als je alleen de turbo plaatst op een stage 2 software map, doet hij MINDER dan de originele turbo. Pas als je de druk echt heel flink gaat verhogen, gaat de turbo echt meer dan het origineel leveren.

LOBA komt binnenkort met hun versie van de turbo, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die gaat doen.

Re: TTE450

Geplaatst: 20 jun 2015, 16:32
door Ruben
wel mooi "zoveel" vermogen , enkel zie je op de grafiek al meteen het nadeel van die grote turbo
onderin is er een stuk minder als stock !
zou al een twin turbo setup moeten hebben :o :D

Re: TTE450

Geplaatst: 20 jun 2015, 19:14
door MacFever
Hebben jullie de originele turbo intake gebruikt of die van TTE ?

Re: TTE450

Geplaatst: 20 jun 2015, 19:31
door Race Eend
TTE intake, zie je ook op foto 2 links in beeld liggen.
Ruben schreef:wel mooi "zoveel" vermogen , enkel zie je op de grafiek al meteen het nadeel van die grote turbo
onderin is er een stuk minder als stock !
zou al een twin turbo setup moeten hebben :o :D
Tja een beetje als dit hou je altijd, al is je opvatting redelijk overdreven. Die paar toeren die je onderuit kwijt bent pak je zo dubbel en dwars terug bovenin, zeker met een dsg bak merk je hier niets van.

Als je het over een garrett GT30 hebt, dan is dat inderdaad het geval, maar een turbo die al 400Nm bij 3000rpm levert is niet echt traag te noemen.

Re: TTE450

Geplaatst: 24 jun 2015, 12:35
door Green Hornet
Race Eend schreef:Hij is klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

441pk/540Nm eindresultaat (alleen downpipe en golf R intake, verder geen modificaties), ron102 fuel.
450+pk is haalbaar, maar dan draai je 2 bar, ik geloof niet dat deze op die manier heel blijft.

Toch zijn we nog niet zo geweldig enthousiast over deze turbo.
Als je alleen de turbo plaatst op een stage 2 software map, doet hij MINDER dan de originele turbo. Pas als je de druk echt heel flink gaat verhogen, gaat de turbo echt meer dan het origineel leveren.

LOBA komt binnenkort met hun versie van de turbo, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die gaat doen.
Op hoeveel bar heb je em nu laten draaien ? TTE geeft aan dat 1.8 / 1.85 bij MRC goed is voor 461 ps ... met intercooler en full exhaust

Re: TTE450

Geplaatst: 24 jun 2015, 17:49
door Race Eend
Green Hornet schreef:
Op hoeveel bar heb je em nu laten draaien ? TTE geeft aan dat 1.8 / 1.85 bij MRC goed is voor 461 ps ... met intercooler en full exhaust
Draait nu inderdaad 1.85 bar. Op 2 bar ging hij door de 450pk heen zonder intercooler en catback. Alleen dan klonk de turbo niet heel fijn meer. :shock:

441pk = 390WPH op onze bank, in de 4e versnelling van de dsg.
De uitdraai van mrc geeft 454pk bij 364WHP in de 5, mrc berekend dus wel een heel stuk meer verliezen 35-40pk.

Re: TTE450

Geplaatst: 25 jun 2015, 10:50
door Renekesgti
Wat kost dit grapje nou incl montage en tuning?

Re: TTE450

Geplaatst: 25 jun 2015, 17:05
door Race Eend
Renekesgti schreef:Wat kost dit grapje nou incl montage en tuning?
Totaal, downpipe, vw racing intake, turbo, turbo intake pipe, montage , motor afstelling, dsg afstelling, € 7999 incl btw.

Re: TTE450

Geplaatst: 25 jun 2015, 17:38
door NL_MK5 GTI
Jesus wat een vermogen uit een 2.0 blijft die dsg bak wel heel zo met dat gigantische koppel?