Pagina 1 van 1
004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 21 jul 2015, 15:46
door Beni
Hallo allemaal,
Golf V GTI bij 150km per uur gaat deze in noodloop. Uitgelezen, en de volgende melding in beeld :
004195 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 002 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 133369 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 19:58:39
Freeze Frame:
RPM: 4417 /min
Load: 97.2 %
Speed: 149.0 km/h
Temperature: 73.0*C
Temperature: 25.0*C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V
Tevens LOG gemaakt van groep 230 & 231
Specified 109 bar maar continu bij vol gas actual 70 bar max!
Wie weet wat het kan zijn. Ik denk zelf de brandstofpomp \ cam follower? maar weet het niet zeker namelijk.
Dank alvast!
Beni
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 30 sep 2015, 13:25
door ominous
Ik heb exact het zelfde probleem sinds dit weekend :S
Had je hiervoor al een oplossing? Zou het de HPFP zijn die het aan het begeven is?
Heb zelf nog de OEM versie en om nou gelijk een nieuwe LOba te kopen van 800 euries...

Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 30 sep 2015, 20:30
door Race Eend
Kan inderdaad een HD pomp zijn die defect raakt, of de aansturing bovenop de pomp die stuk is.
Maar kan een stoter zijn die je volledig kwijt bent (nok volger/cam follower).
Vaak is je nokkenas dan ook volledig weg (en als je pech hebt ook veel metaal door de olie).
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 30 sep 2015, 21:54
door NL_MK5 GTI
Weet iemand trouwens het onderdeel nummer van de nok volger wil mijne uit voor zorg even vernieuwen. Axx blok.
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 30 sep 2015, 22:05
door Schippersss
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 01 okt 2015, 06:59
door NL_MK5 GTI
Bedankt! had ik ook gezien wist niet dat ze het zelfde nummer hadden.
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 01 okt 2015, 09:11
door ominous
Ik heb vorig jaar nog niet follower erin gezet... En als die stuk zou zijn, zou hij het toch continu moeten doen?
Want hij doet het namelijk niet 'altijd'. Ook heb ik toen mijn benzine filter vervangen, maar ik heb een aantal keer echt tot de laatste druppel in mijn tank gereden. Dus ik ga eerst is proberen deze te vervangen.
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 09 okt 2015, 21:49
door ominous
Helaas ff heeft benzine filter niet geholpen:(
Nu wil ik kijken of mijn hpfp echt stuk is... Dus wil ik graag weten welke modules ik moet uitlezen om te kijken of hij het aan t begeven is. Weet iemand van jullie dat toevallig? En evt ook de lpfp
Anders word het een loba denk ik
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 09 okt 2015, 22:22
door Race Eend
230/231 meetwaardenblokken in VCDS Engine.
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 10 okt 2015, 11:29
door yelti
Gewoon de pomp afhalen.
Is ongeveer 30 min werk en dan is er onmiddelijk duidelijkheid.
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 10 okt 2015, 11:59
door ronald81
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 10 okt 2015, 16:59
door ominous
Kan ik er vanuit gaan dat mijn hpfp aan t overlijden is?

Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 10 okt 2015, 17:50
door Race Eend
Ja pomp of stoter dood, je aanvoer is prima vanuit de tank.
Snel op gaan laten fixen, als je pech hebt zit het metaal van de nokvolger al door je hele blok heen (als die eruit geslagen is).
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 10 okt 2015, 19:44
door bzb
bij welke kilometer stand is een nokvolger aan vervanging toe?
Re: 004195 Fuel Pressure Regulation melding vcds NOODLOOP!
Geplaatst: 11 okt 2015, 07:02
door Race Eend
Verschilt echt aan je onderhoud, vanaf ca 100.000km zien we echt behoorlijke slijtages.
Ik zou hem elke 60k vervangen.