Big brake golf 6 R

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Big brake golf 6 R

Bericht door golf5gt »

Hallo allemaal,

Ik zit te twijfelen over een BBK voor onder mijn golf 6R.
Wel wil ik dit plug & play houden..
Naar mijn weten is alleen de porsche z18 remklauw geschikt.
Eventueel zou TTRS ook passen, maar dit zijn 2linkse schijven,
(Trekken krom??)
Zijn er nog meer mogelijkheden?
Ttrs heeft leuke schijf diameter, maar de remklauw is klein.
Porsche z18 heeft een flinke klauw,
Maar is dit nu ook aanzienelijk groter als 6R klauw?
Hoop dat iemand hier wat antwoorden op heeft!
Zag ook nog rs4 remmerij tekoop staan.
Maar had hier al gelezen dat dat te omslachtig is.
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door HS2005 »

Kan het niet goed op je profielfoto zien, maar als je 19" OZ Ultraleggera hebt net zoals ik dan past een Brembo GT 355X32mm net aan. Zelfde setje als ik ook voor heb: http://www.xtmotorsport.com/product.det ... ceID=20393
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door Golf88 »

Het enige "nadeel" dat je hebt van een TTRS / RS3 set is dat de perforatie van beide schijven het zelfde zijn. Je hebt dus twee identieke schijven waardoor dit anders uitziet links en rechts gemonteerd op de auto. Dit heeft echter niks met kromtrekken of mindere performance te maken.

Voordeel van een TTRS of RS3 set vind ik persoonlijk de grote schijven (370mm) en het feit dat ze ook uit de VAG groep komen. Zo passen bijvoorbeeld ook de originele sensoren weer. Ik weet niet of dit met bijvoorbeeld de Porsche klauwen (ook brembo?) het zelfde is?

Misschien dat het nog verstandiger is eerst te kijken naar wat budget is? Er is heel veel te krijgen en mogelijk, maar daar hangen ook behoorlijk verschillende prijskaartjes aan vast.
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door golf5gt »

Ja is zeker waar. Van brembo is mooi setje maar is mij wat te prijzig.. Misschien mezelf maar eens verdiepen in ttrs,? Alleen jammer de de remklauw van trrs zo klein is ten opzichte van de klauw. Heb het iedee dat ik dan kwa remklauw degradeer alleen in schijfdiameter wat meer heb
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door Golf88 »

Het formaat van de klauw zegt in principe niet zo veel. Wat bepalend is is het aantal zuigers in de klauw. Hoe meer zuigers hoe beter de remdruk verdeeld wordt over je blokken. Er is hier heel veel informatie over terug te vinden op internet. Hieronder in het kort aantal weetjes:

- maat schijfrem:
Hoe groter de diameter van de remschijf hoe groter de arm is waarmee je kunt afremmen. Ik leg het vast slecht uit, maar je kunt het vergelijken met het losdraaien van een bout die vast zit. Hoe langer je sleutel/ratel is hoe meer kracht je kunt zetten. Bij de remmen geldt dit hetzelfde maar dan andersom.

- aantal zuigers:
Origineel en ook in een R32/R20 remklauw zit maar 1 zuiger, deze duwt aan autokant je remblok tegen de schijf waardoor een soort wig ervoor zorgt dat de de andere kant terug getrokken wordt tegen de schijf. Bij klauwen met meerdere zuigers (2/4/6/8) heb je aan beide kanten van de schijf een zuiger zitten en worden je blokken dus afzonderlijk van elkaar tegen de schijf gedrukt. Hoe meer zuigers je hebt hoe gelijkmatiger deze druk over je remblok verdeeld wordt en je remblokken efficiënter kunnen werken.

- remolie:
Remolie is niet samen te persen zoals bijvoorbeeld water wel kan en is daarom perfect om druk vanaf je pedaal over te brengen naar je klauwen. Het is hierbij wel belangrijk dat er alleen maar olie in je remsysteem zit. Als hier water bij zou komen ga je bij hem remmen eerst dit water samen duwen voordat je kracht daadwerkelijk overgebracht wordt naar je zuigers. Dit is ook de reden waarom remolie periodiek vervangen moet worden. Als je herhaaldelijk flink gebruikt maakt van je remmen en de temperatuur omhoog gaat wordt ook je remolie warmer. Het is dan ook wenselijk dat het kookpunt van je remolie "zo hoog als mogelijk" ligt. Er is hier ook veel verschillends in te krijgen en daarom verstandig om dit goed naast elkaar te leggen en te bepalen wat voor jou wenselijk is. Zelf heb ik op aanraden van Tino gekozen voor de Motul RBF 600 remolie. Deze heeft een kookpunt dat ongeveer 44gr hoger ligt dan de originele olie, maar hoeft niet zoals "echte" race remolie elk jaar, maar slechts om de twee jaar vervangen te worden.

- remleidingen:
Je remdruk gaat door je auto door stalenleidingen tot aan je ophanging waar deze overgaat in rubbere remslangen tot aan je remklauw. Deze originele slangen kunnen onder druk iets uitzetten, waardoor je ook weer minder remdruk overhoudt bij je klauw. Door deze te vervangen door de wel bekende stalen remleidingen van bijvoorbeeld Goodridge kun je dit voorkomen, deze zetten namelijk niet uit door de stalen ommanteling.



Terug komend op de TTRS klauwen die je hierboven noemt: deze zijn wel degelijk groter dan je originele. De originele worden gemaakt met 1 zuiger, de TTRS met 4 zuigers. Let er wel op dat de TTRS wel "plug and play" zijn op het feit na dat je met spacers moet gaan werken om alles passend te krijgen. Hierdoor komen je wielen dus ook verder naar buiten. Zelf heb ik gekozen voor een RS3 set, welke identiek is aan de TTRS set op het feit na de schijf verder naar binnenvalt en ik daardoor dus geen spacers hoef te gebruiken en mijn wielen nog mooi op de originele plaats gemonteerd kunnen worden. Wel heb ik hierdoor zelf brackets moeten maken. Via onderstaande link kun je zien hoe ik dit gedaan heb:

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=175

Er zijn ook andere hele mooie sets te krijgen, vaak ook daadwerkelijk plug and play. Hier zit veelal ook een ander prijskaartje aan. Succes in ieder geval met je zoektocht!
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door golf5gt »

nogmaals bedankt voor de toelichting, ik heb je een PB gestuurd ;)
Golf88 schreef:Het formaat van de klauw zegt in principe niet zo veel. Wat bepalend is is het aantal zuigers in de klauw. Hoe meer zuigers hoe beter de remdruk verdeeld wordt over je blokken. Er is hier heel veel informatie over terug te vinden op internet. Hieronder in het kort aantal weetjes:

- maat schijfrem:
Hoe groter de diameter van de remschijf hoe groter de arm is waarmee je kunt afremmen. Ik leg het vast slecht uit, maar je kunt het vergelijken met het losdraaien van een bout die vast zit. Hoe langer je sleutel/ratel is hoe meer kracht je kunt zetten. Bij de remmen geldt dit hetzelfde maar dan andersom.

- aantal zuigers:
Origineel en ook in een R32/R20 remklauw zit maar 1 zuiger, deze duwt aan autokant je remblok tegen de schijf waardoor een soort wig ervoor zorgt dat de de andere kant terug getrokken wordt tegen de schijf. Bij klauwen met meerdere zuigers (2/4/6/8) heb je aan beide kanten van de schijf een zuiger zitten en worden je blokken dus afzonderlijk van elkaar tegen de schijf gedrukt. Hoe meer zuigers je hebt hoe gelijkmatiger deze druk over je remblok verdeeld wordt en je remblokken efficiënter kunnen werken.

- remolie:
Remolie is niet samen te persen zoals bijvoorbeeld water wel kan en is daarom perfect om druk vanaf je pedaal over te brengen naar je klauwen. Het is hierbij wel belangrijk dat er alleen maar olie in je remsysteem zit. Als hier water bij zou komen ga je bij hem remmen eerst dit water samen duwen voordat je kracht daadwerkelijk overgebracht wordt naar je zuigers. Dit is ook de reden waarom remolie periodiek vervangen moet worden. Als je herhaaldelijk flink gebruikt maakt van je remmen en de temperatuur omhoog gaat wordt ook je remolie warmer. Het is dan ook wenselijk dat het kookpunt van je remolie "zo hoog als mogelijk" ligt. Er is hier ook veel verschillends in te krijgen en daarom verstandig om dit goed naast elkaar te leggen en te bepalen wat voor jou wenselijk is. Zelf heb ik op aanraden van Tino gekozen voor de Motul RBF 600 remolie. Deze heeft een kookpunt dat ongeveer 44gr hoger ligt dan de originele olie, maar hoeft niet zoals "echte" race remolie elk jaar, maar slechts om de twee jaar vervangen te worden.

- remleidingen:
Je remdruk gaat door je auto door stalenleidingen tot aan je ophanging waar deze overgaat in rubbere remslangen tot aan je remklauw. Deze originele slangen kunnen onder druk iets uitzetten, waardoor je ook weer minder remdruk overhoudt bij je klauw. Door deze te vervangen door de wel bekende stalen remleidingen van bijvoorbeeld Goodridge kun je dit voorkomen, deze zetten namelijk niet uit door de stalen ommanteling.



Terug komend op de TTRS klauwen die je hierboven noemt: deze zijn wel degelijk groter dan je originele. De originele worden gemaakt met 1 zuiger, de TTRS met 4 zuigers. Let er wel op dat de TTRS wel "plug and play" zijn op het feit na dat je met spacers moet gaan werken om alles passend te krijgen. Hierdoor komen je wielen dus ook verder naar buiten. Zelf heb ik gekozen voor een RS3 set, welke identiek is aan de TTRS set op het feit na de schijf verder naar binnenvalt en ik daardoor dus geen spacers hoef te gebruiken en mijn wielen nog mooi op de originele plaats gemonteerd kunnen worden. Wel heb ik hierdoor zelf brackets moeten maken. Via onderstaande link kun je zien hoe ik dit gedaan heb:

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=175

Er zijn ook andere hele mooie sets te krijgen, vaak ook daadwerkelijk plug and play. Hier zit veelal ook een ander prijskaartje aan. Succes in ieder geval met je zoektocht!
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
robgti
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 feb 2014, 21:57
Type auto: mkVI GTI
Locatie: Zeeland

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door robgti »

Dan je R remmen voor een mooie prijs verkoop! heb ik weer leuke up-grade tegenover de gti remmen :mrgreen:
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door NielsED30 »

Hele mooie uitleg Thijs! Alleen over de remslangen heb ik 1 zeggedingetje (niet als kritiek, maar wellicht als aanvulling :mrgreen: ). Het is niet zozeer dat je door het opzwellen van de leiding minder druk overhoud, je moet alleen meer slag maken met het pedaal om dezelfde druk te krijgen omdat je te maken hebt met de zweltijd van de slang. Dus de druk trap je wel hetzelfde, alleen moet je iets meer slag maken met het pedaal. Als je dus de staal gevlochten remleidingen monteerd, heb je de zweltijd niet meer dus kan je dezelfde druk met minder slag maken.

Ik ervaar dit zelf ook.. Remt veel directer en fijner!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Big brake golf 6 R

Bericht door Golf88 »

Dat is inderdaad beter uitgelegd Niels :ugeek:
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten