Advies gevraagd nieuwe BBK - Gekocht !

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Advies gevraagd nieuwe BBK - Gekocht !

Bericht door Green Hornet »

Ben inmiddels al weer ruim 3 weken elke internet site af aan het struinen om meer info te vinden over BBK 's voor mijn auto.
Helaas is er niet zo gek veel te vinden en zou dan ook graag jullie meningen en eventuele ervaringen willen horen.

Ben aan het kijken naar een upgrade remmen set voor straatgebruik, niet circuit. Maar wil wel het beste hebben, ben een stevige rijder en wil dat ik snel stil kan staan bij hoge snelheid. Look zijn zeker ook belangrijk.

Er zijn en paar kandidaten;

TTRS; Brembo 4 pot + vag geperforeerde schijven. Kosten ongeveer € 2000,- (excl install)
Pro: makkelijk te installeren
Con: geen echt merkbare betere remmen dan standaard (?), 4 pot, redelijk standaard setup Vagbremtechnic is niet enthousiast over audi remschijven en levert zelf Loba/AP racing schijf

Afbeelding


RS5 setup: Brembo 8 pot + 365 mm wave disk. Kosten ongeveer € 2500,- (excl install)

Pro: Setup via Ebay te koop met alle aansluitingen voor S3, Wave Disk is erg mooi, 8 pot
Con: ?? geen reviews van te vinden, Vagbremtechnic is niet enthousiast over audi remschijven en levert zelf Loba/AP racing schijf

Afbeelding

Porsche 18z setup: Brembo 6 pot. Kosten ongeveer € 2000 (excl install)
Pro: remschijf zelf te kiezen, dito remblokken, zou moeten passen, enkele DIY s te vinden op internet
Con: moet alles bij elkaar zoeken, of via ECS tuning uit US halen. Weinig ervaringen over gebruik/verbeteringen te vinden.

Afbeelding

AP Racing Radical: 6 pot + 355 mm schijf geperforeerd of J hook. Kosten € 3300 (incl install excl BTW)
Pro: High End set professioneel geïnstalleerd
Con: Geen tot weinig gebruikers ervaringen, niet goedkoop

Afbeelding

Graag jullie meningen en ervaringen. Ook kwa keuze remblokken ben ik er niet uit. Zie veel Ferrodo 2500, maar lees ook wel eens dat deze piepen.
Pagid 19 of 29 zie ik ook voorbij komen met goede reviews.
Laatst gewijzigd door Green Hornet op 30 nov 2015, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Golf88 »

De ervaring die ik heb met de TTRS/RS3 remmen is dat deze het een stuk beter remt dan de standaard mkv gti remmen.

Als je deze set nieuw wilt aanschaffen kun je er voor kiezen om de klauwen bij de dealer te bestellen en de schijven eventueel aftermarket als je hier twijfels over hebt. Origineel zijn deze 370mm, er zijn aftermarket schijven te krijgen van 380mm welke met een spacer werken om de klauw verder naar buiten te brengen.

Houdt er wel ook rekening mee dat deze "plug and play" setjes niet direct plug and play zijn. Een S3 heeft hetzelfde platform als de Golf en niet zoals de RS3. Dit betekent dat je voor het gebruik van TTRS schijven spacers moet gebruiken of voor het gebruik van RS3 schijven andere brackets moet hebben. De spacers die je moet gebruiken voor de TTRS schijven zijn dan ongeveer 9mm, dus zoveel komt je wiel ook verder naar buiten.

Extra bijkomend voordeel vind ik zelf dat het een VAG product is en daarmee bijvoorbeeld ook je sensoren origineel blijven functioneren.

Je kunt ook nog kijken naar een 8pots remset van een RS4.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door ferry »

Golf88 schreef:De ervaring die ik heb met de TTRS/RS3 remmen is dat deze het een stuk beter remt dan de standaard mkv gti remmen.

Als je deze set nieuw wilt aanschaffen kun je er voor kiezen om de klauwen bij de dealer te bestellen en de schijven eventueel aftermarket als je hier twijfels over hebt. Origineel zijn deze 370mm, er zijn aftermarket schijven te krijgen van 380mm welke met een spacer werken om de klauw verder naar buiten te brengen.

Houdt er wel ook rekening mee dat deze "plug and play" setjes niet direct plug and play zijn. Een S3 heeft hetzelfde platform als de Golf en niet zoals de RS3. Dit betekent dat je voor het gebruik van TTRS schijven spacers moet gebruiken of voor het gebruik van RS3 schijven andere brackets moet hebben. De spacers die je moet gebruiken voor de TTRS schijven zijn dan ongeveer 9mm, dus zoveel komt je wiel ook verder naar buiten.

Extra bijkomend voordeel vind ik zelf dat het een VAG product is en daarmee bijvoorbeeld ook je sensoren origineel blijven functioneren.

Je kunt ook nog kijken naar een 8pots remset van een RS4.
Veel beter als de golf 5 gti remmen. Maar ten opzichte van de standaard S3 remmen?
Laatst gewijzigd door ferry op 19 aug 2015, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Green Hornet »

Golf88 schreef:
Houdt er wel ook rekening mee dat deze "plug and play" setjes niet direct plug and play zijn. Een S3 heeft hetzelfde platform als de Golf en niet zoals de RS3. Dit betekent dat je voor het gebruik van TTRS schijven spacers moet gebruiken of voor het gebruik van RS3 schijven andere brackets moet hebben. De spacers die je moet gebruiken voor de TTRS schijven zijn dan ongeveer 9mm, dus zoveel komt je wiel ook verder naar buiten.
http://fourtitude.com/features/project_ ... on-brakes/

Zie deze installatie op de A3 Limousine .... plug and play.

Ik heb nu uiteraard S3 remmen welke blijkbaar een stuk beter zijn dan de gti remmen. Ik vraag me dus ook zeer af of de TTRS een echte upgrade zal zijn. Je ziet ook best wat TT RS en RS3 rijders (duitse fora bv) er ook andere klauwen op zetten.

Rij op 18 inch winter en 19 inch zomer.
Eventueel gebruik van spacers is geen probleem.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Golf88 »

Green Hornet schreef:
Golf88 schreef:
Houdt er wel ook rekening mee dat deze "plug and play" setjes niet direct plug and play zijn. Een S3 heeft hetzelfde platform als de Golf en niet zoals de RS3. Dit betekent dat je voor het gebruik van TTRS schijven spacers moet gebruiken of voor het gebruik van RS3 schijven andere brackets moet hebben. De spacers die je moet gebruiken voor de TTRS schijven zijn dan ongeveer 9mm, dus zoveel komt je wiel ook verder naar buiten.
http://fourtitude.com/features/project_ ... on-brakes/

Zie deze installatie op de A3 Limousine .... plug and play.
Dat is toch precies wat ik zeg? ;)

Uiteraard zal het verschil een stuk kleiner zijn tussen jouw originele remmen en die van mij. Toch denk ik dat het verschil groter zal zijn als wat je nu denkt. Je gaat niet alleen omhoog qua diameter, maar krijgt er ook 3 zuigers extra bij, het zijn zwevende schijven (alu hart) en het oppervlak van de remblokken zelf is als ik me niet vergis ook nog groter. Je krijgt hierdoor sowieso al wat meer remkracht, maar ook de temperatuur van je remmen blijft een stuk lager wat je gaat merken bij herhaaldelijk hard remmen. Als je dit allemaal samen pakt kan ik me slecht voorstellen dat deze set zo weinig meer bied dan je originele remmen.

Misschien moet je eens contact opnemen met Tino hier op het forum. Die is ook actief met zijn remmen bezig. Hij gaat als ik me niet vergis voor een AP set. Hij vertelde me eerder dat er op verschillende forums al diverse topics lopen waar er uitgebreid getest en vergeleken is. Daar kwamen de AP als beste, maar duurdere optie en de TTRS/RS3 als betaalbaardere goede 2de optie eruit.
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Green Hornet »

Misschien moet je eens contact opnemen met Tino hier op het forum. Die is ook actief met zijn remmen bezig. Hij gaat als ik me niet vergis voor een AP set. Hij vertelde me eerder dat er op verschillende forums al diverse topics lopen waar er uitgebreid getest en vergeleken is. Daar kwamen de AP als beste, maar duurdere optie en de TTRS/RS3 als betaalbaardere goede 2de optie eruit.
Mmm ben benieuwd naar die test !
Tino ken ik (nog) niet, wat is zijn forum naam ?
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Golf88 »

Heb je de RS4 set ook al eens bekeken trouwens? Of Wilwood heeft ook best aardige klauwen en schijven in het programma, al weet ik niet of zij deze ook plug and play leveren. Misschien dat je wat kunt met de info via onderstaande link:
http://www.wilwood.com/BrakeKits/BrakeK ... option=All
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Golf88 »

Green Hornet schreef:
Misschien moet je eens contact opnemen met Tino hier op het forum. Die is ook actief met zijn remmen bezig. Hij gaat als ik me niet vergis voor een AP set. Hij vertelde me eerder dat er op verschillende forums al diverse topics lopen waar er uitgebreid getest en vergeleken is. Daar kwamen de AP als beste, maar duurdere optie en de TTRS/RS3 als betaalbaardere goede 2de optie eruit.
Mmm ben benieuwd naar die test !
Tino ken ik (nog) niet, wat is zijn forum naam ?
Ik weet zo niet waar hij deze test gelezen heeft. Via onderstaande link kom je op Tino zijn voorstel topic uit, wellicht kun je hem een PM sturen.

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=125
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Ik heb deze site gevonden

http://www.pwmotorsport.com/pr,107,brem ... 2kits.html

Ze bieden 17z en 18z remmensets aan naar mijn mening voor een scherpe prijs.
marcel_deventer
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2013, 16:46
Type auto: Golf mk6 GTI

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door marcel_deventer »

Als je naar de prijs kijkt valt het inderdaad erg mee...
Let wel op dat ze Refurbished zijn....

Oftewel niet nieuw maar 'gereviseerd' ;)
mk6 GTI JD stage 2..... net geen 300pk...
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Edition30 »

marcel_deventer schreef:Als je naar de prijs kijkt valt het inderdaad erg mee...
Let wel op dat ze Refurbished zijn....

Oftewel niet nieuw maar 'gereviseerd' ;)
Scheelt je ook weer veel werk. Nu zijn de remklauwen weer als nieuw (als het goed is). Prijs is wel in ponden.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Green Hornet »

PW motorsport UK heb ik ook gezien.

Ben ook met deze club aan het mailen https://www.facebook.com/vagbremtechnic
Zit Dave B die op diverse Audi en VW fora wordt geroemd om zijn custom BBK en BBK kennis.
Zijn alleen bezig met grote schoonmaak en een nieuwe site dus nog niet concreets uit gekomen.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Klopt van het reviseren dit hoeft toch geen probleem te zijn?
Volgens mij was de prijs 1376 euro maar weet dan niet wat de verzend kosten zijn.
Mijn ervaring met spullen uit Engeland halen is dat je alleen verzend kosten betaald en geen duane kosten. Met spullen uit Amerika heb ik dit toch altijd jammer gevonden
Als iemand een bbk van deze site aanschaft ben ik wel benieud naar de totaalprijs.
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Green Hornet »

Ricardo-mk6 gti schreef:Mijn ervaring met spullen uit Engeland halen is dat je alleen verzend kosten betaald en geen duane kosten. Met spullen uit Amerika heb ik dit toch altijd jammer gevonden
Engeland is EU .... US niet ...... US is 21% btw over aanschafbedrag inclusief verzendkosten + categorie afhankelijk % (meestal tussen 2&3%)
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Golf88 »

Ben je al wat verder gekomen inmiddels?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Race Eend »

http://www.pwmotorsport.com/pr,107,brem ... 053701.jpg

Die set is toch wel erg nice hoor.
Heb ik ook op de Audi zitten, doet het erg goed.

Dat de klauwen gereviseerd zijn maakt echt geen klap uit, dat slijt nl niet.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door golf5gt »

Race Eend schreef:http://www.pwmotorsport.com/pr,107,brem ... 053701.jpg

Die set is toch wel erg nice hoor.
Heb ik ook op de Audi zitten, doet het erg goed.

Dat de klauwen gereviseerd zijn maakt echt geen klap uit, dat slijt nl niet.
is die kit compleet voor plug & play voor dat bedrag? :roll:
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Green Hornet »

Race Eend schreef: Heb ik ook op de Audi zitten, doet het erg goed.
Je bent er tevreden over ?

Ik heb inmiddels een paar prijzen binnen wo de AP Radical set die ik erg mooi vind.
Wel duur, ruim € 4000,-. Boven budget.

Voor € 2800 heb ik een 8 pot brembo met wave disk (RS5). Vind ik ook mooi maar niet apart.

€ 3000 voor een nieuwe VWR 6 pot. Maar vind de schijven niet zo mooi....

Porsche setup vind ik mooi, geeft ook wel wat flexibiliteit met de keuze van pads etc.
Wil een mooie geboorde schijf liefst 355x32 en achter ook upgrade schijf en blokken.
Zie eigenlijk deze alleen maar icm Mercedes 350 schijf. Wil eigenlijk weten of er meer opties zijn.

Zit te wachten tot Vagbremstechnic weer online is.
Gaan waarschijnlijk met veel plug and play combinaties komen.
Hebben o.a. AP racing schijven met de juiste aansluitingen en afstanden voor de klauwen.

Duurt alleen een beetje lang ....
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Mikkel »

Ik heb de TT rs remmen en moet nu nieuwe remblokken hebben, die kosten 400 euro incl btwm en korting :shock: . Dus 100 euro per blok. Wist wel dat ze wat duurder zouden zijn maar zo duur? :O.

Kan dit ook anders? zonder in te leveren op rem vermogen?


Heb trouwens gelezen dat audi voor de TT RS en RS3 een nieuwe versie voor remschijven en remblokken heeft. En daarbij ook 2 trillingsdempers die op de remklauw worden gemonteerd? Weet iemand wat meer van die trillingsdempers en andere remblokken? :roll:
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Golf88 »

Trillingsdempers zijn overbodig. Een paar goede blokken monteren verhelpt het "probleem" waarvoor deze dempers gekomen zijn. Heb je al eens verder gekeken naar bijvoorbeeld blokken van bijvoorbeeld Ferodo?
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door BASK04 »

Ik rijd met 4 pots klauwen
brembo 355 x 32 schijven 2 delig
DS2500 blokken
Echter nu de mijn schijven op zijn moet ik eens naar nieuwe kijken.
Dat kost wel rond de 800
maar het remvermogen is ook echt zoveeeeeel beter als s3 remmen.
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Green Hornet »

BASK04 schreef:Ik rijd met 4 pots klauwen
brembo 355 x 32 schijven 2 delig
DS2500 blokken
Echter nu de mijn schijven op zijn moet ik eens naar nieuwe kijken.
Dat kost wel rond de 800
maar het remvermogen is ook echt zoveeeeeel beter als s3 remmen.
Hoi Bas,

Zin dit wel de brembo TTRS / RS3 klauwen ?
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door NL_MK5 GTI »

Pff wat een bedragen, ik snap als je 350pk hebt dat je dan goede remmen moet hebben. Maar tot 300 pk voldoet een r32/r20 set toch prima?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Golf88 »

Ik denk zelf dat het vermogen niet direct de reden moet zijn voor een grote/betere remmenset. Je auto weegt 1400kg wat even snel stop staat vanaf 200 km/h of je nou 200 of 500pk hebt. Natuurlijk is het sneller stop staan een groot plus, al zit de grootste winst in het koeler blijven van de remmen als je het mij vraagt. Je kunt met een goede BBK gewoon hard blijven remmen, keer op keer, snel achter elkaar zonder dat je remkracht minder wordt of je schijven krom trekken. Dit in combinatie met goede slangen, blokken en schijven geeft gewoon een zeker gevoel iedere keer als je de remmen aanspreekt.
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Advies gevraagd nieuwe BBK

Bericht door Green Hornet »

precies :!:
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten