Pagina 2 van 2

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 12 okt 2015, 15:04
door Race Eend
wjb#222 schreef:die blauwe R32 is mijn auto :oops:
Race Eend ik kom graag langs zodat jullie hem ook kunnen testen (gratis run is altijd mooi meegenomen :lol: :mrgreen: )
ik de brandstof jullie de run hahahahah :twisted:

auto is origineel op de milltek catback na maar dat maakt kwa pk niks uit gok ik
Daar is onze rollenbank dagelijks veel te veel voor bezet, om allerlei auto's nutteloos te gaan rollen en dan ook nog geen geld voor krijgen. ;)
Je kunt uiteraard een keer mee doen tegen een klein bedrag op een rollenbank dyno day.
Maarten schreef:Nee, dit filmpje Raceeend.

JD stage 2, full Milltek, carbonio.

https://youtu.be/B85p4bqGs58
Ook hier is weer in een hele hoge versnelling gemeten, 5e versnelling denk ik zo.
Denk dat de auto zelfs zo heet gelopen is dat hij rond de 5800rpm ingrijpt, je ziet dat de meting wederom niet tot de toerenbegrenzer is gedaan en dat de auto vanaf 5800rpm al volledig instort, maar ook vanaf 4000rpm zie je al dat hij zakt, iets wat vreemd is.
ferrymk2 schreef:ik hoop idd dat het wielspin was en niet me koppeling
en maar in welk opzicht zou de meting verder niet kloppen
en de inlaat temperatuur ben ik het wel mee eens was ook duidelijk zichtbaar tussen eerste en 2e meting was 10 pk verschil
Als je wielspin hebt gaat je meting eigenlijk fout op het koppel. Kijk je video maar eens na, je ziet bij het meten zelf, dat hij even naar 4600rpm loopt, terug valt naar 4500rpm en weer door gaat. Dat kan alleen maar als je wielslip hebt of koppelingsslip, in dit geval wielslip, want de testbank detecteert het, denk niet dat hij toerental van de auto pakt, maar zelf instelt.

Daarbij kom je 175kph koeling te kort bij die hoge snelheid, jou auto heeft veel meer vermogen in een lagere versnelling of met betere koeling.

Schippersss schreef:Kan mij haast niet voorstellen dat die van jouw minder dan 400nm koppel zal hebben.

Vanwaar wordt er pas bij 4000rpm gemeten?
Precies, daar heeft een turbo motor vaak zijn maximale koppel al weer gehad. Nou moet hij nog altijd wel 450Nm leveren. Ook die meting heb ik grote vraagtekens bij.

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 12 okt 2015, 18:42
door Fi...
Leuke meeting, goed georganiseerd mijn complimenten!!

Leuke waardes ook 288pk maar liefst :mrgreen: auto is nog helemaal standaard!

http://youtu.be/2OENV2Ogvls

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 12 okt 2015, 21:00
door R32Amsterdam
Fi... schreef:Leuke meeting, goed georganiseerd mijn complimenten!!

Leuke waardes ook 288pk maar liefst :mrgreen: auto is nog helemaal standaard!

http://youtu.be/2OENV2Ogvls
Hmm en 340nm hmmmm net geen 350 zoals ze als fabrieks opgeven

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 13 okt 2015, 19:45
door VroemTFSI
Wel jammer dat er ineens zo'n discussie ontstaat over het rollen. Ik zou willen zeggen: kijk terug op een leuke, goed georganiseerde dag. Het zijn toch mensen geweest die hun vrije dag er voor opofferen.
Het rollen was misschien niet perfect, maar het moet geen wedstrijd verpissen worden :)

Ik weet uit ervaring dat het organiseren van een event (doe het nu ook nog steeds een aantal keer per jaar op een ander vlak) veel tijd kost en dat er achteraf altijd dingen beter hadden gekund.

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 13 okt 2015, 20:25
door ferry
De meeting was niets op aan te merken.

Het is natuurlijk mens eigen om bij een bepaalde niet gehaalde verwachting naar een verklaring te zoeken. Ik vind het ook wel heel interessant om te lezen hoe jd de uitleg geeft over hun manier van werken. Is allemaal erg leerzaam.

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 14 okt 2015, 09:33
door R32Amsterdam
ferry schreef:De meeting was niets op aan te merken.

Het is natuurlijk mens eigen om bij een bepaalde niet gehaalde verwachting naar een verklaring te zoeken. Ik vind het ook wel heel interessant om te lezen hoe jd de uitleg geeft over hun manier van werken. Is allemaal erg leerzaam.
+1
Meeting was top! Alleen waren er wel wat teleurgestelde blikken na het meten, Auto van der velden zal vast een manier hebben qua meten. Men wil alleen een verklaring daarvoor hebben voor het niet verwachte/behaalde resultaat.
Daarom ben ik niet op de rollerbank geweest heb een mooi papiertje, wagen is snel zat en hou het daarbij. :lol:

Al met al was het een leuke dag!

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 14 okt 2015, 10:18
door bzb
de verschillen in de banken waren toch al vrij bekend voor de betere forum lezert?

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 14 okt 2015, 10:41
door R32Amsterdam
bzb schreef:de verschillen in de banken waren toch al vrij bekend voor de betere forum lezert?
Ja maar, bijna 50PK verschil :roll:

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 14 okt 2015, 12:36
door ferry
bzb schreef:de verschillen in de banken waren toch al vrij bekend voor de betere forum lezert?
Is al vaker voorbij gekomen ja. Maar hier gaat het er grotendeels om hoe er gemeten wordt. En dat daardoor de resultaten beinvloed worden.

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 14 okt 2015, 20:37
door Edition30
VroemTFSI schreef:Wel jammer dat er ineens zo'n discussie ontstaat over het rollen. Ik zou willen zeggen: kijk terug op een leuke, goed georganiseerde dag. Het zijn toch mensen geweest die hun vrije dag er voor opofferen.
Het rollen was misschien niet perfect, maar het moet geen wedstrijd verpissen worden :)

Ik weet uit ervaring dat het organiseren van een event (doe het nu ook nog steeds een aantal keer per jaar op een ander vlak) veel tijd kost en dat er achteraf altijd dingen beter hadden gekund.
Vroem, deze discussie is zeker niet bedoeld om commentaar te geven op de werkzaamheden, de inzet en de organisatie die VdV heeft verricht. Kan ook niet want VdV had er een topdag van gemaakt. Ook de rollenbank van VdV is een superding en de manier van meten is geheel volgens de eisen die de fabrikant stelt. Wat ter discussie staat is het verschil van 40 à 50 pk met andere rollenbanken.

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 15 okt 2015, 20:45
door VroemTFSI
Snap ik, maar als ik dit zo lees, dan lijkt het kritiek op V.d. Velden. Vandaar mijn reactie.

Ik was ook blij toen mijn oude GTI 274 pk op de bank bij JD produceerde. De praktijk was nog leuker. Edition 30 gechipt en dan even snel zijn, daar kreeg ik meer een kick van!

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Geplaatst: 16 okt 2015, 02:50
door Lorenzogti
:D ouwe vroemert blijft erop terugkomen he ;-)

Maar je was onderin inderdaad erg rap, de kleinere turbo pakte daar goed zn voordeel tov de grotere ED30 Turbo.

De nieuwe 7GTI merk ik toch sterk dat het net even wat lekkerder is, soort van mix/match van beide turbo's van toen.