Bij JD geweest pagina 5
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Bij JD geweest pagina 5
heeft iemand ervaring erin of de reperatie al zelf gehad om bij een golf 5 gti de ketting plus spanner te vervangen ? En wat de kosten daarvan zijn ? Een TFSI moter schijnt altijd luidruchtig te zijn maar er zijn twee verschillen (Heb ik gelezen in duitse berichten) de moter maakt als die koud is een tikkend geluid wat van de hoge druk pomp vandaan komt en word minder als de moter warm is .
Als de moter een metaal klank tikkend ( sorry voor rare benaming) geluid begint te maken als die warm is dan is 9 van 10 keer de spanner kapot en moet die samen met ketting en nog paar kleine delen vervangen worden . Het geluid komt dan van de linker kant van de kleppendeksel (als je er voor staat rechts) en zit net boven de hogedrukpomp zeg maar ..
Dit komt meestal bij axx moters voor en de onderdelen worden dan ook vernieuwd door van een nieuwer type .
Bij mijn auto is dit dus het geval .. en dat bij 39.000 km !!! iemand hier ervaring mee ??
Als de moter een metaal klank tikkend ( sorry voor rare benaming) geluid begint te maken als die warm is dan is 9 van 10 keer de spanner kapot en moet die samen met ketting en nog paar kleine delen vervangen worden . Het geluid komt dan van de linker kant van de kleppendeksel (als je er voor staat rechts) en zit net boven de hogedrukpomp zeg maar ..
Dit komt meestal bij axx moters voor en de onderdelen worden dan ook vernieuwd door van een nieuwer type .
Bij mijn auto is dit dus het geval .. en dat bij 39.000 km !!! iemand hier ervaring mee ??
Laatst gewijzigd door Chris5gti op 29 okt 2011, 19:58, 4 keer totaal gewijzigd.
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Ik geloof dat TImvgti dat heeft gehad met zijn auto...Niet zo spannend hoor kleppen deksel eraf cradleplaat los distributie los nokkenassen iets ligt nieuw ketting eromheen met spanner en terug monteren (let even op de merktekens en uiteraard de timing van de motor) Alles weer dicht en lekker hobbelen
Golf MK1 GTI
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Mijn auto staat nu bij de garage met het zelfde probleem. Garage is nog diagnose aan het stellen maar ik denk zelf dat het de nokkenassen kettingen zoals bijna iedereen denkt hier op het forum. echter kan ik niet vertellen wat dit zou kosten omdat het bij mij nog garantie is.
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Kan wel. De garage (VW dealer neem ik aan) kan je een gespecificeerde rekening geven inclusief arbeidsloon. Kwestie van nadrukkelijk vragen. Je wilt immers, het liefst zwart-op-wit weten wat er vervangen is.KlouxOne schreef:Mijn auto staat nu bij de garage met het zelfde probleem. Garage is nog diagnose aan het stellen maar ik denk zelf dat het de nokkenassen kettingen zoals bijna iedereen denkt hier op het forum. echter kan ik niet vertellen wat dit zou kosten omdat het bij mij nog garantie is.
(Voor hun interne verwerking/boekhouding bestaat die factuur namelijk al.)
Gr. Wehoo.
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Goed idee. Zal hier naar vragen als ik m'n kar weer ga op halen. Voorlopig rij ik nog rond in een karige Loaner
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Weet nog niet wat het gaat kosten,die van mij gaat over 2 weken.
Is ook een beetje variabel over wat ze tegenkomen,als bijv de nokkenasversteller ook aan vervanging toe is word het iets duurder.
@cris,bij mijn auto blijft de distributie erop.Ik had hierna gevraagd namelijk maar is mij uitgelegd dat hiervoor speciaal gereedschap is waardoor het een klein klusje word.nokkenassen kunnen op de plaats blijven en worden vastgezet.
Ik zal hier mijn bevindingen posten,zoals hij nu loopt vind ik er ook niets aan,tis nu geen geluid.
Is ook een beetje variabel over wat ze tegenkomen,als bijv de nokkenasversteller ook aan vervanging toe is word het iets duurder.
@cris,bij mijn auto blijft de distributie erop.Ik had hierna gevraagd namelijk maar is mij uitgelegd dat hiervoor speciaal gereedschap is waardoor het een klein klusje word.nokkenassen kunnen op de plaats blijven en worden vastgezet.
Ik zal hier mijn bevindingen posten,zoals hij nu loopt vind ik er ook niets aan,tis nu geen geluid.
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
KlouxOne schreef:Mijn auto staat nu bij de garage met het zelfde probleem. Garage is nog diagnose aan het stellen maar ik denk zelf dat het de nokkenassen kettingen zoals bijna iedereen denkt hier op het forum. echter kan ik niet vertellen wat dit zou kosten omdat het bij mij nog garantie is.
Gr. Wehoo.
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
jarno1979 schreef:Weet nog niet wat het gaat kosten,die van mij gaat over 2 weken.
Is ook een beetje variabel over wat ze tegenkomen,als bijv de nokkenasversteller ook aan vervanging toe is word het iets duurder.
@cris,bij mijn auto blijft de distributie erop.Ik had hierna gevraagd namelijk maar is mij uitgelegd dat hiervoor speciaal gereedschap is waardoor het een klein klusje word.nokkenassen kunnen op de plaats blijven en worden vastgezet.
Ik zal hier mijn bevindingen posten,zoals hij nu loopt vind ik er ook niets aan,tis nu geen geluid.
Gr. Wehoo.
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Bedankt voor de afbeeldingen wehoo,wat kost die nokkenasversteller?
Wat zijn de klachten als dat ding kapot is,weet iemand dat?
greetz
Wat zijn de klachten als dat ding kapot is,weet iemand dat?
greetz
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Zie afbeelding: 341,-- euro.jarno1979 schreef:Bedankt voor de afbeeldingen wehoo,wat kost die nokkenasversteller?
Wat zijn de klachten als dat ding kapot is,weet iemand dat?
greetz
(prijzen echter onder voorbehoud, Etkaversie)
Gr. Wehoo.
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Slik!Duur ding.
Hopelijk is die nog goed.
Hopelijk is die nog goed.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Nou ik heb dus vandaag een beurt eraan laten doen .. olie,oliefilter,bougies,benzinefilter,luchtfilter. En het geluid is 20 % minder maar niet weg Nou rij ik daar weg en komt opeens bij 3000 toeren zon sissend geluid alsof je een band leeg laat !!! en vermogen is nu weg ! Ik dus weer terug kon die er niks aan vinden ..
Ben echt kwaad wat een waardeloze toestand ! eerst blijft die paar keer in de toeren hangen (wat die vandaag gelukkig niet meer deed) dan dat tikkend geluid en nu ook nog dat gesis en geen vermogen meer ! pffff begint goed met mijn nieuwe auto .. en dat allemaal bij 39000 km ! Denk je dat je een goede auto koopt .. km stand klopt dat heb ik wel 10 keer nagetrokken .. vind het echt klote hoop niet dat het zo door gaat .. Morgen ga ik effe naar een ander bedrijf waar ik vroeger altijd heen ging hopelijk kunnen hun me verder helpen ..
Ben echt kwaad wat een waardeloze toestand ! eerst blijft die paar keer in de toeren hangen (wat die vandaag gelukkig niet meer deed) dan dat tikkend geluid en nu ook nog dat gesis en geen vermogen meer ! pffff begint goed met mijn nieuwe auto .. en dat allemaal bij 39000 km ! Denk je dat je een goede auto koopt .. km stand klopt dat heb ik wel 10 keer nagetrokken .. vind het echt klote hoop niet dat het zo door gaat .. Morgen ga ik effe naar een ander bedrijf waar ik vroeger altijd heen ging hopelijk kunnen hun me verder helpen ..
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
@Chris5gti.
Garantie op de nieuwe auto? Garantie op de uitgevoerde werkzaamheden bij deze beurt?
Diagnose apparatuur en foutengeheugen uitgelezen?
Garantie op de nieuwe auto? Garantie op de uitgevoerde werkzaamheden bij deze beurt?
Diagnose apparatuur en foutengeheugen uitgelezen?
Gr. Wehoo.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Ervaringen en kosten van ketting & spanner vervangen
Nee ik had er scheinbaar geen garantie op omdat ik het wel bij een bedrijf had gekocht maar omdat het de auto van de eigenaar zelf was die particulier is verkocht .. Ja garantie op de beurt neem ik aan van wel .. maar ze hadden natuurlijk niks aan de slangen of turbo gedaan en daarom zei die ook zo van ja dat zou ik ook effe niet weten .. En foutgeheugen is nog niet uitgelezen nee hij had de computer eruit liggen .. ook zoiets ... pfff nja daar kon ik volgende week voor terug voor de service funktie terug te zetten .. Maar dan zal ik hem morgen ook meteen effe laten uitlezen ..hoop echt dat er wat word gevonden .. moet volgende week weer werken en dan word het weer niks met auto weg brengen ..wehoo schreef:@Chris5gti.
Garantie op de nieuwe auto? Garantie op de uitgevoerde werkzaamheden bij deze beurt?
Diagnose apparatuur en foutengeheugen uitgelezen?
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Toch je pcv stuk?
Dan zou je een sissend geluid kunnen horen.
En heb je vermogens verlies!
Klinkt inieder geval als een lekage van de inlaat..
Je veliest ergens je druk.
En dus je vermogen.
Mischien een slang van de turbo lek?
Dan zou je een sissend geluid kunnen horen.
En heb je vermogens verlies!
Klinkt inieder geval als een lekage van de inlaat..
Je veliest ergens je druk.
En dus je vermogen.
Mischien een slang van de turbo lek?
Laatst gewijzigd door Mackdennis op 06 okt 2011, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Wat Dennis zegt kan wel het probleem zijn,
Had ik toen ook last van, Scheelde en hoop en ze gaan erg vaak kapot.
Had ik toen ook last van, Scheelde en hoop en ze gaan erg vaak kapot.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
oh ok .. en waar moet ik dat precies zoeken die carter ontluchting (pcv) Is het een bepaald onderdeel daarvan wat altijd kapot gaat of gewoon de complete behuizing ?? Ben echt ten einde raad met deze auto ...tonnie024 schreef:Wat Dennis zegt kan wel het probleem zijn,
Had ik toen ook last van, Scheelde en hoop en ze gaan erg vaak kapot.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
ja ik dacht ook al een dat een slang kapot was van de turbo of intercooler of ergens ertussen ..Mackdennis schreef:Toch je pcv stuk?
Dan zou je een sissend geluid kunnen horen.
En heb je vermogens verlies!
Klinkt inieder geval als een lekage van de inlaat..
Je veliest ergens je druk.
En dus je vermogen.
Mischien een slang van de turbo lek?
wat is eigenlijk die buis wat richting je dashbord loopt zeg maar ?? die ziet ook uit als een slang van turbo en ligt als je ervoor staat aan de linker kant langs het expansie vat en ruitensproeier reservoir .. die had volgens mij een beetje speling toen ik er net aan rammelde .. maar vroeg me af wat het is en wat het doet ..
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ff een foto gepikt.. Als je die hard platstic buis bedoel..
Die gaat van de gasklep naar je interieur.. Dat is je noise pijp.
Als die lek is ga je inderdaad ook een sissend geluid horen.. En ook druk verlies!
Je zou het opzich wel kunnen testen als je hem ergens mee kan afdoppen vanaf de gasklep.
Want dan sluit je de noise pijp uit..
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
oh ok dank je wel .. dus als die kapot zou zijn heb ik dus druk verlies en ook vermogen verlies ?Mackdennis schreef:
Ff een foto gepikt.. Als je die hard platstic buis bedoel..
Die gaat van de gasklep naar je interieur.. Dat is je noise pijp.
Als die lek is ga je inderdaad ook een sissend geluid horen.. En ook druk verlies!
Je zou het opzich wel kunnen testen als je hem ergens mee kan afdoppen vanaf de gasklep.
Want dan sluit je de noise pijp uit..
afdoppen zal moeilijk worden denk ik dan moet je al iets vinden wat dat precies afsluit .. maar wat is de functie dan ? meer geluid ? omdat die noise pijp heet ? sorry heb echt geen ervaring hier mee .
en die pcv zit die daar ook in de buurt of aan vast ?
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Precies de noise pipe is alleen voor geluid echter als die ergens lek is.
Kost het vermogen..
Js je pcv kan je op die foto mooi zien..
Je ziet een slang van je inlaatspruitstuk naar je (klepdeksel) gaan waar je die slang op aan sluit is je pcv.
Die kan je ook wel makkelijk chekken.. Moet je ff de kant van de inlaatspruitstuk los halen en afdoppen.
Wou dat ik je beter kon helpen.. Maar zou niet weten hoe..
Is zo ie zo moeilijk.
Om puur uit jou verhaal te zeggen wat ik denk.
Denk dat er meer mensen zo over denken.
Anders had je wel meer feed back gehad.
Kost het vermogen..
Js je pcv kan je op die foto mooi zien..
Je ziet een slang van je inlaatspruitstuk naar je (klepdeksel) gaan waar je die slang op aan sluit is je pcv.
Die kan je ook wel makkelijk chekken.. Moet je ff de kant van de inlaatspruitstuk los halen en afdoppen.
Wou dat ik je beter kon helpen.. Maar zou niet weten hoe..
Is zo ie zo moeilijk.
Om puur uit jou verhaal te zeggen wat ik denk.
Denk dat er meer mensen zo over denken.
Anders had je wel meer feed back gehad.
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ik vermoed dat het kleine buisje die van je inlaatspruitstuk naar je pcv loopt eraf is geschoten.
Die moet er namelijk af voor demontage kleppendeksel.dat is die dunne (20mm ongeveer)geribbelde buis.
Even je motorrdekplaat eraf dan kun je m zien.
Suc6
Die moet er namelijk af voor demontage kleppendeksel.dat is die dunne (20mm ongeveer)geribbelde buis.
Even je motorrdekplaat eraf dan kun je m zien.
Suc6
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
En dat is je pcv..
En wat jarno1979 zegt zou heel goed kunnen!
Zou ik ook ZEKER als eerst ff chekken.
Maar stel je pcv is wel goed aangesloten..
En je heb je inlaat kant afgedopt!
En hij rijd dan wel goed is je pcv dus kapot.
Echter als je die dan toch moet vervangen.. Raad ik je aan het topic.
Oil catch can ff door te lezen...
Kan je een kleine verbetering in je auto maken.
Is geen must trouwens!
Maar kijk eerst maar wat het is.. En wat je er mee wil.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
ok dank je wel ! Dus morge nog eens die noize pijp contoleren en als die goed is dan die slang van de pcv afhalen en inlaatspruitstuk dicht maken en test rit maken .. als die dan goed is weet ik dus dat ik dat plastic stukje op het kleppendeksel waar die slang op zit moet vervangen ?Mackdennis schreef:Precies de noise pipe is alleen voor geluid echter als die ergens lek is.
Kost het vermogen..
Js je pcv kan je op die foto mooi zien..
Je ziet een slang van je inlaatspruitstuk naar je (klepdeksel) gaan waar je die slang op aan sluit is je pcv.
Die kan je ook wel makkelijk chekken.. Moet je ff de kant van de inlaatspruitstuk los halen en afdoppen.
Wou dat ik je beter kon helpen.. Maar zou niet weten hoe..
Is zo ie zo moeilijk.
Om puur uit jou verhaal te zeggen wat ik denk.
Denk dat er meer mensen zo over denken.
Anders had je wel meer feed back gehad.
Ik heb ook nog eens gezocht op internet en het schijnt ook dat er een onderdeel wat SUV genoemd word kapot kan gaan en ook vermogenverlies veroorzaakt enig idee wat dat kan zijn en of dat ook een optie is om te controleren ?
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Zou toch eerst de dingen checken die vandaag zijn losgeweest
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 132 gasten