Lane-assist

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Wondering
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:12
Type auto: GOLF GTE
Locatie: Arnhem

Lane-assist

Bericht door Wondering »

Sinds een week rij ik in een golf vii voorzien van lane-assist wat een fijne optie is omdat je nooit meer ongemerkt van rijstrook wisselt doordat het stuur subtiel terug duwt als je in de buurt van de belijning komt. Nu heb ik alleen het probleem dat op een rit van 100km snelweg de auto wel een keer of 5 meld dat ik het stuur vast moet pakken, dit terwijl ik gewoon aan het sturen ben. Meld de auto dit bij jullie ook zo vaak of is er bij mijn auto misschien iets niet goed met de sensor in het stuur?
Gebruikersavatar
JayGerlofsma91
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 dec 2014, 11:15
Type auto: Golf VII GTI
Locatie: Noord-Holland

Re: Lane-assist

Bericht door JayGerlofsma91 »

Bij mij geeft de auto zelfs na 15 min rijden dat ik aan pauze toe ben :D
Golf 7 GTI 288PK
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Lane-assist

Bericht door wehoo »

Wondering schreef:Sinds een week rij ik in een golf vii voorzien van lane-assist wat een fijne optie is omdat je nooit meer ongemerkt van rijstrook wisselt doordat het stuur subtiel terug duwt als je in de buurt van de belijning komt. Nu heb ik alleen het probleem dat op een rit van 100km snelweg de auto wel een keer of 5 meld dat ik het stuur vast moet pakken, dit terwijl ik gewoon aan het sturen ben. Meld de auto dit bij jullie ook zo vaak of is er bij mijn auto misschien iets niet goed met de sensor in het stuur?
VW heeft daar een TPI voor: 2035819/1.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Lane-assist

Bericht door MkVI Nmgn »

Heeft iemand hier een Nederlandse codering van ? mijn Duits is niet zo geweldig.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Lane-assist

Bericht door MkVI Nmgn »

De Rijbaan-Assistentie (engels: Lane Assist, duits: Spurhalteassistent) helpt d.m.v. een corrigerende stuurbeweging het onbedoeld verlaten van de huidige rijbaan. [A5-Camera Voorkant], bevestigd aan de binnenspiegel, scant hiertoe de markeringen op de rijbaan, vanaf een rijsnelheid van 65 kmh. Voor het goed functioneren van het systeem is een wegmarkering noodzakelijk, die markering kan midden op de weg zijn of aan de zijkanten. Als de rijbaan aan weerszijden wordt begrensd door een markering dan kan de Rijbaan-assistent op wens bovendien zich instellen op deze rijbaan. De stuurcorrecties van de Rijbaan-assistent zijn continu en nauwelijks waarneembaar om niet als onaangenaam en storend ervaren te worden Als het knipperlicht wordt ingeschakeld of een actieve stuur-beweging vindt plaats, dan grijpt de Rijbaan-assistent niet in. Op deze manier blijft de bestuurder heer-en-meester over het stuur.

Aanpassen intensiteit stuurwiel-trillingen

[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
Voer de toegangscode in: 20103
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'Intensiteit Stuurwieltrilling'
Pas waarde naar wens aan vroeg, midden, laat

Aanpassen de-activeringsgrens van inactiviteit bestuurder

[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
Voer de toegangscode in: 20103
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'de-activeringsgrens van inactiviteit bestuurder'
Pas waarde naar wens aan vroeg, midden, laat

Aanpassen stuurbekrachtiging

[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
Voer de toegangscode in: 20103
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'Intensiteit Stuurbekrachtiging'
Pas waarde naar wens aan vroeg, midden, laat
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Lane-assist

Bericht door yal »

Doet mijn mk7 GTI ook , maakt mij niet uit aangezien ik de lane assist nooit aan heb staan.
Dat de auto tegen stuurt vind ik super irritant.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Lane-assist

Bericht door Barbaric »

Als je verkeersbordherkenning hebt (dus ook de camera in binnenspiegel) zou je dan ook Lane-assist kunnen activeren?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten