Pagina 1 van 1

Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 22 okt 2015, 22:10
door chiel
Beste forumleden,

Omdat mijn auto pasgeleden afgekeurd is met een after-market xenon setje (zat er bij aanschaf in).
Zijn er weer H7 lampjes gemonteerd.
De xenon lampen die er in zaten gaven overal licht, vooral op Mars :-)
En ik maar denken dat iedereen aan het seinen was vanwege snelheidscontroles.
Eerlijk is eerlijk, ik heb nu veel meer licht op plekken waar het toe doet.
Maar.....ik mis de blauwe gloed en wil toch eigenlijk weer xenon.
Maar dan een origineel setje uit bv. een R32.
Dit is nieuw niet te betalen, dus het moet wat 2e hands worden (ook nog prijzig genoeg vandaar de vragen).
Waar moet ik allemaal op letten (er is zoveel "troep" te koop).

Inmiddels ben ik zo ver:
Origineel setje bi-xenon koplampen van bv een R32
Xenon lampen
Ballast
Hoogte verstel motor (anders moet er voor de APK de hoogte schakelaar er eigenlijk weer uit, wat er op zit moet werken volgens een strenge keurmeester)
Via VCDS vertellen dat er xenon in zit
Hoogte sensoren vooras en achter as is niet echt een pre aangezien ik het van binnen uit kan regelen en geen trekhaak heb.
Ook heb ik iets gelezen over afgebroken oortjes en reparatie sets daarvoor, wat zijn de kosten.

Genoeg vragen voor nu, wie kan me wat wijzer maken op dit vlak?

Bedankt alvast,
Michiel

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 22 okt 2015, 22:41
door Golf88
Ik weet niet zeker of het apk afkeur is, maar origineel hoort er ook een koplamp sproei installatie bij.

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 22 okt 2015, 23:02
door chiel
Dat was voorheen volgens mij ook, maar ben geen APK keurmeester.
Volgens mij is dat een paar jaar geleden vervallen icm met koplamp wiswas installatie.
Maar iig bedankt voor het meedenken!

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 23 okt 2015, 03:13
door ferry
Is dacht ik geen apk afkeur zonder sproei installatie. Alleen werkt orgineel niet met de hoogteregeling die in de auto zit. Wil je dat de hoogteregeling werkt zou je de dure automatische oplossing moeten hebben. En het is niet alleen als je een trekhaak gebruikt. Maar ook met meedere passagiers en een volle kofferbak wel erg handig dat je niet je tegenliggers verblind.

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 23 okt 2015, 07:43
door MK5benGTI
Golf88 schreef:Ik weet niet zeker of het apk afkeur is, maar origineel hoort er ook een koplamp sproei installatie bij.
Dit was zo. Echter is deze regelgeving in 2012 afgeschaft. Je kunt dus prima originele xenon installeren zonder dat je hier koplampsproeiers voor nodig hebt.

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 23 okt 2015, 14:07
door NL_MK5 GTI
Ik zou een setje xenon look koplampen op Ebay bestellen van Hella dan heb je de lenzen en dan zet je er Xenon in. Heb je ook gewoon je hoogte verstelbaar.

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 24 okt 2015, 01:03
door chiel
Dank voor alle adviezen, ben nu bezig met een set originele set van een R32 hoe of wat weet ik nog niet precies.
Hoop dat het wat wordt en dat alles makkelijk APK goed te plaatsen is :-)

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 24 okt 2015, 09:45
door NL_MK5 GTI
Als je een oem set plaatst heb je geen hoogte regeling deze zitten fabrieks af op de draagarmen.

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 24 okt 2015, 09:50
door MkVI Nmgn
De koplamp spoeiers zijn idd niet meer nodig.
Wel is voor apk de automatische hoogte verstelling nodig.

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 24 okt 2015, 20:29
door wjb#222
kan je ook achteraf inbouwen die hoogteregeling ;)
heeft staffpride ook bij mijn mk6gti gedaan toen destijds :mrgreen:

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 24 okt 2015, 20:49
door NielsED30
Je kan ook gewoon een schakelaartje bestellen van een auto met origineel xenon, dan heb je alleen het stelwieltje van je cockpit verlichting, en is het voor APK dus ook prima.

Originele xenon kan je gewoon van marktplaats afhalen, en verloop stekkers bestellen/kopen (vaak ook via marktplaats). Dan is het kwestie van monteren en coderen via VAGCOM en het werkt allemaal.

Sproei installatie is inderdaad niet meer nodig.

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 25 okt 2015, 00:13
door chiel
Iedereen bedankt voor alle tips, ben bezig met een setje via MP :-)

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 25 okt 2015, 00:14
door NielsED30
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik kan eventueel de lampen ook coderen in omgeving Rotterdam

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 25 okt 2015, 00:18
door chiel
Apeldoorn, maar ik heb zelf een kabel dus dat moet mij ook wel lukken, mits ik de juiste optie weet te vinden :-)
Maar bedankt voor het meedenken!

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 25 okt 2015, 23:26
door chiel
Ik ben nog wat aan het zoeken geweest na aanleiding van de hoogte regeling.
Wat ik begrepen heb is dat de standaard halogeen regeling er uit moet op het dashbord, vervangen door een andere schakelaar (alleen voor de dashboard verlichting)
Dan zijn de lampen niet meer in hoogte te regelen of er moet op de draagarmen hoogte sensoren geplaatst worden.
Klopt dit en is dit makkelijk te realiseren? Heb namelijk geen zin om kabels te gaan trekken.

Michiel

Re: Halogeen koplampen vervangen door orginele bi-xenon

Geplaatst: 26 okt 2015, 02:59
door ferry
Bij de automatische hoogteregeling komt een aardig werkje kijken. Kabels onder de auto trekken enzovoorts. Volgens mij kan je bij kufatec op de site kijken wat er allemaal bij zit aan kabels.


https://www.kufatec.de/shop/de/volkswag ... olf-5-plus

De rest van je verhaal klopt.