p2187 en p0441 Boost leak?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

Vorige week ben ik bij JD geweest voor het vervangen van mij HPFP samen met de fuel pressure valve. Hierna ook nog opnieuw laten afstellen. Reed toen echt perfect!!! Nu heb ik alleen een fout code en houd ik zo te zien niet meer netjes mijn druk vast.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of eerder gehad?


Afbeelding

Afbeelding
Just asking :p
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door -SANDER- »

Die p0441 code heb ik ook ben benieuwd ik kijk mee haha. N80 al een x vervangen maar was het niet.
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

Merk je het ook bij een koude start? Slecht stationair en schudden ?
Just asking :p
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door -SANDER- »

Nee merk er niet veel van alleen soms als die warm is wel een klein beetje schudden
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

Ik heb de n80 nu vervangen en heb geen foutcodes meer !!

Alleen blijf wel het probleem houden dat ik geen stabiele turbo druk meer heb. Hiervoor stond ie continu op 1.4 bar en bleef daar strak op staan. Nu haalt ie het soms niet eens en schommelt dat tussen de 1.1 en 1.3 bar. Ik voel het ook in het optrekken dus het is niet mijn turbodruk meter.

Heeft iemand enig idee ? Hij is paar weken terug opnieuw afgesteld bij JD
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door Race Eend »

Toch een lekje ergens of N75 die raar doet.

Check ook even je N75 aansturingen van een paar dagen na de tuning en de aansturingen nu. Zijn die gelijk, dan weet je genoeg.

Als je er niet uit komt kan je natuurlijk langskomen bij ons hè, wij kunnen het vaak wel redelijk vlot vinden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door -SANDER- »

Nadat ik mn n80 had vervangen is het lampje ook niet meer aan gegaan. Als ik hem uitlees staat die code nog wel in het storingsgeheugen. Dat schudden doet die bij mij ook maar heel soms bij warme motor. N75 is diverter valve toch? Die ook al eens vervangen voor een nieuw type uit voorzorg.
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

N80 is niet je DV ! Hij zit er wel redelijk vlakbij... Hij zit namelijk met slangetje vast aan je inlaat . 2 slangetjes en stekker eraan!

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=119267

Had je nog meer vervangen ? En houd je je turbo druk continu?
Just asking :p
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

O sorry zie nu dat je het heb over de n75 die zit op je turbo :)
Just asking :p
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door -SANDER- »

Haha! Maakt niet uit . Maar ik merk niks kwa turbo druk verliezen of rare dippen. T kan vaak zoveel zijn he zo'n foutcode :| :cry:
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

Net ff log gemaakt maar volgens mij is mijn n75 goed ? Of heb ik het mis, kan iemand dit bevestigen? Je ziet hier ook de druk schommelen.

Afbeelding
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door Race Eend »

Overduidelijk wat lekkage.

Je aansturingen op de N75 zijn identiek zoals op de bank, net als de gewenste drukken, de geleverde drukken zijn echter overal lager.

Hier je log van de dag van de testbank.

Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

Thanks voor je reply!!

Het lijkt erop dat hij bij de inlaat luchttemperatuur sensor lekt! Kan alleen nergens iets erover vinden op het net of dat vaker voor komt. Heb iig een nieuwe besteld !
Just asking :p
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

nou we zijn nu paar weken verder en ik kom er maar niet uit. Ik ga het proberen zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat ik nu ondervind.

Tijdje terug dus naar JD geweest voor nieuwe HPFP en nieuwe afstelling. Hij liep toen misschien ander halve week goed en hield zijn 1,4 bar continu. Daarna begon hij te schommelen in druk, dus ben op zoek gegaan waar het vandaan kwam. Heb ondertussen de N80 vervangen. Heb inlaatsensor vervangen want daar lekte hij lucht uit. Nu is hij eigenlijk gewoon weer luchtdicht maarrrrr.... Het vreemde is nu. Als hij net op temperatuur is zit de turbodruk continu tussen de 1,4 en 1,5 maar zodra ik 5 min doorrijd ( dus veel WOT) gaat de druk raar doen. Hij bouwt eerst netjes op naar 1,4 en tussen de 4k en 5k rpm zakt hij dan even terug naar 1,3 en daarna weer tot max rpm op 1,4 bar. Daarbij (als hij dus goed warm is) voelt het alsof ik minder vermogen heb. Soms haalt ie zelfs dan niet eens de 1,4 bar en komt hij niet verder als 1,1.

Ik ben nu zelf beetje radeloos. Iemand die nog een idee heeft?

Heb net auto eerst goed warm gereden en gelijk een druk test gedaan, en daar kan ik niks raars vinden. Ook geen foutcodes.
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door Race Eend »

Dat hij af en toe tegen de 1.4 a 1.3 loopt afhankelijk van je lucht temp etc, is niet spannend, dat is in orde. Dat hij terug valt naar 1.1 bar en daar niet boven komt, is echter niet normaal.

Dan toch echt even een logje maken, even in de goede situatie een log maken en dan doorrijden, door blijven loggen tot het probleem zich voor doet en dan weer een run maken.

Log dan even:
1 - 115 en 118

Je kunt ook gewoon langs komen bij ons, wat ik al eerder aangeboden heb.
Lijkt me niet dat je er op deze manier uit komt.

N75 kan trouwens ook problemen geven, maar dat zal de log wel uitsluiten.
Welke dumpvalve zit erop?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door ominous »

thanks voor je reply!! Dan ga ik je morgen even bellen voor een afspraak :)

En proberen om zsm ook die log te maken.
Just asking :p
Kristof-GTI
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2015, 00:40
Type auto: Golf mk 6 GTI
Locatie: Belgie

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door Kristof-GTI »

De p0441 heb ik een 2 maanden geleden ook gehad bij mijn gti heb toen ook paar dingen vervangen maar dat was het niet bij mij was het van de koolstof filter deze vervangen en het was opgelost :D
mbpvandijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2023, 19:21
Type auto: Golf gti Le 240 mk5

Re: p2187 en p0441 Boost leak?

Bericht door mbpvandijk »

Mochten rijders deze fout tegenkomen. Bij mij was het na lang uitwisselen van lambda 2x / pcv / N80 / luchtmassa meter een stukje hard kunststof slang van 10cm, wat aan beide zijden was ingescheurd.
En deze gratis kunnen vervangen :)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 34 gasten