aankoopadvies golf 5 r32

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
morera
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2015, 22:21
Type auto: Mercedes c320 cdi

aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door morera »

Goedenavond mensen,

Ik ben hier nieuw en heb me aangemeld omdat, ik wat meer over de r32 wou weten.
Zelf rij ik momenteel totaal wat anders een Mercedes benz 320 cdi avantgarde uit 2009.
Fijne auto rij er nu bijna 3 jaar in.
Een goede vriend van mij rijd al een tijdje een mooie golf R32 ut 2007.
Sinds kort heb ik een eigen bedrijf en rij veel in een busje rond.
Zie de noodzaak niet meer om een diesel te rijden en zo zuinig is de benz ook niet met 6 cilinders.
sta op het punt een overstap te maken naar vw.
De R32 is in mijn ogen puur sport en dat is ook waar ik naar opzoek ben.
Mercedes heeft zeer hoge onderhoudskosten die natuurlijk al duidelijk waren bij de aankoop dat is Mercedes.
Hoe zit dat met de R32 ik hoef niet van elk onderdeel te weten wat het kost gewoon een beetje algemeen.
Voor mijn werk kom ik veel in Duitsland waar ik al een paar mooie exemplaren heb gezien van de R32.
Wat zijn de zwakke punten van dit model en waar moet ik op Letten.
Wil er uiteraard 1 met een lage km stand aangezien ik nooit benzine heb gereden wat raden jullie aan wat is grens.
Wat is het gemiddeld verbruik van zo'n R32 rij nu ook niet echt zuinig maar het moet geen Amerikaan worden natuurlijk lol.
Het zijn veel vragen maar hoop alsnog een beeld te krijgen bij deze auto heb ook absoluut geen haast.
Mijn huidige auto levert een vrij goed bedrag nog op heb ongeveer tussen de 15 en 20 duuzend te besteden.
Hoop snel van jullie te horen en wie weet schuiven we de Mercedes aan de kant voor een VW.

Groetjes,

Carlos
Don81
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2015, 12:02
Type auto: Golf mk5 Gti
Locatie: Proud of the south

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door Don81 »

Ga je voor t geluid of voor t vermogen? En waarom een R32?

Groet Don
morera
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2015, 22:21
Type auto: Mercedes c320 cdi

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door morera »

Geluid speelt ook een rol absoluut.
En heb er in gereden vind het een heerlijke auto.
Vermogen is er wel alleen als ik het goed begrepen heb zijn dit pure 6 cilinders zonder turbo.
Maar hij is zeker snel genoeg voor mij.
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door tommy »

tot je het gewoon bent :lol:
mk7 gti 325 pk 525nm
Gebruikersavatar
JayGerlofsma91
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 dec 2014, 11:15
Type auto: Golf VII GTI
Locatie: Noord-Holland

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door JayGerlofsma91 »

http://link.marktplaats.nl/m969501989

In de advertentie staat 2 eigenaren... Ik zie op Zomoto 4 eigenaren staan. Wel een laag kmstand. Misschien heb je hier wat aan.
Golf 7 GTI 288PK
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door Maarten »

JayGerlofsma91 schreef:http://link.marktplaats.nl/m969501989

In de advertentie staat 2 eigenaren... Ik zie op Zomoto 4 eigenaren staan. Wel een laag kmstand. Misschien heb je hier wat aan.
Mooie auto dit. Staat om de hoek. Heeft idd 4 eigenaren gehad:

Vrouw huidige eigenaar -> eigenaar nu -> bedrijf -> eigenaar nu...

Oftewel niet slim aangepakt en dus gewoon 4 eigenaren.
Serviced by EMServices.
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door siepwokkel »

R32 is zwaar. Zuipt veel en is niet heel erg snel.

Het geluid is dan wel mega. Ik heb hiervoor een 5 r32 gehad. Een heerlijke wagen maar 350km op een tank is niet leuk meer. Ook is de wagen bijna 1500kg. Mijn scirocco r is sneller, lichter en goedkoper in onderhoud.

ik zou voor een r20 kijken of een nette 6 gti ed 35.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door bzb »

siepwokkel schreef:R32 is zwaar. Zuipt veel en is niet heel erg snel.

Het geluid is dan wel mega. Ik heb hiervoor een 5 r32 gehad. Een heerlijke wagen maar 350km op een tank is niet leuk meer. Ook is de wagen bijna 1500kg. Mijn scirocco r is sneller, lichter en goedkoper in onderhoud.

ik zou voor een r20 kijken of een nette 6 gti ed 35.

oei hier maak je geen vrienden mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door R32Amsterdam »

siepwokkel schreef:R32 is zwaar. Zuipt veel en is niet heel erg snel.

Het geluid is dan wel mega. Ik heb hiervoor een 5 r32 gehad. Een heerlijke wagen maar 350km op een tank is niet leuk meer. Ook is de wagen bijna 1500kg. Mijn scirocco r is sneller, lichter en goedkoper in onderhoud.

ik zou voor een r20 kijken of een nette 6 gti ed 35.
Ik ben het niet helemaal eens dat hij zuipt. Dat vond ik reuze meevallen, geluid is te lekker en lekker luxe van binnen. Keuze tussen een ed30 of r32 zou ik toch voor een r32 gaan! Als je een r20 kan permitteren Ga dan voor een r20!
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door siepwokkel »

350km op 55liter vind ik veel. Een r32 is ook achterhaalde techniek. Het is eigenlijk een geupdate vr6.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Was ook helemaal verkocht aan mn r32. Maar heb het licht nu wel gezien met een turbo motor. Het geluid is wel uniek en supervet.
michel vwr32
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:02

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door michel vwr32 »

siepwokkel schreef:350km op 55liter vind ik veel. Een r32 is ook achterhaalde techniek. Het is eigenlijk een geupdate vr6.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Was ook helemaal verkocht aan mn r32. Maar heb het licht nu wel gezien met een turbo motor. Het geluid is wel uniek en supervet.

Als Belg en wonend in de omgeving Antwerpen ben ik onlangs en met een volle tank met mijn Golf V R32 naar de meeting bij Van Der Velden in Zoetermeer gereden, en achting genomen op de toegestane snelheid op dit trajekt,heen en terug. Was mijn verbruik aan benzine 8,5 l per 100 km.
Bij de nieuw aankoop van deze R32 wist ik ook dat deze wel een hoger verbruik zou hebben als een GTI,destijd proefgereden met beide wagens was ik gelijk verknocht naar de R32 -vierwielaandrijving en geluid,niet te evenaren met de GTI.
O ja een doorsnee verbruik stad-land-snelweg 11,5 l per 100 km.
Daarvoor een Golf III VR 6 gereden was ook 11,5 l per 100 km.

Grt.Michel.
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door siepwokkel »

Ik denk dat wij verschillen in rijstijl. Als je stevig met een r32 rijd dan neemt ie gewoon veel. En 250pk uit een 3.2liter is gewoon lafjes. Tel daarbij de zware 4wd op welke alleen nuttig is met nat weer.

Maar iedereen moet kopen waar ie zich goed bij voelt.

Gaje wel voor de r32 dan raad ik je aan om gelijk na aanschaf een miltek non resonated te bestellen.
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door R32Amsterdam »

siepwokkel schreef:Ik denk dat wij verschillen in rijstijl. Als je stevig met een r32 rijd dan neemt ie gewoon veel. En 250pk uit een 3.2liter is gewoon lafjes. Tel daarbij de zware 4wd op welke alleen nuttig is met nat weer.

Maar iedereen moet kopen waar ie zich goed bij voelt.

Gaje wel voor de r32 dan raad ik je aan om gelijk na aanschaf een miltek non resonated te bestellen.
eeen 2.0tfsi lust ook veel als je hem ff op zijn staart drukt. Met mijn R20 haal ik soms 250km op een volle tank :lol: .
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 jan 2015, 13:23
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door Nigel-R32 »

Allereerst welkom op dit forum, dat je er aan denkt om een R32 te kopen is al een mooie gedachte! 8-)

Zelf ben ik meer dan een jaar een trotse Golf V R32 bezitter, en elke keer als ik de sleutel weer mag omdraaien verschijnt er een glimlach op m’n gezicht.

Zoals hierboven al werd geschreven is de R32 zeker niet de snelste van de Golfjes, tegen een gechipte V GTI leg je het al gauw af met tussen acceleraties. Vanuit stilstaand ben je overigens wel altijd in het voordeel door de 4Motion. Ik ben alleen van mening dat je een R32 niet koopt om overal de snelste in te zijn. Het is meer de combinatie van alles in één wat een R32 uniek maakt, de looks d.m.v. de 2 gecentreerde uitlaten, de herkenbare chromen grille, de 4Motion en natuurlijk het belangrijkste de VR6 met zijn heerlijke geluid!

En ja hij is zeker weten zwaar voor een Golf, en dat merk je ook wel degelijk in de bochten met een compleet standaard R32. Echter zijn er bepaalde modificaties die je kan uitvoeren waardoor de R32 een compleet andere auto wordt. Zo heb ik toen ik mijn R32 ongeveer een half jaar in bezit had voorzien van Bilstein B8 dempers met H&R verlagingsveren en Michelin Pilot Super Sport banden. De Bilstein dempers zijn erg stug maar hierdoor ligt de auto nagenoeg recht in de bochten. Dit in combinatie met de Super Sport banden plakt deze werkelijk aan de weg. Zelf bleef ik wel vinden dat ik snel onderstuur had in bochten (wat vooral komt door het gewicht van de 6 cilinder voorin). Sinds een maand heb ik er PowerFlex draagarmrubbers onder hangen. En wat heb ik een spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan! Nu kan ik mijn R32 een bocht in gooien en hij gaat ook daadwerkelijk zonder onderstuur die kant op. Sinds de PowerFlex draagarmrubbers blijf ik mij ook telkens verbazen met de snelheden waar ik bochten momenteel mee kan nemen. Maar goed ik dwaal een beetje af van jouw vragen.

Qua onderhoud valt het bij mij tot nu toe erg mee. Remmen en banden, welke dus zijn vervangen bij mij, reken ik niet mee want dat is bij elke auto van toepassing. Regulier onderhoud, zoals een oliewissel etc. bij een officiële VW dealer kost evenveel als bij een normale Golf. Een paar weken terug had ik eigenlijk voor het eerst een probleem in meer dan een jaar tijd, uiteindelijk bleek er een bobine kapot te zijn. Deze heb ik dus vervangen met 6 nieuwe bougies erbij, en hij leek gelijk een stukje feller! Waar je vooral op moet letten bij de aankoop van een R32 is of je de ketting hoort lopen. Dat is eigenlijk het grootste ‘gevaar’ bij deze auto. Wanneer de ketting vervangen moet worden zijn de kosten aanzienlijk hoog, houdt hier ook zeker rekening mee. Tevens heb je de keuze uit een handgeschakelde of automaat (DSG). Wanneer je voor een DSG gaat, moet deze heel soepel oppakken en schakelen. Doet de bak dat niet dan kunnen het ook grote kostenposten worden..

Betreffend het verbruik, daar wint de R32 geen schoonheidsprijs mee nee.. Hierboven werd al gesproken over 350km op een volle tank, ook ik zit hieraan of soms zelfs eronder. Dit is wel met een zware rechter voet, ik rij uiteindelijk niet voor niets een R32. Ik zit momenteel op een gemiddeld verbruik van rond de 1 op 6. Wil je toch wat zuiniger rijden dan kan dat zeker, maar dat is voor mij te lastig. Tevens vind ik dat als je dit soort auto's wilt rijden je niet moet 'klagen' over het verbruik, als ik moet tanken dan moet ik tanken zo simpel is het.

Dan komen we ook aan bij het laatste punt, het geluid. Want dat is het meest bijzondere aan deze auto’s! Origineel klinkt een R32 al super, maar wanneer je dit aanpast komt zo’n 6 cilinder helemaal tot z’n recht! Een Milltek aanschaffen is dan ook zeker iets wat je in overweging zou kunnen nemen. Ik rij zelf ook met een uitlaat zonder middendemper, en ik zou ook niet meer zonder kunnen! Al denken sommigen in mijn woonplaats daar anders over :lol:

Hopelijk heb ik je wat verder kunnen helpen met je keuze. Mocht je toch nog meer vragen hebben, stel ze gerust!

Gr. Nigel
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Gebruikersavatar
JayGerlofsma91
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 dec 2014, 11:15
Type auto: Golf VII GTI
Locatie: Noord-Holland

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door JayGerlofsma91 »

Nigel. Zit even je bericht te lezen. Leuk hoe je over de/jouw R32 schrijft! Verbaast me ook niks dat je telkens zo'n glimlach krijgt! Ik vind mijn geluid namelijk veeeeel te braaf!
Golf 7 GTI 288PK
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door siepwokkel »

Mooi omschreven idd.

Een maatje van me kwam langs met een r32 om 9uur savonds uit het niets. Heb 5km gereden en heb hem gelijk gekocht. Zo snel was ik verkocht. En iedereen staart je na als je langsgereden komt met je miltek.

Maar goed. De scirocco had ik niet eens testgereden en heb ik zo gekocht haha.

Maar een r32 is zeker iets aparts. En als het tanken en de snelheid je niet zo heel veel uitmaakt zeker een dikke auto.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ik zal zelf ook graag een R32 willen hebben maar het is het verbruik wat me tegenhoudt, als het een daily is. Rij nu ongeveer 1,13, bij lange snelweg rit bij continu 120 en naar werk 1,10. Met een golf 5 gti dsg.
Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 jan 2015, 13:23
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door Nigel-R32 »

JayGerlofsma91 schreef:Nigel. Zit even je bericht te lezen. Leuk hoe je over de/jouw R32 schrijft! Verbaast me ook niks dat je telkens zo'n glimlach krijgt! Ik vind mijn geluid namelijk veeeeel te braaf!
Bedankt, al moet jij die glimlach ook hebben met zo'n gave Golf VII GTI! ;). Over het geluid ben ik het volledig met je eens, ik zit al een lange tijd te twijfelen om een Golf VI R te kopen (snelheid went altijd zo snel helaas), maar ik moet toegeven dat ik ook vooral een man van het geluid ben (zwaar motorgeluid uiteraard, geen 1.4 met rioleringspijp eronder). Dus mijn eventuele volgende auto moet toch echt weer minimaal 6 cilinders hebben :mrgreen:
siepwokkel schreef:Mooi omschreven idd.
Een maatje van me kwam langs met een r32 om 9uur savonds uit het niets. Heb 5km gereden en heb hem gelijk gekocht. Zo snel was ik verkocht. En iedereen staart je na als je langsgereden komt met je miltek.

Maar goed. De scirocco had ik niet eens testgereden en heb ik zo gekocht haha.

Maar een r32 is zeker iets aparts. En als het tanken en de snelheid je niet zo heel veel uitmaakt zeker een dikke auto.
Ik herken het helemaal zoals je het omschrijft! Het doet je zeker wat zo'n R32. En wat betreft het nakijken van anderen, als ik voor iedere persoon die omdraaide of mij nakeek een euro had ontvangen, dan was ik al zowat miljonair geweest :lol: Het mooiste zijn voor mij altijd de downshifts door de DSG als je iemand van achteren benadert, 99,9% kans dat ze omdraaien.
NL_MK5 GTI schreef:Ik zal zelf ook graag een R32 willen hebben maar het is het verbruik wat me tegenhoudt, als het een daily is. Rij nu ongeveer 1,13, bij lange snelweg rit bij continu 120 en naar werk 1,10. Met een golf 5 gti dsg.
Dat is zeker weten een verschil qua verbruik, hoewel ik wel van een aantal maten van me die ook V GTI rijders zijn, ook vaak een verbruik hoor waarbij ze echt in de buurt komen van de R32. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik mijn R32 niet als daily rij, en dat is al een groot verschil t.o.v. jou.
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door R32Amsterdam »

Nigel-R32 schreef:Over het geluid ben ik het volledig met je eens, ik zit al een lange tijd te twijfelen om een Golf VI R te kopen (snelheid went altijd zo snel helaas), maar ik moet toegeven dat ik ook vooral een man van het geluid ben (zwaar motorgeluid uiteraard, geen 1.4 met rioleringspijp eronder). Dus mijn eventuele volgende auto moet toch echt weer minimaal 6 cilinders hebben :mrgreen:
Dan moet je die G7R20 van RonnyR20 horen, die laat je zeker wel twijfelen om over te stappen! Ook nog eens simpel te tunen naar 400Pk'tjes :lol:
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 jan 2015, 13:23
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door Nigel-R32 »

R32Amsterdam schreef:
Nigel-R32 schreef:Over het geluid ben ik het volledig met je eens, ik zit al een lange tijd te twijfelen om een Golf VI R te kopen (snelheid went altijd zo snel helaas), maar ik moet toegeven dat ik ook vooral een man van het geluid ben (zwaar motorgeluid uiteraard, geen 1.4 met rioleringspijp eronder). Dus mijn eventuele volgende auto moet toch echt weer minimaal 6 cilinders hebben :mrgreen:
Dan moet je die G7R20 van RonnyR20 horen, die laat je zeker wel twijfelen om over te stappen! Ook nog eens simpel te tunen naar 400Pk'tjes :lol:
Dat geloof ik direct, staat er ook erg mooi bij in het blauw! :D Echter in dat prijs segment kan je ook hele leuke Duitse V8's rijden, en daar gaat mijn voorkeur dan toch eerder naar uit :oops:
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door HS2005 »

R32Amsterdam schreef:
Nigel-R32 schreef:Over het geluid ben ik het volledig met je eens, ik zit al een lange tijd te twijfelen om een Golf VI R te kopen (snelheid went altijd zo snel helaas), maar ik moet toegeven dat ik ook vooral een man van het geluid ben (zwaar motorgeluid uiteraard, geen 1.4 met rioleringspijp eronder). Dus mijn eventuele volgende auto moet toch echt weer minimaal 6 cilinders hebben :mrgreen:
Dan moet je die G7R20 van RonnyR20 horen, die laat je zeker wel twijfelen om over te stappen! Ook nog eens simpel te tunen naar 400Pk'tjes :lol:
Een kennis van mij was in het bezit van een R32. Het geluid en het gevoel was (is nog steeds) heerlijk om te ervaren. In mijn zoektocht naar een R20 heb ik diverse standaard varianten gereden. Hoewel het een subjectieve belevenis blijft voor ieder, is een standaard R20 t.o.v. een R32 dood, maar dan ook echt doodsaai. Het mist gevoel, emotie, pit en geluid. Daarnaast had ik het gevoel dat mijn Polo V GTI met 225PK destijds veel meer belevenis had dan een R20. Totdat.... je een R20 laat ombouwen tot +- 400 PK. Een dergelijk vermogen verhoudt zich dan beter met een R32. De Miltek plofjes met een DSG klinkt als muziek in de oren.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door R32Amsterdam »

HS2005 schreef:
R32Amsterdam schreef:
Nigel-R32 schreef:Over het geluid ben ik het volledig met je eens, ik zit al een lange tijd te twijfelen om een Golf VI R te kopen (snelheid went altijd zo snel helaas), maar ik moet toegeven dat ik ook vooral een man van het geluid ben (zwaar motorgeluid uiteraard, geen 1.4 met rioleringspijp eronder). Dus mijn eventuele volgende auto moet toch echt weer minimaal 6 cilinders hebben :mrgreen:
Dan moet je die G7R20 van RonnyR20 horen, die laat je zeker wel twijfelen om over te stappen! Ook nog eens simpel te tunen naar 400Pk'tjes :lol:
Een kennis van mij was in het bezit van een R32. Het geluid en het gevoel was (is nog steeds) heerlijk om te ervaren. In mijn zoektocht naar een R20 heb ik diverse standaard varianten gereden. Hoewel het een subjectieve belevenis blijft voor ieder, is een standaard R20 t.o.v. een R32 dood, maar dan ook echt doodsaai. Het mist gevoel, emotie, pit en geluid. Daarnaast had ik het gevoel dat mijn Polo V GTI met 225PK destijds veel meer belevenis had dan een R20. Totdat.... je een R20 laat ombouwen tot +- 400 PK. Een dergelijk vermogen verhoudt zich dan beter met een R32. De Miltek plofjes met een DSG klinkt als muziek in de oren.
Inderdaad, standaard klinken ze oersaai!! Getuned inderdaad stukken beter. M'n wagen klinkt nu echt als een race wagen :lol:
Niet beter dan een r32 (niet te overtreffen met een 4cil) maar komt er wel aardig in de buurt.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: aankoopadvies golf 5 r32

Bericht door 73GTI »

Ik zeg doen :D
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten