Remblokken r20 remmen

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Remblokken r20 remmen

Bericht door ferry »

Hallo allemaal. Na een verkeerde koop op het internet moet ik er toch aan geloven. Ik heb nieuwe zimmermann schijfen gekocht. Die komen dus morgen binnen.

Alleen met remblokken heb ik dus een probleem. Ik had ergens gelezen dat er verschillende maten waren. Ik dus de dealer gebeld. Die zeg kijk even op je blokken. Dus klauw eraf kijken en daar kwam ik dit tegen.
Afbeelding

Met deze code kom ik op universele blokken uit. Ik wil dus gewoon de standaard blokken hebben van de dealer. of een goed betaalbaar alternatief.
Afbeelding

Deze remklauwen heb ik. Weet iemand het goede onderdeel nummer voor de blokken?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Remblokken r20 remmen

Bericht door ferry »

Er zal vast wel iemand zijn die met deze klauwen nieuwe blokken heeft gekocht en de informatie met mij wilt delen. Hoop ik!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Remblokken r20 remmen

Bericht door Golf88 »

Kun je de dealer niet gewoon vragen voor blokken van een R20? Ze zullen waarschijnlijk wel een kenteken "moeten" hebben, dus of even netjes vragen of ze zelf even willen zoeken naar de juiste uitvoering, of eerst een kenteken van een R20 zoeken en dat opgeven.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Remblokken r20 remmen

Bericht door ferry »

Golf88 schreef:Kun je de dealer niet gewoon vragen voor blokken van een R20? Ze zullen waarschijnlijk wel een kenteken "moeten" hebben, dus of even netjes vragen of ze zelf even willen zoeken naar de juiste uitvoering, of eerst een kenteken van een R20 zoeken en dat opgeven.
Dat zou kunnen. Echter zijn er verschillende remklauwen op de r20 geleverd. Ik dacht hier op het forum gelezen te hebben dat er dan ook verschillende blokken geleverd zijn. Ik denk dat ik dezelfde klauwen als een r32 heb. Maar zeker weten doe ik het niet. Uiteraard al met de dealer gebeld. Maar zoals eerder beschreven is via het kenteken geen verschil in remklauwen te vinden.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Remblokken r20 remmen

Bericht door golf5gt »

heb ze vorige week vervangen mijn blokken...
ze verkochten hier volgens mijn kenteken 3 soorten blokken,
deze allemaal met andere maten.
ben toen zelf op een zaterdag ochtend vroeg begonnen, oude blokken er van onder en meegenomen naar de winkel.
nieuwtjes gehaald en gelijk er terug onder.
gaat om enkele millimeters verschil in dikte, hoogte, breedte uit mijn hoofd. let hier even goed op
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Remblokken r20 remmen

Bericht door ferry »

golf5gt schreef:heb ze vorige week vervangen mijn blokken...
ze verkochten hier volgens mijn kenteken 3 soorten blokken,
deze allemaal met andere maten.
ben toen zelf op een zaterdag ochtend vroeg begonnen, oude blokken er van onder en meegenomen naar de winkel.
nieuwtjes gehaald en gelijk er terug onder.
gaat om enkele millimeters verschil in dikte, hoogte, breedte uit mijn hoofd. let hier even goed op
Bedankt. Maar die optie heb ik niet. Aangezien ze bij de dealer niets op voorraad hebben. En er al aftermarket blokken in zitten. Misschien dat de maat dan al niet in orde is aan gezien het remmen steeds slechter gaat. Er blijft dan nog maar 1 optie over. Weer de blokken eruit halen alle exacte maten meten wat vrij lastig is. Dan terug plaatsen en dan weer alles los als ik blokken heb kunnen bestellen.

Weet iemand dan misschien waar het orginele onderdeelnummer van de remklauw staat. Dan kan ik die opzoeken en misschien daarop bestellen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten