RNS 510 V13 update

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

RNS 510 V13 update

Bericht door volkswagengolf5 »

Hallo hallo

Ik heb vandaag de RNS 510 v13 dvd in mijn auto gedaan en zoals altijd gaat hij laden en dat duurt wel een uurtje ongeveer. Alleen nu duurt het al 2,5 uur. Elke keer als hij geladen is dus het balkje is helemaal vol begint hij weer opnieuw!

Ik had de dvd na 2,5 uur eruit gehaald en stond er vroegtijdig afbreken zal de installatie onderbreken. Ik heb het gewoon gedaan en toen de dvd opnieuw erin maar toen ging hij weer verder ergens bij 50%. Hij is denk al 4 keer helemaal opgeslagen/overgeschreven naar de RNS maar hij begint elke keer opnieuw.

Kan iemand mij helpen? Ik zou niet weten waar het aanligt
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door radeondutch »

Hoi,

Ik had precies het zelfde probleem..... had zelf Verbatim dvd+r DL gebrand, precies volgens het advies, zelf meerdere brand programma's gebruikt maar niets bleek goed te zijn. Telkens eindeloos laden, en op 100% gewoon opnieuw beginnen.... wtf.

Dus ik op marktplaats kijken, vond iemand bij mijn werk in de omgeving. Hij verkocht voor 20 euro navi software.
Nou ik er heen in Amsterdam, bleek hij ook Verbatim+r DL te hebben gebrand! dus ik zag de bui al hangen.
Maar nee! niets van waar, zijn Verbatim gebrande DVD werkte perfect.

Je mag mijn DVD lenen om op je RNS te zetten, omgeving Amsterdam of Uitgeest.
Anders zou ik even op MP kijken en voor 20-25 euro een DVDtje kopen en op de stoep bij de verkoper testen, niet goed geld terug dan :)

gr,
Boy
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door volkswagengolf5 »

Hoi

Ja ik was vergeten om hem op 1 speed te branden. Had hem met nero op vol snelheid gebrand! Ik heb hem nu met IMGBURN gebrand op 1 speed! Met een beetje geluk doet hij het nu wel ik ga het morgen proberen!

Dat is aardig van je maar ik woon in Den Haag dus dat is niet even om de hoek!

Ik laat het je morgen weten als ik meer weet.

Groetjes
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door volkswagengolf5 »

Trouwens enig idee waar ik de nieuwste flitsers vandaan kan halen? Laatste keer dat ik dat geupdated heb is 2 jaar geleden lol
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door radeondutch »

De gozer waarvan ik de CD heb had hem op 8x speed gebrand, ik zelf op 4 toen 2 toen 1. Zonder succes dus.

En ik kan je de laatste van 2015 wel even sturen als POI voor de rns510
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door radeondutch »

zie PM
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door volkswagengolf5 »

Oke nou ben benieuwd dan, Ik las ook dat je het via een SD kaart kan doen! Mocht de DVD nog steeds niet lukken probeer ik de SD kaart wel even!

Bedankt voor je PM!
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door volkswagengolf5 »

Hoi

Ik heb het nog een keer geprobeerd maar wat hij nu doet is bij 90% installatie ineens de dvd eruit gooien. En dan doe ik de DVD er opnieuw in en dan gaat hij weer opnieuw laden! Nu vroeg hij ook niet de DVD installeren of gebruiken dat deed hij vorige keer wel.

Branden jullie de ISO op de DVD of de losse bestanden?

Wie kan me helpen
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door tolunay »

Ik heb de update zelf gedaan via de sd kaart methode.. Hoef je ook geen dure DL dvd te maken maar gewone dvdtje voor de bootloader en de rest op een sd kaart.

http://gpsunderground.com/forum/volkswa ... -maps.html
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door volkswagengolf5 »

Hoi

Ja ik heb het ook via dat speciale sd tooltje gedaan. Ik heb de iso ingeladen in dat programmaatje en dan laten overschrijven naar de sd kaart. Nu heb ik de sd kaart in de auto maar hij doet niks. Als ik de mappen aanklikt op de sd kaart zijn die leeg. De auto kan die bestanden niet lezen dus.


Hoe heb jij het gedaan
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door volkswagengolf5 »

Ik wist niet dat je de firmware dvd erbij moest doen! Dat heb ik nu gedaan! Ik had al versie 4120 en door die firmware dvd staat nog steeds 4120 erop. Het is allemaal gelukt versie V13 staat erop via SD kaart



Ik heb radio D versie kan je daar Firmware versie 6276 opzetten of is de radio te oud ervoor?
Gebruikersavatar
Matr1x
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jun 2012, 10:27
Type auto: Sharan 2.0 TDI

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door Matr1x »

tolunay schreef:Ik heb de update zelf gedaan via de sd kaart methode.. Hoef je ook geen dure DL dvd te maken maar gewone dvdtje voor de bootloader en de rest op een sd kaart.
Interessante informatie... bedankt! Ik vraag me alleen af of het sneller gaat dan met een DVD. Bij mij ging V13 in 1x goed. Heb ook wel eens moeite gehad bij vorige versies, maar als je de juiste DL DVD hebt, gaat het gewoon goed. En die DVD's kosten overigens nog geen euro per stuk tegenwoordig, wat in mijn ogen niet duur is.
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door Cooltruck »

Wat ik mij dan nu stiekem een beetje afvraag is of je de V13 mappen nu gewoon ergens kunt downloaden, of dat dit koop is en ter download word aangeboden?
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door radeondutch »

nieuws-kuch-groepen.
Tor-kuch-rent.
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Re: RNS 510 V13 update

Bericht door Cooltruck »

Dankuu :mrgreen: :mrgreen:
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten