RNS 510 C 2720 -> v13

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

RNS 510 C 2720 -> v13

Bericht door s3. »

Hallo,

Ik ben in het bezit van een RNS510 type C HW41 SW 2720. Deze firmware is er bewust op gezet omdat ik nog de oude type gateway heb i.v.m. accu problemen.
Nu wil ik kaart v13 via de SD tool op mijn navigatie zetten, maar op de website staat dat je minimaal SW39xx nodig hebt hiervoor.
Zijn er manieren om de firmware te updaten met behoud van de fix voor mijn gateway probleem? Ik dacht dat je hiervoor een vuci fix had die je apart erop moest laden na het updaten van de firmware. Daarnaast begrijp ik dat de nieuwe firmware je complete HDD formatteert en herindeelt met 3 partities...waarbij ik dus ook mijn muziek kwijt ben. Kan ik deze nog op 1 of ander manier veiligstellen? Of kan ik gewoon v13 plaatsen zonder firmware update, want ik lees hier en daar dat er niet echt voordelen zijn.
Ik lees zoveel vragen over map updates, maar kan niet echt iets vinden van mensen die de bootloader fix toegepast hebben.

Alvast bedankt!

//EDIT

Het was de 2720 FW die ik na het aankopen erop had geplaatst met vuci 1200 fix er achterna..nu herinner ik het me weer. Kan ik die fix weer toepassen na het updaten van mijn firmware?
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS 510 C 2720 -> v13

Bericht door staffpride »

Het was de 2720 FW die ik na het aankopen erop had geplaatst met vuci 1200 fix er achterna..nu herinner ik het me weer. Kan ik die fix weer toepassen na het updaten van mijn firmware?
Heel kort. ja ;)


Maar v13 werkt gewoon op alle fw hoor. Werking staat los van de fw. Het enige is dat fw 3xxx en hoger een andere database voor poi gebruiken (staan er 2 op de dvd), maar daar merk je niets van alsgebruiker. Dit is gedaan voor het personal poi via SD verhaal wat je vanaf FW 3xxx extra heb.
Alleen het tooltje om het via sd te laden werkt met hogere fw versies.

Als je gewoon via je dvd speler kan laden, kan je gewoon je 2xxx firmware houden.
MVG EMServices

Afbeelding
patriekje92
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2015, 03:48
Type auto: MK 5 1.9tdi

Re: RNS 510 C 2720 -> v13

Bericht door patriekje92 »

hallo
inderdaad kan je gewoon zoals al vermeld door staffpride gewoon v13 installeren. Echter heb je wel enkele voordelen met nieuwere firmware.
Bijvoorbeeld dat je zelf pois kan toevoegen, bv flitsers
updaten kan je gewoon doen, als je erna een 1200 vuci erachteraan knalt ben je safe, of gewoon even je gateway checken
groetjes
Mot
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jun 2015, 20:25
Type auto: MK5 GTI

Re: RNS 510 C 2720 -> v13

Bericht door Mot »

Vraagje: Ik heb net V13 gedownload voor mijn C versie, nu heb ik volgens vagcom de volgende gateway Part No SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951 Component: J533 Gateway H07 0052

Tot welke firmware versie kan ik veilig updaten? volgens mij staat er nu 2960 op
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten