Oliedruk lampje brandt golf V GTI
Geplaatst: 27 dec 2015, 11:35
Hallo ,
Gisteren 2e kerstdag op weg naar de schoonouders , je kent het wel . opeens langs de autobaan begon mijn olielamp te branden en te piepen van "stop engine". Dat deed ik dus, motorkap open en even de olie gepeild wat gewoon prima op peil was. Nou dus de ANWB laten komen en me auto laten afslepen.
Vandaag de auto aan de VCDS gezet en uitgelezen op codes etc. Niks geen codes aanwezig. Toen heb ik de oliedruk afgelezen en die gaf hij bij vollast en deellast "OKE" aan. Dit lijkt me dus ook prima. ''
Het rare is wel dat als de motor koud is hij nergens last van heeft dat zou kunnen verklaren dat de olie dikker is dus dat hij makkelijker alles rond kan pompen. Maar zodra hij warm word begint hij te branden en te piepen en dan ook alleen als je boven de 2500 toeren uitkomt.
Mijn vermoeden is dat de sensor kapot is aangezien hij bij de oliedruk blijft aangeven "OKE" terwijl het lampje wel brand en piept van stop engine. Kan het zijn dat de weerstand te hoog word van de sensor naarmate de temperatuur stijgt ?
Wat denken jullie of heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Gisteren 2e kerstdag op weg naar de schoonouders , je kent het wel . opeens langs de autobaan begon mijn olielamp te branden en te piepen van "stop engine". Dat deed ik dus, motorkap open en even de olie gepeild wat gewoon prima op peil was. Nou dus de ANWB laten komen en me auto laten afslepen.
Vandaag de auto aan de VCDS gezet en uitgelezen op codes etc. Niks geen codes aanwezig. Toen heb ik de oliedruk afgelezen en die gaf hij bij vollast en deellast "OKE" aan. Dit lijkt me dus ook prima. ''
Het rare is wel dat als de motor koud is hij nergens last van heeft dat zou kunnen verklaren dat de olie dikker is dus dat hij makkelijker alles rond kan pompen. Maar zodra hij warm word begint hij te branden en te piepen en dan ook alleen als je boven de 2500 toeren uitkomt.
Mijn vermoeden is dat de sensor kapot is aangezien hij bij de oliedruk blijft aangeven "OKE" terwijl het lampje wel brand en piept van stop engine. Kan het zijn dat de weerstand te hoog word van de sensor naarmate de temperatuur stijgt ?
Wat denken jullie of heeft iemand dit eerder meegemaakt?