Andere banden voor dan achter

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Andere banden voor dan achter

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

In de lente ben ik van plan om stage 2 of 2+ te gaan. Vooral tractie in 1e en 2e versnelling zal hierbij een probleem zijn.
Momenteel liggen er 4 Bridgestones Potenza RE 050 A met 5 mm profiel op mijn GTI. Deze banden zijn goed maar zeker niet uitstekend. Nu dacht ik na de winter mijn voorbanden te vervangen door Michelin Super Sports en de Bridgestones te houden voor op de achteras (als de huidige aan vervanging toe zijn).
Rijdt iedereen hier met 4 identieke banden of vormt hetgeen ik voorstel geen probleem? Ik begrijp dat 4 identieke banden beter zijn voor het rijgedrag van de wagen maar zullen verschillende banden per as dan tot een slecht rijgedrag leiden? Op mijn vroegere wagens hebben steeds andere voor- dan achterbanden gelegen. Ik merkte hierbij niet echt een slecht rijgedrag op.
Er zal geen circuit mee worden gereden.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Crocky op 04 jan 2016, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Naud
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 okt 2015, 20:45
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Andere banden voor dan achter

Bericht door Naud »

Ik rij momenteel met nieuwere Michelin PS3's vooraan en 'oudere' Continental's vanachter, maar ik ondervind geen last.
Ik denk dat het pas echt een probleem zal opleveren als er hard gereden wordt zoals circuit.

PS: De PS3's grippen als zeer hard (bij launch control niets van wheelspin), dus ik denk dat de Super Sports geen probleem gaan zijn ;)
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Andere banden voor dan achter

Bericht door golf5gt »

op mijn vorige auto, ivm verlaging ook 2 merken erop gehad.
geen linglong, khumo etc, gewoon A merk banden voor en achter.
heb nooit last gehad van slecht weggedrag.
denk dat zoals hier boven vermeld als je echt op tijd/circuit dat dit tot 'problemen' zal leiden.
echter had ik hier op de openbare weg geen problemen mee, ook niet met nat wegdek oid.
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 120 gasten