Golf GTI 2010 97000km Motor kapot
Geplaatst: 13 jan 2016, 15:01
Beste,
Ik ben in het bezit van een Golf GTI Mk6 DSG, uit het jaartal 2010 met 97000 km op de teller.
Op 1 Januari heb ik de ANWB moeten bellen, omdat er wat motor lampjes gingen branden en de auto wilde niet starten. Niets gemerkt de dagen ervoor.
ANWB gekomen en vertelde mij dat het de distributie ketting zou zijn. Ik dacht direct aan de verschillende topic die ik hier had gelezen en was ervan overtuigd dat ik nu de pineut zou zijn.
De VW dealer heeft de auto sindsdien gehad en onderzocht waarna vandaag de conclusie kwam. De distributieketting is nog heel, maar je motor is kapot. Kromgetrokken zuigers, cilinders verbogen etc. Hoe dit kwam wist de monteur niet.
Op de vraag wat er nu ging gebeuren zei de monteur, We kunnen de motor reviseren of een motor van een andere GTI inbouwen (Hij had er een paar ter beschikking, bijv. motor 2011 15000km.). De tweede optie was volgens hem het goedkoopst en best. Ik vroeg hem of hij dit vaker had gezien, zei hij nee, nog nooit. Het lijkt mij dat dit niet mag na gezien het jaartal en de km stand. Dat vond hij ook, maar gezien het jaartal kwam ik niet in aanmerking voor een garantie of coulance.
Vorig jaar oktober heeft de VW dealer nog gezegd dat het een heel mooie auto was, die er technisch perfect bij stond.
Wat kan ik nu doen? Zou het kunnen helpen om een brief naar VW Duitsland te sturen met mijn verhaal? Of naar iets anders? PON?
En wat heeft de voorkeur bij jullie betreft de huidige motor laten reviseren of een motor uit een andere GTI halen?
Graag verneem ik van jullie.
Met vriendelijke groeten,
Avel
Ik ben in het bezit van een Golf GTI Mk6 DSG, uit het jaartal 2010 met 97000 km op de teller.
Op 1 Januari heb ik de ANWB moeten bellen, omdat er wat motor lampjes gingen branden en de auto wilde niet starten. Niets gemerkt de dagen ervoor.
ANWB gekomen en vertelde mij dat het de distributie ketting zou zijn. Ik dacht direct aan de verschillende topic die ik hier had gelezen en was ervan overtuigd dat ik nu de pineut zou zijn.
De VW dealer heeft de auto sindsdien gehad en onderzocht waarna vandaag de conclusie kwam. De distributieketting is nog heel, maar je motor is kapot. Kromgetrokken zuigers, cilinders verbogen etc. Hoe dit kwam wist de monteur niet.
Op de vraag wat er nu ging gebeuren zei de monteur, We kunnen de motor reviseren of een motor van een andere GTI inbouwen (Hij had er een paar ter beschikking, bijv. motor 2011 15000km.). De tweede optie was volgens hem het goedkoopst en best. Ik vroeg hem of hij dit vaker had gezien, zei hij nee, nog nooit. Het lijkt mij dat dit niet mag na gezien het jaartal en de km stand. Dat vond hij ook, maar gezien het jaartal kwam ik niet in aanmerking voor een garantie of coulance.
Vorig jaar oktober heeft de VW dealer nog gezegd dat het een heel mooie auto was, die er technisch perfect bij stond.
Wat kan ik nu doen? Zou het kunnen helpen om een brief naar VW Duitsland te sturen met mijn verhaal? Of naar iets anders? PON?
En wat heeft de voorkeur bij jullie betreft de huidige motor laten reviseren of een motor uit een andere GTI halen?
Graag verneem ik van jullie.
Met vriendelijke groeten,
Avel