Wat is de truc met die originele VW wielen op MP?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Wat is de truc met die originele VW wielen op MP?

Bericht door LouisTfsi »

Op dit moment staat MP weer helemaal vol met originele VAG wielen zoals de nieuwe Santiago 19 inch wielen, veelal met nieuwe banden. Ik heb voorheen ook bij particulieren originele wielen gekocht met nieuwe banden, deze zouden afkomstig zijn van afkeur uit Duitsland, met geringe schades als krasjes o.i.d.

Nu staan er wel heel veel wielen te koop, allemaal tussen de 1750 euro (met goedkopere banden?) en 2095 euro (met Pirelli). Wat is nu de truc met die wielen, waar komen ze vandaan en kun je die zelf ook opkopen in Duitsland?
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Wat is de truc met die originele VW wielen op MP?

Bericht door MK5GTI »

Zullen inderdaad veel 'afkeur' wielen zijn, showroom modellen, demo wielen etc..
En ik ben er bang voor dat er ook wielen tussen zitten die zijn geruild voor 4 klinkers...
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Wat is de truc met die originele VW wielen op MP?

Bericht door LouisTfsi »

Vast enkele sets, maar de vaste verkopers staan al vele jaren of MP met deze lijnen van wielen, het lijkt met niet dat die aan de lopende band wielen aan het demonteren zijn s'nachts. Ik ben gewoon benieuwd waar je dergelijke wielen kunt kopen en wat de minimale afname is.
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Re: Wat is de truc met die originele VW wielen op MP?

Bericht door Tjejenki »

Deze wielen komen van de fabriek in Wolfsburg. De zwager van iemand die ik ken (omgeving Nijmegen), werkt bij VW en kan deze wielen goedkoop aanschaffen. Deze komen dan op marktplaats. Vaak is het dan een set met een hele kleine beschadiging die dan niet meer onder een nieuw geleverde auto kunnen. Wel eerlijke handel dus.
Groeten
Vincent
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten