Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

Ik heb deze week een set originele R32 achterlichten op marktplaats gekocht. Gevraagd of de set schade had, het antwoord was "nee". Vandaag de lampen binnen gekregen met de post en de linker unit heeft vochtschade, zie foto's.

Ik ben natuurlijk meteen verhaal gaan halen, maar volgens de verkoper is vocht in de lampen géén schade, dus... :roll:
Unit heeft ook een beste veeg op het glas. Nu de vraag: hoe krijg ik dat vocht uit die unit?

Of wellicht heeft er iemand voor een schappelijke prijs nog een originele R32 unit liggen (links)?

Alvast bedankt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MaartenGTI op 25 jan 2016, 12:59, 3 keer totaal gewijzigd.
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

Ook maar even een linkje naar mijn gezocht advertentie: http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=9455
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door KnuffelTurk »

Is het nog vochtig of is het al opgedroogd? Want wanneer je ze gedroogd heb dan blijf je dat witte kalkachtige spul zien en dat krijg je niet weg. Ik zou toch proberen verhaal te halen bij de gene waar je de lampen heb gehaald.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
welp gti
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 dec 2015, 17:02
Type auto: golf 5 gti

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door welp gti »

He maarten jij ook hier :lol:
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

KnuffelTurk schreef:Is het nog vochtig of is het al opgedroogd? Want wanneer je ze gedroogd heb dan blijf je dat witte kalkachtige spul zien en dat krijg je niet weg. Ik zou toch proberen verhaal te halen bij de gene waar je de lampen heb gehaald.
Het is een beetje opgedroogd. Maar wat is er dan aan te doen? Weer nat maken? Hier in het deel van Heerlen waar ik woon, zit er nogal wat kalk in het water dus dat lijkt me geen betere oplossing...

Ik heb hem gemaild en hij heeft terug gemaild dat hij vocht in de unit geen schade vind, omdat het "normaal" is dat er vocht in een lamp zit. Ik heb ook gezegd dat het glas van de lamp beschadigd is, maar daar heeft hij nog niet op gereageerd.

Helaas heb ik geen adres en geen telefoonnummer...
welp gti schreef:He maarten jij ook hier :lol:
Uiteraard! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MaartenGTI op 25 jan 2016, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door Maarten »

Zonde dit, goedkoop (marktplaats) is soms duurkoop...

Altijd slim om te zeggen: wat is je adres, dan kom ik ze ophalen. Daarna zeg je dat je ze wil versturen... :D
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door KnuffelTurk »

Je krijgt het witte er niet meer uit simpelweg omdat je het niet kan boenen/schrobben of wat dan ook. En vocht/water in een achterlicht is niet bepaald "normaal" of gebruikelijk, water en elektriciteit gaan niet echt samen.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

KnuffelTurk schreef:Je krijgt het witte er niet meer uit simpelweg omdat je het niet kan boenen/schrobben of wat dan ook. En vocht/water in een achterlicht is niet bepaald "normaal" of gebruikelijk, water en elektriciteit gaan niet echt samen.
Glas eraf halen?

Of hopen dat iemand nog een degelijk exemplaar over heeft van een incomplete set o.i.d.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door KnuffelTurk »

Dat laat ik aan jou over het glas/plastic zit namelijk ge-kit en dat krijg je nooit zo netjes als origineel.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

Ik las op het forum iets over gaatjes boren in de onderkant van de unit? Misschien iemand daar meer informatie over?
Het gaat om dit topic: http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic. ... chterlicht.

Er is in dit topic nergens meer aangegeven waar te boren, enz.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door Golf88 »

Informeer eens bij de dealer voor een nieuwe, deze units zijn niet zo schokkend duur. Zelf heb ik deze ook ooit vervangen omdat ik een vergelijkbaar probleem had. Aan de binnenkant van de unit kun je op het laagste punt een klein gaatje boren in het zwarte kunststof zodat evt binnengekomen water er ook weer gelijk uit kan.

Als je dan toch bij Wealer bent kun je gelijk twee van die afstandstukjes bestellen zodat je units ook recht gemonteerd kunnen worden. Zonder deze blokjes komen je units veel te ver naar binnen te zitten.
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

Dat was ik inderdaad al van plan. Eens kijken wat zo'n unit kost bij de dealer.

Maar toch jammer dat iemand dan zegt dat hij "het niet had gezien" en "dat hij er nu ook niets aan kan doen". Heb nu gevraagd om 1/4 van het betaalde bedrag terug te storten, omdat ik uiteindelijk maar aan 3 van de 4 units iets heb. Hopelijk gaat hij hiermee akkoord, anders ga ik toch stappen ondernemen richting marktplaats vanwege fraude. Had ik niet verwacht van 1) iemand die al 8 jaar actief is op marktplaats en 2) als Golf rijders onder elkaar.

Maargoed. :roll:
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door ferry »

MaartenGTI schreef:Dat was ik inderdaad al van plan. Eens kijken wat zo'n unit kost bij de dealer.

Maar toch jammer dat iemand dan zegt dat hij "het niet had gezien" en "dat hij er nu ook niets aan kan doen". Heb nu gevraagd om 1/4 van het betaalde bedrag terug te storten, omdat ik uiteindelijk maar aan 3 van de 4 units iets heb. Hopelijk gaat hij hiermee akkoord, anders ga ik toch stappen ondernemen richting marktplaats vanwege fraude. Had ik niet verwacht van 1) iemand die al 8 jaar actief is op marktplaats en 2) als Golf rijders onder elkaar.

Maargoed. :roll:

Ik ervaar ook steeds meer op marktplaats dat het product niet voldoet, naar zeggen van de verkoper. Ik kan alleen maar zeggen niet meer laten versturen en gewoon zelf gaan kijken. Wel erg zonde.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

ferry schreef:Ik ervaar ook steeds meer op marktplaats dat het product niet voldoet, naar zeggen van de verkoper. Ik kan alleen maar zeggen niet meer laten versturen en gewoon zelf gaan kijken. Wel erg zonde.
Hetzelfde probleem. Ik ben al bijna 9 jaar actief op marktplaats en ik zorg er altijd voor dat de spullen die ik aan bied in goede staat zijn, ofwel ik vermeld het gebreek er netjes bij. Ik kan alleen maar zeggen: jammer.
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

Ik heb ook nog even foto's toegevoegd van het achterlicht glas dat beschadigd is. Deze foto's heb ik ook doorgestuurd naar de verkoper, even afwachten wat hij er van vindt.
Laatst gewijzigd door MaartenGTI op 25 jan 2016, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door golf5gt »

even navragen bij de dealer wat deze kosten.
anders kijken op winparts, bekende van mij daar wel eens besteld voor eurotje of 60 (per unit).
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help: vocht in R32 achterlicht... (Golf 5)

Bericht door MaartenGTI »

Kost bij de VW dealer 112,65 Euro. Die van winparts zijn origineel of is dat "replica"?

EDIT: ik zie het al. Helaas hebben ze alleen een rechter achterlicht OEM en het linker achterlicht van een erkende namaak.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten