jullie mening over deze 6R's

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door FGT »

Of een witte....
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door RonnyR20 »

siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door siepwokkel »

Die is ook super.
wes
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2016, 01:02
Type auto: golf mk5 gti

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door wes »

dat is ind een zeer mooie wagen!
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Nee had ik nog niet gezien omdat ik steeds zocht vanaf bouwjaar 2012. Bedankt voor de tip. Hebben die eerste uit 2009/2010 niet veel problemen ?
Mijn V GTI is uit okt 2008 en daarmee ook een van de laatste, voordeel is dat de kinderziektes er dan meestal uit zijn.
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Roman77 »

FGT schreef:Of een witte....
Ik hou mij aanbevolen...

Ik vond de Cupra echt wel beter rijden dan mijn MK5, zeker in de bochten maar qua afwerking binnen voelt het inderdaad een stuk minder.

Later als ik groot ben rij ik ook een R.
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Wat ik niet fijn vond aan de Cupra is dat je bij vol vermogen wel erg duidelijk merkt dat het een FWD is. Zelfs met lage snelheden gas geven in een bocht gaf een overspannen ESP-systeem. Is tevens te merken aan de enorme banden slijtage. Deze auto had net 10K gereden en al aan de 2e set voorbanden.
Stond op Contis, persoonlijk zou ik eerder Michelin Super Sport oid kiezen.
Wegligging en stuurgedrag waren zonder meer goed. En qua uiterlijk wat opvallender dan de GTIs. Sinds de GTE er is zie ik die drie letters op de grille iets te vaak...
Komend weekend hoop ik een proefrit in de 6R bij Cardonauto te maken. Dan kan ik de Cupra en de R echt vergelijken en een keuze maken.

Dit is overigens de Cupra waar ik mee heb gereden. In offerte is deze 3500 duurder dan de 6R bij Cardon.

http://www.wittebrug.nl/occasions/seat/ ... zine/16865
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door bzb »

verschrikkelijk die seat
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door yal »

Mooie R bij Cardonauto om te kunnen testen/vergelijken.

Jammer van de stoffen two-tone bekleding , helaas dat er 18" R wielen onder zitten i.p.v. 19'' Talladega , en laatste minpunt is dat het een 3 deurs betreft.

Die seat is het ook net niet....die oranje accenten :?

Succes met zoektocht :!:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Roman77 »

Zou best kunnen dat ik in die Seat een proefrit heb gemaakt, was sowieso bij de Wittebrug en in dezelfde kleurstelling.
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Volgens mij ook de hoofdreden dat de auto niet verkoopt. Zou hem ook nooit zo kopen. Is een demo-auto die ze hebben overgenomen van Kamsteeg (en de rest van Kamsteeg erbij..).
De wrap willen ze eraf halen, originele kleur is blauw-grijs. Dan de originele 19" grijze velgen eronder, eventueel grijze spiegelkappen.
Eerst ga ik a.s. zaterdag met de 3-deurs 6R bij Cardonauto een proefrit maken. Daarna beslis ik wat ik verder doe.
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Vandaag de proefrit in de zwarte 3-deurs gemaakt bij Cardon. Helaas de proefrit niet helemaal af kunnen maken. Halverwege maakte het linkervoorwiel bij lage snelheden een oorverdovend krijsend geluid. Terug naar werkplaats, wiel eraf, zat een kiezelsteentje tussen.
Auto is in perfecte staat en reed uitstekend. 3-deurs blijf ik onpraktisch vinden en wat ik me ook niet gerealiseerd had is dat de kofferbak minder diep is vanwege het haldex-systeem. Ben benieuwd hoe mijn herdershond daarover denkt die erin moet :shock:
Vermogen en acceleratie vond ik vergelijkbaar met de Cupra. Groot verschil is het gewicht van de auto, voelt alsof je met een veilige tank onderweg bent waarbij het niet uitmaakt hoe bont je het maakt, de 4WD zorgt dat het altijd goed komt.
Afwerking en bouwkwaliteit steekt kop en schouders boven de Cupra uit, zonder twijfel.
Ben er nog steeds niet helemaal uit. Aan de ene kant de veilige, betrouwbare, hoogwaardige R. Aan het andere uiterste de zeer snelle, soepele, wat zenuwachtige Cupra en ertussenin de GTI die een beetje van allebei heeft.
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door bzb »

hond verkopen, probleem opgelost :mrgreen:
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Maarten »

Serviced by EMServices.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door yal »

Kofferbak verschil tussen de R en de GTI is niet groot , beiden zijn klein.

Hoedenplank eruit en hond zal wel passen , anders klap je een deel v/d achterbank leuning om.

Ik zou een mooie 4 deurs R zoeken , wel een originele Nederlander en 1 met navilock en bearlock.

Succes :!:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door FGT »

yal schreef:Kofferbak verschil tussen de R en de GTI is niet groot , beiden zijn klein.

Hoedenplank eruit en hond zal wel passen , anders klap je een deel v/d achterbank leuning om.

Ik zou een mooie 4 deurs R zoeken , wel een originele Nederlander en 1 met navilock en bearlock.

Succes :!:

Nou, die van de GTI is zeker 10cm dieper en dat over het geheel. Scheelt dus best wel veel.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door yal »

FGT schreef:
yal schreef:Kofferbak verschil tussen de R en de GTI is niet groot , beiden zijn klein.

Hoedenplank eruit en hond zal wel passen , anders klap je een deel v/d achterbank leuning om.

Ik zou een mooie 4 deurs R zoeken , wel een originele Nederlander en 1 met navilock en bearlock.

Succes :!:

Nou, die van de GTI is zeker 10cm dieper en dat over het geheel. Scheelt dus best wel veel.
Heb ze allebei gehad , en verschil is verwaarloosbaar ;)
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door bzb »

ach wat is 75 liter op een mensenleven :mrgreen:
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door FGT »

yal schreef:
FGT schreef:
yal schreef:Kofferbak verschil tussen de R en de GTI is niet groot , beiden zijn klein.

Hoedenplank eruit en hond zal wel passen , anders klap je een deel v/d achterbank leuning om.

Ik zou een mooie 4 deurs R zoeken , wel een originele Nederlander en 1 met navilock en bearlock.

Succes :!:

Nou, die van de GTI is zeker 10cm dieper en dat over het geheel. Scheelt dus best wel veel.
Heb ze allebei gehad , en verschil is verwaarloosbaar ;)
Prima, dat is jouw opvatting
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Ik begrijp dat voor veel mensen zuiver het rijplezier telt en zaken als 3 of 5 deuren of een afmeting kofferbak daarbij niet belangrijk zijn. Dat was het bij mij ook niet 10 jaar geleden. Maar als je 2x een auto binnen een jaar weer hebt moeten inruilen omdat in de praktijk blijkt dat autostoeltjes, kinderwagens, oma's, honden of wat dan ook er niet in passen en je weer een paar duizend euro verlies hebt geleden dan ga je daar anders over denken.
Wat de keuze gaat worden, weet ik nog steeds niet. Voor mij hebben de Cupra en de R evenveel voor en nadelen. Van de Cupra vind ik het soepele, speelse leuk maar moet je oppassen want het vermogen is soms iets te veel voor de FWD. En de afwerking is minder luxe.
Van de R is het veilige, premium afwerking en koersvaste van de 4WD super maar mist de lol een beetje. Daarbij nog de hogere maandlasten voor verzekering, wegenbelasting en benzineverbruik. Heeft binnenkort nieuwe banden en een DSG onderhoudsbeurt nodig. Ook vond ik de remmen niet zo super als van de Cupra. De Cupra is weer duurder in aanschaf omdat die nieuwer is, maar heeft voorlopig geen onderhoud nodig en 3 jaar garantie.
Nog een dagje dubben en dan neem ik een besluit, dus alle positieve meedenkers zijn welkom om hun mening te geven !
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door HS2005 »

yal schreef:
Ik zou een mooie 4 deurs R zoeken , wel een originele Nederlander en 1 met navilock en bearlock.


Zo even 3 punten die zeker van belang zijn i.v.m. betrouwbaarheid en veiligheid. Een R zonder navilock, bearlock en klasse 5 systeem is de goden verzoeken. Dit hangt overigens ook mede af van de locatie en waar de auto staat. Helaas is het veelal voorgekomen dat ook een garage niet altijd soelaas biedt.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door NL_MK5 GTI »

Wat hebben we toch een luxe problemen. Hmmm een r of toch een Cupra. Ik kan er alleen maar van dromen haha.
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door R32Amsterdam »

NL_MK5 GTI schreef:Wat hebben we toch een luxe problemen. Hmmm een r of toch een Cupra. Ik kan er alleen maar van dromen haha.
Harder werken kerel, je kan alles bereiken. Als je maar een doel hebt. :mrgreen:
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door NL_MK5 GTI »

Harder werken kerel! haha werk gewoon 50 uur hard per week in de metaal. Je hebt altijd baas boven baas nee was uiteraard als grap bedoelt. Mijn droom is een e90-92 m3 v8 dct deze komt er ooit nog eens maar dan wordt hij alleen met mooi weer bereden.
Kodiesan
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:11
Type auto: Golf7 R

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Kodiesan »

Amy,

Zelf rij ik met een R en ik kan je garanderen dat kofferruimte voldoende is.
Onze Deense Dog past er mooi in en dat beest weegt 90kg.
2 kinderen + bagage lukt dan ook nog wel, niet in de koffer natuurlijk :lol:

Wel mooi om zien hoe sommigen staan te kijken als hij uit die koffer komt.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten