Pagina 1 van 1
Carbon airintake
Geplaatst: 06 feb 2016, 17:20
door vr6-maniac
Heej
Ben een beetje aan het rondkijken voor een airintake voor mijn a3.
Nu kom ik veel carbon intakes tegen maar wil het liefst wel een goede van echt carbon.
Nu ben ik tegen 1 aangelopen maar hij zegt dat ie van hg/oettinger is , maar er staat verder niets op , alleen een tuv brief waar oettinger op staat! .
Hoe kan ik dit het beste controleren en klopt het dat er aan de onderkant een gaatje zit??
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 06 feb 2016, 17:46
door 24TUNED
Heey vr6-maniac stuur mij even wat foto's en ik help je graag verder
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 06 feb 2016, 19:08
door vr6-maniac
Hoi Heb je een emailadres dan kan ik ze doormaken!
Gr
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 06 feb 2016, 19:12
door golf5gt
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 06 feb 2016, 21:44
door vr6-maniac
Ok , done

Re: Carbon airintake
Geplaatst: 07 feb 2016, 15:11
door vr6-maniac
Nu stuit ik ook op een k&n intake , compleet dus waarbij de motor afdekking vervalt.
Is dit een goede optie? Of zuig dat teveel rotzooi aan??
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 07 feb 2016, 16:15
door golf5gt
zijn op dit forum toch wel een aantal topics over intakes.
gebruik de zoekfunctie eens rechtsboven.
weetniet hoe dat zit bij een a3.
maar bij golf 5 gti / 6r enzo is het mooiste (lees beste) als je die kap weglaat.
en de aangezogen lucht rechtstreeks de turbo induikt.
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 07 feb 2016, 18:46
door vr6-maniac
Klopt , heb alle forums al doorgelezen
Maar niks over de verschillen tussen imitatie en echte airboxen
Over die k&n , kan hem voor 200 kopen en is een jaar oud! Op zich mooie prijs toch of niet?
Wat zouden jullie doen?
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 07 feb 2016, 19:24
door Ricardo-mk6 gti
Ik zou het doen. Lijkt mij dat er in een jaar weinig mee kan gebeuren en nieuw kosten ze misschien wel het dubbelen.
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 08 feb 2016, 21:24
door vr6-maniac
Ja klopt
Maar is dit wel een goed systeem? Vind open luchtfilter altijd een beetje tricky met zand en dergelijke?
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 08 feb 2016, 22:07
door Ricardo-mk6 gti
Heb zelf een pipercross systeem met open luchtfilter en volgens mij is het filter er juist om het zand buiten te houden. Ik heb er in ieder geval geen last van
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 09 feb 2016, 08:59
door golf5gt
Ik heb ps de HF-Series full carbon HFI besteld bij 24tuned,
Voor zand enzo ben ik niet bang..
Dat filter zit er immers niet voor niks zoals hierboven vermeld
Wel zijn die wat duurder als de €200 voor de intake die jij op de kop kan tikken.
Geloof niet dat dat wat te lijden heeft in een jaar, desnoods nieuw filtertje erin.
Dan heb je alsnog een koopje!
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 09 jul 2016, 22:19
door vr6-maniac
Heej
Ik kan nu een hg hfi intake compleet kopen van een sirocco r 2.0 tsi cdla
Hij moet op.mijn a3 2.0 tfsi axx komen , mijn vraag of alles verder hetzelfde is? Alleen de aansluiting voor de dv moet ik dichtzetten toch? Of zit er ook verschil in buizen??
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 06 okt 2016, 19:11
door markosgti
Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 06 okt 2016, 22:54
door ChielED35
markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 06 okt 2016, 23:57
door kaptino
ChielED35 schreef:markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
Heb de typhoon zelf op de 7 en daar zit wel gewoon een bak bij, ik denk dat er niet veel verschil inzit als hij op de 5 ook met een bak word geleverd.
Met raam open maakt hij ook een aardig geluid.
Re: Carbon airintake
Geplaatst: 07 okt 2016, 09:04
door ChielED35
kaptino schreef:ChielED35 schreef:markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
Heb de typhoon zelf op de 7 en daar zit wel gewoon een bak bij, ik denk dat er niet veel verschil inzit als hij op de 5 ook met een bak word geleverd.
Met raam open maakt hij ook een aardig geluid.
Ah, ik wist niet hoe dat zat bij een 7 zat. Had namelijk even zitten "googlelen" op afbeeldingen van een Typhoon bij de 5, vond dat nou niet echt een bak te noemen. Maar ik spreek hierin niet uit ervaring, maar alleen wat ik zie.