Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Rogier1987
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 okt 2015, 15:41
Type auto: Golf 6 GTI 35 Edit

Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door Rogier1987 »

Weet iemand waar ik de logo's GTI in het rood kan verkrijgen voor mijn golf 6?
Momenteel zijn de logo's chroom maar in het rood vind ik mooier.

Ik hoor het graag van jullie,

greetz
Golf 6 GTI 35 Edition
JD Stage 2 | Milltek Non Resonated | CTS Turbo Air Intake | JM Custom Downpipe | GFB DV |
352 PK & 457 koppel
OOKVIGTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2011, 17:25
Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Locatie: Arnhem

Re: Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door OOKVIGTI »

Als je zeker wilt weten dat je de originele rode VW letters (Golf 7 GTI) hebt, zou ik deze doen.

http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-gti-sch ... rot?c=3080

De plakletters kun je voor de achterkant en voorkant gebruiken. De originele versie voor de voorkant (clip-versie Golf 7 GTI) past niet op de Golf VI. Met een föhn en visdraadje de oude letters loshalen van het bevestigingsplaatje op de grille en de nieuwe er op plakken. Maat van de letters aan de voorkant en achterkant is gelijk en van type VI en VII ook identiek. Heb het zelf zo gedaan en was in een handomdraai gebeurd.
Rogier1987
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 okt 2015, 15:41
Type auto: Golf 6 GTI 35 Edit

Re: Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door Rogier1987 »

OOKVIGTI schreef:Als je zeker wilt weten dat je de originele rode VW letters (Golf 7 GTI) hebt, zou ik deze doen.

http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-gti-sch ... rot?c=3080

De plakletters kun je voor de achterkant en voorkant gebruiken. De originele versie voor de voorkant (clip-versie Golf 7 GTI) past niet op de Golf VI. Met een föhn en visdraadje de oude letters loshalen van het bevestigingsplaatje op de grille en de nieuwe er op plakken. Maat van de letters aan de voorkant en achterkant is gelijk en van type VI en VII ook identiek. Heb het zelf zo gedaan en was in een handomdraai gebeurd.

ah oké top!
De VW dealer hier in Breda zegt dat hij het GTI logo op de grill niet kan vervangen voor een andere ( ik heb toevallig hetzelfde embleem rode letters zwart embleem) hij zou dan iets afbreken net als het logo op de voorkant, klopt dit?
Golf 6 GTI 35 Edition
JD Stage 2 | Milltek Non Resonated | CTS Turbo Air Intake | JM Custom Downpipe | GFB DV |
352 PK & 457 koppel
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door NielsED30 »

Als je de grille loshaal kan je hem wel heel eruit krijgen hoor. Waarschijnlijk raggen ze er een schroevendraaier tussen ofzo :lol:
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door radeondutch »

Check hier eens: http://myfastgti.com/volkswagen/threads ... ont-badges

Vind het allemaal net te moeilijk...... ook de achterkant.... zelf heb ik ook geen schuur waar ik de auto in kan zetten. Met de huis tuin en keuken föhn tegen deze kou inblazen om het logo (sticky stuff) te verwarmen..... zie het niet zitten. :(
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
OOKVIGTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2011, 17:25
Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Locatie: Arnhem

Re: Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door OOKVIGTI »

Rogier1987 schreef:
OOKVIGTI schreef:Als je zeker wilt weten dat je de originele rode VW letters (Golf 7 GTI) hebt, zou ik deze doen.

http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-gti-sch ... rot?c=3080

De plakletters kun je voor de achterkant en voorkant gebruiken. De originele versie voor de voorkant (clip-versie Golf 7 GTI) past niet op de Golf VI. Met een föhn en visdraadje de oude letters loshalen van het bevestigingsplaatje op de grille en de nieuwe er op plakken. Maat van de letters aan de voorkant en achterkant is gelijk en van type VI en VII ook identiek. Heb het zelf zo gedaan en was in een handomdraai gebeurd.

ah oké top!
De VW dealer hier in Breda zegt dat hij het GTI logo op de grill niet kan vervangen voor een andere ( ik heb toevallig hetzelfde embleem rode letters zwart embleem) hij zou dan iets afbreken net als het logo op de voorkant, klopt dit?
Voor de voorzijde kun je op dezelfde manier tewerk gaan als de achterzijde. Met andere woorden: het plaatje dat in de gril geklemd zit, waarop de letters zijn bevestigd, moet je gewoon laten zitten en alleen de plakletters er afhalen. Zoals gezegd met een fohn beetje verwarmen en daarna dun visdraad tussen je twee handen nemen en langzaam achter de plak letter doorhalen. Dan heb je zo de letters los. Met beetje spiritus of wasbenzine haal je zo de lijmresten weg. Het plaatje heeft precies de vorm van de letters, dus als je de G en de I daarna links en rechts precies op de rand plakt, en daarna de T er precies tussenin zit alles weer op exact dezelfde plaats. Geen enkel breek of klik werk nodig. Je moet dus wel de plakletters bestellen en niet het logo/letters die al op een plaatje zitten (want die past alleen op de GTI 7 grille en niet op de GTI 6. In die zin heeft de dealer gelijk. Het logo met bevestigingsplaatje en al verwisselen gaat niet. (En als je al een embleem/plaatje hebt zou je de letters daar toch af kunnen halen op de manier zoals beschreven en opnieuw kunnen plakken op het plaatje in je GTI 6 grille?)

En voor wie het niet buiten wilt doen, kun je overigens de grille heel makkelijk verwijderen en mee naar binnen nemen en daar de letters wisselen. Op diverse forums is wel een handleiding te vinden hoe dat moet. FF op googelen.
Het fohnen en loshalen is echt heel simpel, ook voor de achterkant. Hoef je niet perse binnen te doen. Beetje verwarmen is al genoeg om de lijm iets te verzachten. Het visdraadje doet dan de rest. En voor wie het te koud vindt nu, een paar maandjes wachten en het is buiten weer mooi weer haha. Ook voor de achterzijde geldt dat de letters er echt heel makkelijk afgaan met de fohn en visdraad methode. Na het weghalen van de lijmresten kun je nog redelijk goed zien waar je de nieuwe letters moet plakken maar als je eerst met schildersplakband rondom het oude logo de plaats afplakt waarbinnen je de nieuwe letters moet plakken, kun je ook op exact dezelfde plaats de letters terugplaatsen. Als je dan begint met de buitenste twee en daarna de middelste letter is het echt niet zo moeilijk om het allemaal weer netjes op de originele manier en originele plaats terug te plaatsen.
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door AJGTI »

OOKVIGTI schreef:Als je zeker wilt weten dat je de originele rode VW letters (Golf 7 GTI) hebt, zou ik deze doen.

http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-gti-sch ... rot?c=3080

De plakletters kun je voor de achterkant en voorkant gebruiken. De originele versie voor de voorkant (clip-versie Golf 7 GTI) past niet op de Golf VI. Met een föhn en visdraadje de oude letters loshalen van het bevestigingsplaatje op de grille en de nieuwe er op plakken. Maat van de letters aan de voorkant en achterkant is gelijk en van type VI en VII ook identiek. Heb het zelf zo gedaan en was in een handomdraai gebeurd.

Geld het bovengenoemde ook voor een mk5 GTI ?
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Logo's voorop de grill en achterzijde kleur rood?

Bericht door AJGTI »

Up
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten