Golf 4 gti 1.8T bouwjaar 1999 slaat af bij warme motor

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
sbryn
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2016, 10:53
Type auto: Golf MK4 gti 1.8T

Golf 4 gti 1.8T bouwjaar 1999 slaat af bij warme motor

Bericht door sbryn »

Ik heb het volgende probleem met mijn golf:
Sinds kort als ik de auto start met koude motor, slaat hij bijna af maar herpakt hem toch weer.
Vorige week ging ik tanken en wou ik weer weg rijden, dus ik start de golf (met warme motor) en hij valt gelijk weer uit. Dit heb ik een paar keer gehad. Pas wanneer ik echt flink veel gas geef bij het starten blijft de motor lopen en is het ook goed. Het lijkt net of de golf niet genoeg brandstof krijgt. Af en toe onder het rijden heeft hij ook wel een gestotterd. Dan is het net of het vermogen even weg valt en als ik hem dan weer herstart onder het rijden, is het vermogen er zo weer en stottert de auto ook niet meer. Ik heb de golf laten uitlezen toen en de computer gaf aan turbodruk overschreden. Heeft iemand dit al eens gehad met de golf en belangrijker weet iemand wat dit kan zijn?
sbryn
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2016, 10:53
Type auto: Golf MK4 gti 1.8T

Re: Golf 4 gti 1.8T bouwjaar 1999 slaat af bij warme motor

Bericht door sbryn »

update:

Gister heb ik de golf uit laten lezen. 2 foutcodes, namelijk turbodruk overschreden ( heeft hij al een keer eerder aangegeven) en luchtmassameter. Foutcodes gereset en de auto warm gereden. De foutcode van de luchtmassameter kwam toen alleen in beeld. Het kan nu nog van alles zijn, maar weet nu wel waar ik ongeveer moet zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten