Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te koud?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te koud?

Bericht door jarno1979 »

Hallo,ik heb even een vraag aan de profs of mensen met een kufatec.

waar staat jullie kvs temp op tijdens het rijden?
Die van mij tussen de 76 en de 79 of als het heel erg hard gaat misschien 85 maar warmer niet.Als ik een poosje stilsta loopt die op naar 90 en dan gaat de thermostaat los en loopt terug naar 84 maar zodra ik dan weer ga rijden loopt ie weer terug naar 76 tot 78.

Is dit normaal of misschien een thermostaat die niet helemaal lekker meer is?

Groetjes Jarno
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door wehoo »

jarno1979 schreef:Hallo,ik heb even een vraag aan de profs of mensen met een kufatec.

waar staat jullie kvs temp op tijdens het rijden?
Die van mij tussen de 76 en de 79 of als het heel erg hard gaat misschien 85 maar warmer niet.Als ik een poosje stilsta loopt die op naar 90 en dan gaat de thermostaat los en loopt terug naar 84 maar zodra ik dan weer ga rijden loopt ie weer terug naar 76 tot 78.

Is dit normaal of misschien een thermostaat die niet helemaal lekker meer is?

Groetjes Jarno
Watertemperatuur verandert bij mij niet. Staat continu op 87 graden C. Ook bij snel en pittig rijden. Zakt niet en loopt ook niet op. Olietemp. is een ander verhaal, die varieert.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door jarno1979 »

Ok bedankt voor de info,dat van mij is dus niet normaal :cry:
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door superdave »

Mijn koelvloeistof varieert tussen 87-92 als ik me niet vergis. (afhankelijk hoe ik de auto gebruik, bij normaal gebruik zo rond de 88graden)
Maar hij moet toch wel binnen 10km zo rond de 88 graden zijn (afhankelijk van je thermostaat).

Waarschijnlijk sluit hij niet goed af of blijft openhangen...
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door MartijnGTI »

Ik had hetzelfde vorig winter zodra het kouder werd redde ik de 90 graden niet meer, alleen bij stilstaan maar zodra de rijwind weer kwam ging hij dalen naar soms wel onder de 70 graden. Ik heb toen de thermostaat + thermostaathuis laten vervangen! Vooral dat laatste is erg belangrijk, bij mij was het probleem niet weg met alleen vervanging van de thermostaat. JD bracht toen de uitkomst, schijnt vaker voor te komen. Klep in het huis is dan niet helemaal fris meer.

De dealer wilde het eerst niet geloven, hadden ze nog nooit van gehoord maar ik zei dat ze het moesten vervangen. Was immers garantie op reparatie omdat het vervangen van de thermostaat alleen geen uitkomst bood.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door Wilcoos »

Klinkt precies als jarno zijn probleem. Mijne doet beetje hetzelfde als die van dave.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door jarno1979 »

MartijnGTI schreef:Ik had hetzelfde vorig winter zodra het kouder werd redde ik de 90 graden niet meer, alleen bij stilstaan maar zodra de rijwind weer kwam ging hij dalen naar soms wel onder de 70 graden. Ik heb toen de thermostaat + thermostaathuis laten vervangen! Vooral dat laatste is erg belangrijk, bij mij was het probleem niet weg met alleen vervanging van de thermostaat. JD bracht toen de uitkomst, schijnt vaker voor te komen. Klep in het huis is dan niet helemaal fris meer.

De dealer wilde het eerst niet geloven, hadden ze nog nooit van gehoord maar ik zei dat ze het moesten vervangen. Was immers garantie op reparatie omdat het vervangen van de thermostaat alleen geen uitkomst bood.
kijk hier heb ik wat aan,zal morgen direct even met hans sloot bellen aangezien ik daar toch al heen ging.
je weet zeker geen prijzen meer?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door Edition30 »

Bij mijn Golf staat de meter (heb geen Kufatecje) altijd rond de 90 graden Celsius. Hiervoor had ik met mijn Passat ook een thermostaat probleempje en ging de meter ook op en neer en kwam vaak niet boven de 80 graden. Ik denk dus dat dit bij jou auto ook een thermostaat probleempje is. Was volgens mij iets van rond de € 100,00.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door jarno1979 »

@wehoo,kan jij me misschien een afbeelding bezorgen waar de thermostaatunit zich bevind en vastzit?
Ik ben er al achter dat het een compleet geheel is en echt duur is het niet dus zaterdag maar eens aan de slag.

m.v.g. jarno
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door wehoo »

jarno1979 schreef:@wehoo,kan jij me misschien een afbeelding bezorgen waar de thermostaatunit zich bevind en vastzit?
Ik ben er al achter dat het een compleet geheel is en echt duur is het niet dus zaterdag maar eens aan de slag.

m.v.g. jarno
Etka en Elsa --> BWA motor. (GTI 147Kw, 200Pk)
Ik heb vandaag nauwlettend de E-MFA (bij mij geïntegreerd in de Fiscon) gevolgd tijdens een snelle Duitse Autobahnrit.
Laagste stand (uiteraard na dat alles eerst op temp. 87 graden C, is geweest): 86 graden C. Hoogste stand: 87 graden C.
De (klok-)meter staat in het midden (90 graden C) en varieert niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: Afgelezen koelvloeistoftemp op de kufatec,blijft ie te k

Bericht door jarno1979 »

Super!bedankt voor de foto,s en beschrijvingen.
Is nogal een klus,valt me tegen.lijkt me wel ideaal on dit samen met de noisepijp delete te doen.
Als toch alles los moet...
Maarja eerst morgen maar eens in het licht kijken me de motorafdekplaat eraf,misschien valt het te overzien.

groetjes jarno
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 109 gasten