Beste verzekering voor de GTi ?

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door JP-GTi »

Zoekfunctie gebruikt en viel me op dat er ondanks de ietwat grotere jatgevoeligheid van de GTi, hier geen draadje over te vinden is.

Navraag bij een verzekeringsagent leert mij dat er nog maar 3 maatschappijen een GTi zouden verzekeren, waaronder London.

Wat is jullie ervaring. Welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie, zijn er eisen qua alarm en hadden jullie de mogelijkheid te verzekeren tegen aanschafwaarde (leeftijd van auto is dan een issue)


Dit alles uitgaande van een all-risk verzekering.

Graag jullie ervaring ;)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door bzb »

ik ben all risk voor 43 euro per maand verzekerd bij de hema! :mrgreen: kan niks tegenop, en uit ervaring van mijn crashende familileden keren ze prima uit.

ik kan me gti ook daadwerkelijk overal zonder problemen verzekeren, all secur meeus enz enz, gewoon even kijken op independer of gelijk op de hema site

ik heb geen aanschafwaarde verzekering
Bennieboot
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2016, 00:05
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Baarn

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door Bennieboot »

bzb schreef:ik ben all risk voor 43 euro per maand verzekerd bij de hema! :mrgreen: kan niks tegenop, en uit ervaring van mijn crashende familileden keren ze prima uit.

ik kan me gti ook daadwerkelijk overal zonder problemen verzekeren, all secur meeus enz enz, gewoon even kijken op independer of gelijk op de hema site

ik heb geen aanschafwaarde verzekering
Ik heb het ook bij de hema geprobeerd maar er komt dan te staan: sorry deze auto kunt u niet verzekeren deze heeft te veel vermogen.... :(
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door The happy smurf »

Zeker als je (net als ik) nog wat jonger bent, is het heel lastig om zo'n auto te kunnen verzekeren.
Zelfs ik met mijn 1.6 fsi zou een godsvermogen hebben moeten betalen om mijn auto te kunnen verzekeren (all risk).

Nu heeft mijn pa een kennis die een eigen verzekeringsbureau heeft, waardoor ik gelijk 10 schadevrije jaren heb (eerste auto dus eigenlijk heb ik er 0 > nu 1 dus 11).
Betaal nu ongeveer 63 euro per maand voor allrisk verzekering en opbouw van schadevrije jaren.
Misschien heb jij ook nog een kennis of familielid die in de verzekeringen zit zodat je ook zoiets dergelijks kunt regelen?

Daarnaast, (misschien beetje off-topic) zou ik je auto hoe dan ook op je eigen naam verzekeren en niet op naam van een familielid.
Maat van me heeft een Cupra met 204 pk, maar hij kreeg het niet voor elkaar om deze op zijn eigen naam te verzekeren.
Hij heeft hem nu op naam van zijn ma verzekerd, maar bouwt dus 0 schadevrije jaren op en daarnaast zou ik de verantwoording ook niet durven nemen, als er iets gebeurd met de auto is je ma (of een ander familielid) zijn no-claim kwijt.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door bluetiger »

Ik zit nu bij Centraal Beheer en hiervoor bij inshared. Door slechte communicatie van Unive zit ik nu met -5 jaren en staat de auto op naam van mijn vrouw. Ze rijdt er gelukkig wat meer in dan ik. CB deed hier niet moeilijk over maar Allsecure wilde hem niet verzekeren.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door FGT »

Hmm, ik was dus blijkbaar niet de enige die problemen had met de communicatie bij de Unive :roll:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door JP-GTi »

Ik heb op dit moment alleen bij London een alarm-eis (SCM3 ), als ik de auto tegen aanschafwaarde wil verzekeren.
Gebruikersavatar
Krtek
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 okt 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door Krtek »

Ik ben verzekerd bij InShared en betaal 42,62 per maand voor all-risk met maximale no-claim.
Auto heeft fabrieksalarm maar dit werd niet geëist door de verzekeringsmaatschappij.
Premie is natuurlijk wel sterk afhankelijk van waar je woont, leeftijd en waarde auto.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door Famous1303 »

Zit zelf ook bij Centraal beheer en betaal net wat minder dan zes tientjes voor WA+ met inzittende.

24 jaar en 5 schade vrije jaren :)

- edit: nvm, lees net dat je all-risk wilt.
Dit was ook geen probleem hier, auto echter 6 jaar oud dus koos er niet voor. Allrisk zou op €93,- uitkomen.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door pasiee »

Zou gewoon via zo vergelijk site gaan.
Of naar een vezekerings shop die kunnen vaak precies vertellen wat de goedkoopste en beste voor jou is, hebben wij ook gedaan.

Alleen heb ik gelukkig een aparte constructie met me pa omdat ik anders 300 eu per maand kwijt was haha.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door bluetiger »

-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door Famous1303 »

Klopt, het artikel is echter een beetje krom.

Het grootste punt is gewoon dat zwarte auto's meer gestolen worden. Dit heeft niet specifiek met meer schade's te maken die gereden worden. Dit is hetzelfde verschil of je in een grote stad woont of ergens afgelegen in een boer dorpje, niets nieuws. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Krtek
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 okt 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door Krtek »

Zeker krom, ik woon in een grote stad, voor de deur staat een zwarte GTI en ik betaal weinig premie ....
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Beste verzekering voor de GTi ?

Bericht door JP-GTi »

Eis van mij was aanschafwaarde en allrisk.

Inmiddels heb ik de GTi verzekerd bij de Goudse voor €80 per maand zonder alarmeis klasse 3 !
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten