probleem motor draaiend houden golf 1 gti
probleem motor draaiend houden golf 1 gti
hey
ik ben nieuw hier maar zit met groot probleem, heb enkele maanden geleden golf 1 gti gekocht maar die startte niet, had 8 jaar in verwarmde garage stil gestaan, na lang zoeken iemand gevonden die wist waar ie mee bezig was maar deze goede man is vorige week gestorven, sta dus terug bij af.
de GTI start maar valt direct terug stil, de injectoren zijn vervangen,benzinepomp is nieuw, bougies, bobijn nieuw, ben nu aan het wachten op andere spinnekop en warmdraairegelaar omdat we daarbij onze twijfels hadden.
maat van me heeft zelfde wagen, zelfde jaar met DX motor en die heeft in achterwielkast rechts een benzine accumelator zitten of zoiets maar die zit er bij mij dus niet, kan het zijn dat die toch veschillen ook al zijn ze allebei van hetzelfde jaar?
zit hij bij mij ergens anders en waar ?
kan dat het probleem zijn dat die er niet inzit?
toen ik de wagen ging halen éérst 4 km of zo goed gereden en begon dan te sputteren en viel stil, nu dus altijd starten en direct stilvallen als ik gas geef
wie o wie kan mij helpen
mvg
Ronald
ik ben nieuw hier maar zit met groot probleem, heb enkele maanden geleden golf 1 gti gekocht maar die startte niet, had 8 jaar in verwarmde garage stil gestaan, na lang zoeken iemand gevonden die wist waar ie mee bezig was maar deze goede man is vorige week gestorven, sta dus terug bij af.
de GTI start maar valt direct terug stil, de injectoren zijn vervangen,benzinepomp is nieuw, bougies, bobijn nieuw, ben nu aan het wachten op andere spinnekop en warmdraairegelaar omdat we daarbij onze twijfels hadden.
maat van me heeft zelfde wagen, zelfde jaar met DX motor en die heeft in achterwielkast rechts een benzine accumelator zitten of zoiets maar die zit er bij mij dus niet, kan het zijn dat die toch veschillen ook al zijn ze allebei van hetzelfde jaar?
zit hij bij mij ergens anders en waar ?
kan dat het probleem zijn dat die er niet inzit?
toen ik de wagen ging halen éérst 4 km of zo goed gereden en begon dan te sputteren en viel stil, nu dus altijd starten en direct stilvallen als ik gas geef
wie o wie kan mij helpen
mvg
Ronald
Laatst gewijzigd door gti op 15 sep 2014, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
En je weet wel zeker dat ie benzine krijgt?
VW passat 2.0 tdi '06 - schroefset BC-racing - 19" breedteset RH AN Crossline (daily)
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Welkom Ronald,
Heb je de benzine ook al vervangen voor nieuwe?
Heb je de benzine ook al vervangen voor nieuwe?
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
ja, zit verse benzine in en benzinetank is behandeld geweest en alle roest eruit gehaald, zal nog ééns kijken naar de verstuivers , mss toch nog wat vuil in geraakt of zo, ik weet het niet meer, het rare is dat ie wel start dus dan moet ie toch benzine krijgen?
zit nieuwe benzinepomp op, die hoor ik ff zoemen als ik contact afzet, niet als ik het contact opzet, is dat normaal?
zit nieuwe benzinepomp op, die hoor ik ff zoemen als ik contact afzet, niet als ik het contact opzet, is dat normaal?
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Als je m in stand 1 zet moet ie volgens mij al gaan draaien, anders gebruikt ie de benzine die in de leiding zit en vervolgens heb je geen benzinedruk bij het starten. Dan valt ie weer uit door gebrek aan benzine. Ff je benzineslang loshalen en kn een bakje hangen, en dan op stand 1. Geen benzine is waarschijnlijk je pomp niet goed aangesloten.
VW passat 2.0 tdi '06 - schroefset BC-racing - 19" breedteset RH AN Crossline (daily)
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
stand 1 dan bedoel je éérste Vitesse ?wakes schreef:Als je m in stand 1 zet moet ie volgens mij al gaan draaien, anders gebruikt ie de benzine die in de leiding zit en vervolgens heb je geen benzinedruk bij het starten. Dan valt ie weer uit door gebrek aan benzine. Ff je benzineslang loshalen en kn een bakje hangen, en dan op stand 1. Geen benzine is waarschijnlijk je pomp niet goed aangesloten.
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Stand 1 bedoel ik de sleutel in het contact. Dus nog niet starten.
VW passat 2.0 tdi '06 - schroefset BC-racing - 19" breedteset RH AN Crossline (daily)
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
pomp doet niets als ik men contact gewoon opzet,toch niet dat ik hoor, als ik het contact afzet dan zoemt ze even
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Zos gezegd, als je je contact aanzet dan moet de pomp al gaan lopen, als je je contact afzet zal ie ook nog even lopen.gti schreef:pomp doet niets als ik men contact gewoon opzet,toch niet dat ik hoor, als ik het contact afzet dan zoemt ze even
Dus even de brandstofleiding bij het blok loshalen en kijken of de pomp wel benzine doorvoerdlas je het contact aanzet.
VW passat 2.0 tdi '06 - schroefset BC-racing - 19" breedteset RH AN Crossline (daily)
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
en als dat niet het geval is?
pomp is nieuw
benzineleidingen verstopt dan?
pomp is nieuw
benzineleidingen verstopt dan?
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
gti schreef:en als dat niet het geval is?
pomp is nieuw
benzineleidingen verstopt dan?
Als je de pomp hoort, maar er komt niets uit de leiding zit er waarschijnlijk ergens een verstopping. Loopt je pomp niet, dan zal oe niet goed aangesloten zitten. Soms kun je stekkers er verkeerd op doen en kun je hele gekke dingen krijgen
VW passat 2.0 tdi '06 - schroefset BC-racing - 19" breedteset RH AN Crossline (daily)
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
VW golf GTI '79 - schroefset - ronal turbo (fun)
Mini Cooper S (daily) SOLD
VW golf '99 - daily
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Kan het niet zo zijn dat de pomp nu begint te werken als hij van het contact afgaat? Blijft je accu wel gewoon goed op spanning?
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
neenee, als ik contact uitdraai hoor ik ze ff zoemen maar stopt ook meteenGolf88 schreef:Kan het niet zo zijn dat de pomp nu begint te werken als hij van het contact afgaat? Blijft je accu wel gewoon goed op spanning?
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Brandstof pomp relais verwijderen en zekeringskast tijdelijk doorlussen , als je pomp het dan wel doet weet je waar het probleem zit.
Bij mijn mk1 GTI gaat de pomp ook niet meteen draaien wanneer ik deze op contact zet , motor slaat onmiddellijk aan met starten.
Bij mijn mk1 GTI gaat de pomp ook niet meteen draaien wanneer ik deze op contact zet , motor slaat onmiddellijk aan met starten.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Ondanks je problemen... die zeker opgelost gaan worden.. schreeuwt de eerste foto natuurlijk om meer!
Lijkt me een hele mooie mk1 die je hebt.
Lijkt me een hele mooie mk1 die je hebt.
Groet RobvR
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Er zitten meerdere filters/zeefjes in het brandstof systeem niet alleen de filter voorop de mengelteiler maar ook in de tank en voor de aanzuigmond van de pomp.
Pomp:
En hier in de tank (als je de tank vlotter eruit hebt gehaald onder de achterbank):
Pomp:
En hier in de tank (als je de tank vlotter eruit hebt gehaald onder de achterbank):
Golf MK1 GTI
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
normaal gezien zou dat nagekeken moeten zijn maar ik zal het nogmaals nakijken, heb er net ander spinnekop en andere warmloopregelaar gestoken en bolt iets anders, valt nog wel stil maar schokkend nu, kijk filmpje, valt meestal wel direct stil als ik de gaspedaal aanraak, heeft ook al paar keer gehad dat ie in toeren gaat als ik gas geef maar uiteindelijk toch stilvalt, maat van me dat het aan distributieriem kan liggen, daar deze er al lang opligt, wagen heeft 8 jaaar stil gestaan hé daarmee, is dit ook een mogelijkheid?Spuugemmer schreef:Er zitten meerdere filters/zeefjes in het brandstof systeem niet alleen de filter voorop de mengelteiler maar ook in de tank en voor de aanzuigmond van de pomp.
Pomp:
En hier in de tank (als je de tank vlotter eruit hebt gehaald onder de achterbank):
bedankt voor de hulp in ieder geval allemaal
de regelvijsjes op de spinnekop, kan je die zo op het gehoor afregelen om hem draaiend te houden?
zo draait ie na vervangen spinnekop en warmloopregelaar http://vid41.photobucket.com/albums/e26 ... 3d39b2.mp4
mvg
Ronald
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Eerst alle filters controleren en eventueel vervangen en daarna maar eens de systeemdruk en regeldruk meten.
Systeemdruk moet zijn 4,7-5,4 bar en regeldruk 3,4-3,8 bar , dat stond bij mij ook niet goed na wisselen van spinnekop.
Je kan de weerstand op de warmdraai regelaar meten 20-26 Ohm.
Systeemdruk moet zijn 4,7-5,4 bar en regeldruk 3,4-3,8 bar , dat stond bij mij ook niet goed na wisselen van spinnekop.
Je kan de weerstand op de warmdraai regelaar meten 20-26 Ohm.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Distributieriem moet je wel vervangen maar zou eerst eens zorgen dat hij blijft lopen. Als de distributie op tijd staat is het goed.
De tijd op het filmpje is dat de normale tijd dat hij blijft lopen voor hij uitvalt?
De tijd op het filmpje is dat de normale tijd dat hij blijft lopen voor hij uitvalt?
Golf MK1 GTI
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
distributie staat perfect op tijd en is idd de bedoeling deze te vervangen ééns ie goed draaitSpuugemmer schreef:Distributieriem moet je wel vervangen maar zou eerst eens zorgen dat hij blijft lopen. Als de distributie op tijd staat is het goed.
De tijd op het filmpje is dat de normale tijd dat hij blijft lopen voor hij uitvalt?
tijd op het filmpje, zolang draait ie niet altijd, is variabel, soms sneller, soms duurt het wa langer, enkel als ik gaspedaal induw valt ie meteen stil
greetz
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
IS de mengelteiler ook afgesteld? Er zit namelijk een imbus in waarmee je de luchtweger kan afstellen? Daar lijkt het namelijk dan meer op als het enkel gebeurt als je gasgeeft.
Golf MK1 GTI
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
Hoi Dave hier , is het probleem op gelost ?
Mvg
Mvg
Re: probleem motor draaiend houden golf 1 gti
hey DaveGTI83 schreef:Hoi Dave hier , is het probleem op gelost ?
Mvg
helaas niet, ben er vandaag nog an bezig geweest, vulpijp en benzinetank ondertussen vervangen en ook aantal leidingen maar nog steeds zelfde effect ff draaien, toeren beginnen flippen en stilvallen, ook valt ie nog direct stil als ik de gas aanraak ik word er gek van en zou er eindelijk ééns mee willen rijden.
enig idee wat het kan zijn, ik weet het ni meer nu, ben ook geen specialist maar doe men best om te zoeken.
zat dervoor ook gemini alarm in maar heeft na de afbraak van het alarm een aantal km's gereden en daarna effect dat ik nu heb
greetz
Ronald
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten