Golf 6 GTI chiptuning JD
Golf 6 GTI chiptuning JD
Beste forummers,
Ik zou graag wat bevindingen cq ervaringen willen vragen van jullie, met betrekking tot degene zie zijn golf 6 gti heeft laten chippen bij JD-engineering. Ik heb namelijk vrijdag een afspraak voor een stage 2 chip opmaat.
Graag wil ik van jullie vragen of jullie al enige problemen hebben gekregen na het chippen van jullie auto?
Ik weet dat alles harder slijt, en dergelijke onderdelen dus eerder vervangen moeten worden.
Maar het blok zelf, kan dat de NM's aan? Zal zo rond de 400nm liggen na tuning.
Graag persoonlijke ervaring voor:
Hoeveel hebben jullie al gereden met de chip, stage1/2 ?
Bij welke KMstand laten chippen?
Al enige problemen ondervonden, zoals koppeling of andere aspecten?
Verbruik?
Bijvoorbaat dank.
Ik zou graag wat bevindingen cq ervaringen willen vragen van jullie, met betrekking tot degene zie zijn golf 6 gti heeft laten chippen bij JD-engineering. Ik heb namelijk vrijdag een afspraak voor een stage 2 chip opmaat.
Graag wil ik van jullie vragen of jullie al enige problemen hebben gekregen na het chippen van jullie auto?
Ik weet dat alles harder slijt, en dergelijke onderdelen dus eerder vervangen moeten worden.
Maar het blok zelf, kan dat de NM's aan? Zal zo rond de 400nm liggen na tuning.
Graag persoonlijke ervaring voor:
Hoeveel hebben jullie al gereden met de chip, stage1/2 ?
Bij welke KMstand laten chippen?
Al enige problemen ondervonden, zoals koppeling of andere aspecten?
Verbruik?
Bijvoorbaat dank.
Re: Golf 6 GTI chiptuning JD
Indien je een dsg hebt, dsg stage 1 nemen, dan heb je geen zorgen.
Als je een handbak hebt, dan gaat een koppel van 400+ echt problemen geven voor je koppeling.
Voor de rest loont het om de zoekfunctie te gebruiken. Het forum staat bomvol met informatie en ervaringen over het tunen van een mk6 bij JD.
Hier vind je de vermogens die behaald worden:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=20&t=52
Bij stage 2 (indien bovengenoemde in acht genomen) kun je jarenlang met plezier rondrijden.
Wel goed onderhouden natuurlijk.
Als je een handbak hebt, dan gaat een koppel van 400+ echt problemen geven voor je koppeling.
Voor de rest loont het om de zoekfunctie te gebruiken. Het forum staat bomvol met informatie en ervaringen over het tunen van een mk6 bij JD.
Hier vind je de vermogens die behaald worden:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=20&t=52
Bij stage 2 (indien bovengenoemde in acht genomen) kun je jarenlang met plezier rondrijden.
Wel goed onderhouden natuurlijk.

ik rij nu 50.000 km met 421 nm op de dsg zonder enig probleem
Ik heb een handbak, houd JD hier rekening mee of moet je dat zelf aangeven?
Bedankt voor de antwoorden tot zover.
Bedankt voor de antwoorden tot zover.
bel ze toch gewoon, ze bijten niet
(hard) je kunt het beste zelf je wensen kenbaar maken aan hun en zij kunnen jou perfect adviseren per stage 

Dat begrijp ik
, ben ik ook niet zo bang voor hoor. haha
Alleen wil ik graag wat ervaringen van medeforummers. Ik heb het forum al rondgezocht, maar niet veel over de 6 GTI met handbak gelezen.

Alleen wil ik graag wat ervaringen van medeforummers. Ik heb het forum al rondgezocht, maar niet veel over de 6 GTI met handbak gelezen.
eigenlijk is t t beste maar gelijk de koppeling te vervangen door een sachs, en dan een simpele stage 2. meeste profijt voor t minste geld. vroeg of laat gaat de koppeling toch naar zn gal met iets meer vermogen dan standaard, helaas
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Ik zou de koppeling niet zomaar vervangen, deze kunnen tot 460Nm hebben. Je kunt een keer pech hebben met een slechte originele koppeling. Maar gemiddeld genomen gaan ze maar weinig stuk. Alleen de gevallen waar het niet goed mee gaat zul je online vinden....
Als hij ooit gaat slippen, dan een sachs of sachs SRE erin.
Als hij ooit gaat slippen, dan een sachs of sachs SRE erin.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
ow valt nog mee
@ Race eend, nogmaals bedankt voor de (snelle) service afgelopen Woensdag, ik ben erg blij met het resultaat! 

312 pk & 460 NM by JD Engineering
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Zoals Mark al aangaf hoeft de koppeling geen probleem te zijn. Ik rijd nu 50.000 km. gechipt rond met 440 Nm zonder problemen. Hiervoor had ik een Passat 1.8T en heb daar 120.000 km. gechipt mee rondgereden met 340 Nm (is minder dan bij de Golf, maar de koppeling zal ook minder sterk zijn geweest) en in totaal 200.000 km. met de eerste koppeling.
Dus geen zorgen, maar +400 Nm blijft natuurlijk een berg, als je daar bewust van bent dan komt het helemaal goed. Veel plezier met de chip, wat is het resultaat.
Dus geen zorgen, maar +400 Nm blijft natuurlijk een berg, als je daar bewust van bent dan komt het helemaal goed. Veel plezier met de chip, wat is het resultaat.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Dat valt me inderdaad nog mee 460nm!
Dat is weer een beetje geruststelling voor me, haha
Service was super, nogmaals bedankt. Zit alleen nog op mijn filmpje te wachten Mark!
Maar de auto bleek al gechipt te zijn, na enig zoekwerk kwam Mark erachter dat de tuning dus vrijwel erg slecht was. Maargoed, altijd minder fijn om om te horen als je denkt in een standaard auto te rijden.
Resultaat is 304 pk en 430nm koppel, ben er erg blij mee. Loopt als een trein, heerlijk dat koppel. Ritje terug was een fijn ritje van 140km, voelt echt als een andere auto
Dat is weer een beetje geruststelling voor me, haha

Service was super, nogmaals bedankt. Zit alleen nog op mijn filmpje te wachten Mark!
Maar de auto bleek al gechipt te zijn, na enig zoekwerk kwam Mark erachter dat de tuning dus vrijwel erg slecht was. Maargoed, altijd minder fijn om om te horen als je denkt in een standaard auto te rijden.
Resultaat is 304 pk en 430nm koppel, ben er erg blij mee. Loopt als een trein, heerlijk dat koppel. Ritje terug was een fijn ritje van 140km, voelt echt als een andere auto