Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
AAACEEE
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2014, 02:04
Type auto: Golf 6 Gti

Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door AAACEEE »

Beste mensen,

Het is een lang verhaal, sorry daarvoor. Je hoeft het niet te lezen maar vind eigenlijk dat iedere VW rijder of eventuele toekomstige rijder deze kant van het merk ook moet lezen.

Helaas heb ik een erg slechte ervaring met de aankoop van een Golf 6 Gti.
Ongeveer 3 maanden geleden heb ik de auto aangeschaft en zijn er tot nu toe alleen maar problemen. De auto heeft van die 3 maanden al anderhalve maand bij de dealer gestaan en staat daar nu voor de 3e maal, na 3 maal te zijn gestrand met motorproblemen.

Ik heb de auto particulier gekocht, mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar de dealer of autobedrijf maar het specifieke model met de opties die ik wou was niet te vinden op dat moment.

De auto was altijd dealeronderhouden, staat allemaal netjes in de boekjes. De auto had 57.000km op de teller. De verkopende partij had een meer dan positieve indruk op mij gemaakt en na wat geschiedenis van de auto opgevraagd te hebben bij de dealers die onderhoud hebben gepleegd ben ik overgegaan tot aanschaf. Mijn gevoel was gewoon goed, dit was de eerste eigenaar, de eigenaar heeft hem nieuw gekocht bij de Pon dealer in Amersfoort en ik had het gevoel dat dit nog beter was dan een auto bij een garagebedrijf te kopen omdat ik een duidelijk beeld had van wie de auto is geweest en hoe hij was onderhouden.

Na 1 maand begon de auto te stotteren, en maakte een ratelend geluid. Ik had al wat lucht gekregen op forums van het ‘’distributieketting’’ probleem bij vw’s dus ik vreesde het ergste omdat ik eigenlijk van plan was om deze uit voorzorg te vervangen. Maar de auto was van binnen en buiten zo goed onderhouden, zag er nog als nieuw uit waardoor ik het gevoel had dat ik daar nog wel mee kon wachten tot het volgende garage bezoek. De auto kon nog wel rijden dus ik dacht als de ketting het probleem is dan is hij nog niet versprongen dus zal de reparatie wel meevallen. Verkeerd gedacht achteraf.

Ik heb de auto toen naar VW gebracht bij een locatie in Amsterdam waar ik woon, de auto kwam uit omgeving Utrecht maar kon daar vanzelfsprekend niet naartoe. Na 2 uur diagnose stellen en luisteren naar de motor konden ze wel zeggen dat het niet de ketting was. De motor moest verder uitelkaar. Als ik het goed begrepen heb hebben ze toen de cilinderkop verwijderd en een bepaalde ‘’kop’’ die over het gedeelte gaat waar de ketting loopt. Volgens hun zat het probleem in een bepaalde terugstoot klep die naast de nokkenas versteller zit. Ik zal proberen om een foto toe te voegen. Dit is het onderdeel wat olie verdeeld wat naar de nokkenas gaat als ik het goed heb. Uit dit onderdeel is er een klepje/lagertje gesprongen wat is meegedraaid in de nokkenas en misschien zelfs nog meer schade heeft veroorzaakt. Het advies was nieuwe motor monteren omdat zij bij een reparatie niet konden garanderen dat er vervolgschade is en dus geen garantie wouden bieden op alleen reparatie van het onderdeel. Andere optie was, verder de motor in gaan om te onderzoeken met als risico dat er alsnog vervolgschade wordt gevonden en dan dus alsnog een nieuwe motor erin te zetten plus de alle zoekkosten erbij te betalen. Dus het kwam er op neer zet er een nieuwe motor in en wij bieden u 50% coulance. Kosten totaal, circa 5400 euro.

Leuk begin dus van mijn ervaring met de Golf 6, ik heb aan hun duidelijk gemaakt dat het van de pot gerukt is dat een auto die altijd netjes bij VW onderhouden is na 57.000km al een nieuwe motor moet hebben, tuurlijk is het fijn dat je wat coulance krijgt maar alsnog een belachelijk bedrag en een vreemd verhaal voor zo een relatief jonge auto. In mijn familie zijn er meerdere mensen die altijd VW rijden en die hebben zoiets nog nooit meegemaakt of van gehoord. Ik zei dat ik contact ging opnemen met VW Pon om te kijken of er niet een hogere coulance gegeven kon worden of dat er misschien iets meer verantwoordelijkheid genomen kon worden voor de slechte bouwkwaliteit van dit blok. Na 10 werkdagen gewacht te hebben op een terugkoppeling van Pon was het antwoord nee sorry wij kunnen u niet meer bieden dan 50%. Nou 5400 euro had ik niet meer, een paar duizend kon ik nog wel ophoesten maar dit niet. Ik moest dus aan dat bedrag komen want ik had geen keus. Na een paar weken had ik het geld, en gaf ik toestemming om het nieuwe blok te monteren en dit ging ongeveer een week duren. Na 5 dagen denk ik ik bel maar eens om te kijken hoe het er mee staat. De monteur: Ja meneer heeft u het niet gehoord we gaan toch over tot reparatie er is geen vervolgschade. Ik zeg oh daar weet ik niks van, fijn dat jullie mij op de hoogte hebben gehouden. Kosten 3880 euro. Nieuwe cilinderkop, nieuwe distributie ketting, nieuwe krukassen noem maar op heb de factuur nog thuis en er zijn 3 kantjes vol aan onderdelen vervangen (veel daarvan kleine onderdelen). Ik was helemaal klaar met het gezeik en heb maar toestemming gegeven want discussieren met deze mensen bracht me geen stap verder. Ik dacht ok 3880 euro en dan heb ik wel een goed blok en kan ik nog jaren verder.

Auto opgehaald alles betaald en heb wel 2 jaar garantie op vervangde onderdelen wat natuurlijk wel fijn is. En blijkbaar ook broodnodig, nog geen 24uur later auto begint te stotteren en verlies van vermogen. Zware benzinelucht in de auto en rokende uitlaat. Auto langs de kant dealer opgebeld en mobiliteit service gebeld. Auto terug naar dealer 2 dagen later opgebeld u kunt de auto halen meneer. Pompverstuiver was stuk en die hebben we wel uit de vorige motor meegenomen. U krijgt echter wel 100% coulance. Ik dacht dat moet er nog bij komen ik geef jullie toestemming voor een nieuw blok erin te zetten wat me een hooooop stress en gezeik heeft opgeleverd, jullie slaan toch de andere weg in en dan zit ik nu weer met dit gezeik. Maargoed kan gebeuren dacht ik het wordt vergoed en maar hopen dat het nu goed is want mijn vertrouwen in de auto werd steeds minder.
Het vervelende of juist het mooie is dat ik helemaal gek ben op dit model, Het is een carbon steel grey met alles erop en eraan. Led rondom, schuifdak,leren bekleding handgeschakeld. Alles wat ik wou, het is echt kwa looks en rijstijl mijn droom auto. En ik zou niets liever willen dan hier nog een paar jaar lekker in rondkarren.

Maar nee hoor nog geen 24uur na het vervangen van de pompverstuiver, weer verlies van vermogen, weer rook uit uitlaat, weer zware benzinelucht in auto. Auto weer langs de kant en er kwam direct een monteur van de mobiliteitservice. Auto uitlezen en proberen te starten, diagnose weer pompverstuiver en wat andere error codes. Auto staat dus nu weer bij de garage.

Waar ik nog het meest van ben geschrokken zijn de antwoorden die ik kreeg van de monteur, die overigens zijn uiterste best deed en meer dan vriendelijk en begripvol was. Mijn vraag aan hem was: Hoe kan dit in godsnaam, wat is er hier aan de hand, en is dit normaal ????? Zijn antwoorden hebben mijn vertrouwen in VW compleet te niet gedaan. Ik zal zijn naam niet noemen en verder ook geen gegevens van mijn auto hier neer te zetten omdat hij zei dat ik het niet van hem gehoord had. Volgens hem is dit een lopende band gebeuren en zou ik beter aan doen om voor een ander merk te gaan. VW heeft bewust gekozen om goedkoper in te kopen in bepaalde onderdelen om te kijken hoe lang die onderdelen dit uithouden. En afgaand op alle klachten steeds iets aan te passen. Hij werd er zelf gek van zei hij. Dit blok wat dus in de golf 6 gti zit is alleen maar ellende en was dus totaal niet betrouwbaar. Hij heeft er nog wat uitleg bij gegeven maar kortom het is gewoon bagger. Hij zei dat hij de auto mee zou nemen naar zijn garage want over de garage waar ik was geweest had hij ook niet echt positieve berichten. Hij ging hem grondig onderzoeken en kijken wat er nou aan de hand is. Ik heb hem bedankt voor zijn eerlijkheid en zijn hulp maar weet dus nu niet wat ik moet doen. Zoals ik al zei is dit op papier mijn droomauto, maar het hart van de auto is dus blijkbaar onbetrouwbaar.
De service van VW vind ik buiten dat zij mensen op dit soort kosten jagen wel erg goed en heb gelijk vervangend vervoer gekregen. De anderhalve maand van de eerste reparatie moest ik wel gewoon 15 euro per dag betalen. Dus dat kwam nog bij de 3880,- euro.

De auto staat dus nu weer bij de garage en ik wacht op nieuws. Wat is dit zonde van dit mooie merk zeg en VW moet echt goed gaan nadenken waar ze mee bezig zijn want dit is geen reclame. Ik kan natuurlijk niet anders doen dan mijn slechte ervaring delen met de mensen om mij heen, en dat zijn ook veel VW rijders. Ieder advies of mening is welkom en bedankt voor het lezen van dit verhaal. Vragen zijn natuurlijk ook welkom. Waar ik dus het meest bang voor ben is dat ik straks weer met het volgende motorprobleem zit en dat ze straks zeggen ja sorry meneer, dit is nog een onderdeel uit de oude motor en daar hebben wij niets aan vervangen dus de kosten zijn gewoon voor u. Ik ga straks failliet door deze auto. En ik wil ook wel eens op vakantie met deze auto, straks heb ik deze ellende in het buitenland. Of sta ik straks stil midden in de koentunnel ofzo. Het is echt geen pretje om rustig rond te karren en plots valt al je vermogen weg. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen en een eerlijker advies dan van die monteur zal ik van VW niet krijgen.

Graag dus ook jullie mening hierover.

Mvg
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door kevin78 »

Pff wat een verhaal!!
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door Timmy »

Wat een gezeik dit zeg!! Heb iets soortgelijks meegemaakt, maar dan met een motorfiets. Succes ermee. Ik zou de auto wegdoen.. maar dat is makkelijk gezegd.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ik heb het al eerder een keer gepost, maar ik zal nooit niet een mk6 gti durfen kopen dan kun je beter door sparen en een ed 35 of een mk5 gti aanschaffen en geld in de zak houden. Het is gewoon een drama motorblok ik hoor het ook veel van collega's die een tsi hebben continu bij de dealer met problemen.
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door eddiea »

Toch heeft meer dan de overgrote meerderheid nooit problemen. Dat er problemen zijn is duidelijk maar het gaat me te ver om te zeggen dat alle VW's slecht zijn. Ik rij zelf met volle tevredenheid in mijn 6 en zou er zo weer eentje kopen
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door Schippersss »

Zoals ik dus al een keer eerder heb gezegd, en de meeste willen er niet aan. Vw gaat voor kwantiteit ipv kwaliteit tegenwoordig. Dit heb ik ook al van een aantal vw monteurs gehoord.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik zal never nooit een Golf VI GTI particulier kopen.
En de redenen die hoef ik niet op te noemen die zijn algemeen bekent hier.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door Golf88 »

Erg vervelend dit! Kan me ook heel goed voorstellen dat je vertrouwen hierdoor minder is geworden in je huidige auto.

Wat bedoel je precies met dat deze monteur je auto mee gaat nemen naar "zijn garage"? Doet hij hier na de tijd nog aan werken of werkt hij ook nog bij een andere garage?
AAACEEE
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2014, 02:04
Type auto: Golf 6 Gti

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door AAACEEE »

Iig bedankt voor het lezen en de adviezen. Ik zal hier een update geven zodra ik meer weet. Het zal met pijn in mijn hart gaan om de auto weg te doen en weet niet of ik daar wel klaar voor ben. Helaas zal het onmogelijk zijn om echt zeker te zijn wat de toekomst brengt, wat ook logisch is met een auto. Maar dit soort risico's gaan mij tever. Op deze manier is het het niet genieten van de Gti.

De monteur bedoelde dat hij mee gaat naar de garage waar hij werkt. Een VW A-point vestiging.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Volgende keer misschien handig om een motor niet bij de dealer aan te schaffen.

Hierbij een lijstje met nieuwe motoren voor een mooier prijsje.

http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/r ... atus=nieuw
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
AAACEEE
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2014, 02:04
Type auto: Golf 6 Gti

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door AAACEEE »

MkVI Nmgn schreef:Volgende keer misschien handig om een motor niet bij de dealer aan te schaffen.

Hierbij een lijstje met nieuwe motoren voor een mooier prijsje.

http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/r ... atus=nieuw
Zijn deze motoren nieuw ? Belachelijk dat VW dat soort bedragen vraagt en ze boden nog wel 50% coulance. Volgens hun is een nieuwe motor dus net onder de 10.000 euro waard :shock:

De reparatie van 3880 vond ik net de grens, ik dacht namelijk dat ik voor de aankomende jaren goed zat en er zit nog 2 jaar garantie op. Is een flink bedrag maar met het idee dat het goed zat ging ik daar nog mee akkoord.

De monteur van de mobiliteitservice zei dat het wel mogelijk was dat er door de reparatie de injectoren zijn vervuild en dat ze daarom falen. Ben ik nu naief als ik denk dat als die allemaal vervangen zijn + alle andere onderdelen die al vervangen zijn zoals ketting, krukas dat de ellende dan voorbij is ?
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door marcel48 »

Wat een bizar verhaal en wat een pech met je gti.
Ik kan je echt vertellen, dat ik in de loop der jaren heel wat gti km heb afgelegd in totaal
6 gti's, weliswaar nieuw aangeschaft. Ik heb nooit problemen gehad met een een van mijn gti's

Ik moet wel vertellen, dat ik meestal na 3 jaar of 70.000 km de auto inruilde.
Ik wens je heel veel geluk toe met je gti in de toekomst inalle opzichten.
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door wjb#222 »

alweer een zucht :roll:

ik ben ook totaal niet blij meer met mijn mk6 gti
ben ook aan het kijken om een stap terug te maken naar de 5 r32

want idd de 2.0 tsi is gewoon DRAMA
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door sitechris »

Flink balen dit. Echt bizar dat je zoveel shit hebt met je nieuwe auto. Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Als wegdoen een optie is zou ik hem wegdoen. En ik zou de rekening van 3800 euro pas betalen als je auto het weer doet.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door bzb »

vette pech, de eerste eigenaar zal nooit problemen hebben gehad en ter goede trouw hebben verkocht, zoiets komt in 1 keer natuurlijk, welke bouwmaand is tie?
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door Crokko »

@eddiea
+1

@sitechris
+1

Verschrikkelijk als je zoveel kosten moeten maken voor je auto. Logisch dat je het vertrouwen kwijtraakt ook.
Maar dat maakt VW nog geen slecht merk.
Dit zijn extreme gevallen en die komen bij elk merk voor. Het is naīef om anders te denken.
Indien de mk6 gti werkelijk slecht zou zijn, dan had VW in 2013 al falliet zijn verklaard.

Overigens is dit ėėn van de redenen, waarom ik particulier geen auto koop.

Heel veel sterkte met de afhandeling en ik hoop oprecht, dat er vanaf nu alleen maar positiviteit jouw kant uit stroomt.
Afbeelding
AAACEEE
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2014, 02:04
Type auto: Golf 6 Gti

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door AAACEEE »

Hij is uit bouwjaar 2009 en uit de 5e maand geloof ik.

En ja een auto particulier kopen is een extra risico maar een auto kan bijna geen betere historie hebben als de mijne. 1e eigenaar, altijd dealer onderhouden Nederlandse auto. Er waren bijna geen gebruikerssporen te vinden op de auto. Zelfs alle 4 de velgen waren volledig krasvrij, de koop is gewoon afgehandeld bij de mensen thuis met een kop koffie. Verkoper heeft zelfs voor de verkoop de auto volledig volgetankt aan mij meegegeven. Had ik bij een bovag bedrijf gekocht heb je misschien 6 maanden garantie en bij VW een jaar das welt. Zoiets kan makkelijk uit de garantie periode gebeuren. Op wat verschillende forums zijn er ook personen die dit meemaakte met een bij VW gekochte auto maar dan uit de garantie en nog steeds een gepeperde rekening krijgen.

Vergeet niet dat ik 50% coulance heb gekregen dat doet VW niet zomaar! Als zij deze auto ervan verdachten dat er geen goed onderhoud is gepleegd of de auto niet goed behandeld is hadden ze er al lang onderuit proberen te komen en daar heb ik nog wel een stokje voor moeten steken. De reparatie van 3880,- euro is trouwens ook 50% van de kosten is mij verteld. Dus volgens VW was de reparatie over de 7000,-

Heb je een jaar garantie gebeurd het na de garantie zit je in hetzelfde verhaal. Zij gaan jou dan echt geen 100% coulance geven op een nieuwe motor. Tuurlijk sta je wat sterker maar het blijft een hoop gezeur.
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door kaptino »

Zeer vervelend verhaal, helaas heb ik hetzelfde meegemaakt 3 weken geleden. Ook nokkenas brug naar de klote, zeefje was kapot kogel zat er nog in maar werkte niet meer dus idd geen goede smering. Heb ervoor gekozen een andere motor in te bouwen. Ben langs de dealer geweest, maar die kon er niks mee omdat ik de beurten sinds ik de auto heb zelf heb gedaan en niet de dealer (heb hem iets meer dan een jaar) Maar goed of hij nou wel of niet dealer onderhouden is, het was sowieso gebeurd ik vind het gewoon een makkelijk verhaal om er onderuit te komen want het zijn gewoon fabricage fouten o.i.d.
En ja particulier kopen wel of niet, in dit geval zou hij "geluk" hebben gehad omdat het hem dan helemaal niks zou kosten omdat hij dan garantie zou hebben. Maar die garantie houd ook een keer op, zoals bij mij en dan gebeurd het draai je er ook zelf voor op. Voor de rest geen enkel probleem gehad met de gti maar nu in 1 keer gelijk goed.
Voor dit soort dingen heb ik maar 1 woord schandalig!

Succes met je auto hoop dat ze het netjes oplossen en dat je daarna kan genieten van je auto, want buiten de ellende zijn het heerlijke auto's.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
AAACEEE
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2014, 02:04
Type auto: Golf 6 Gti

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door AAACEEE »

kaptino schreef:Zeer vervelend verhaal, helaas heb ik hetzelfde meegemaakt 3 weken geleden. Ook nokkenas brug naar de klote, zeefje was kapot kogel zat er nog in maar werkte niet meer dus idd geen goede smering. Heb ervoor gekozen een andere motor in te bouwen. Ben langs de dealer geweest, maar die kon er niks mee omdat ik de beurten sinds ik de auto heb zelf heb gedaan en niet de dealer (heb hem iets meer dan een jaar) Maar goed of hij nou wel of niet dealer onderhouden is, het was sowieso gebeurd ik vind het gewoon een makkelijk verhaal om er onderuit te komen want het zijn gewoon fabricage fouten o.i.d.
En ja particulier kopen wel of niet, in dit geval zou hij "geluk" hebben gehad omdat het hem dan helemaal niks zou kosten omdat hij dan garantie zou hebben. Maar die garantie houd ook een keer op, zoals bij mij en dan gebeurd het draai je er ook zelf voor op. Voor de rest geen enkel probleem gehad met de gti maar nu in 1 keer gelijk goed.
Voor dit soort dingen heb ik maar 1 woord schandalig!

Succes met je auto hoop dat ze het netjes oplossen en dat je daarna kan genieten van je auto, want buiten de ellende zijn het heerlijke auto's.
Thanx! nog een lotgenoot :evil: ook vervelend voor jou...dat je tegen kosten aanloopt met een auto ok maar dit soort heftige ingrepen bij relatief jonge auto's. Jij hebt uit eindelijk voor een andere motor gekozen.... dat heb ik ook overwogen. Maar met koop van ander blok en inbouw dacht ik wel al zo rond de 3000 uitkomen buiten VW om. Maar aangezien ik hier wel 2 jaar garantie bij heb vond ik dat de 800 euro nog wel waard. En je ziet maar het volgende probleem kwam al 24 uur later en niet 1 keer maar 2 keer.Dus die garantie heb je wel nodig wie zegt dat een ander blok geen gezeik oplevert. Stel je koopt een blok ergens anders heb je daar dan ook garantie op ? Anders kan je aan de gang blijven. En er gebeuren ook andere dingen bij deze motoren buiten het ketting verhaal. Volgens VW had mijn reparatie niks met de ketting te maken mijn ketting + spanner waren nog 100% intact. Ik ben wel blij dat hij nu bij VW zit want ik ga hier wel werk van maken als zij dit niet goed oplossen. Er klopt gewoon iets niet. Stel je koopt een nieuwe Gti voor 40K? en na 60.000 km mag je de helft van nieuw blok gaan betalen dan is er structureel iets mis en daar laat ik het niet bij zitten. ;)
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door kaptino »

In jouw geval is de reparatie bij vw zeker een goede keus, alleen in mijn geval kwam ik veel duurder uit en voelde er op dat moment ook weinig voor om hem daar neer te zetten gezien het feit dat ze niks over coulance o.i.d. wouden horen. Ik heb niet voor een nieuw blok gekozen maar voor 1 uit 2011 en hier gelijk de nodige dingen aan vervangen nu hij er toch uit was. Problemen kunnen altijd nog komen maar hoop hiermee zulke ernstige dingen (ketting en nokkenas verhaal) te voorkomen, maar je weet het nooit.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door Crokko »

AAACEEE schreef:Hij is uit bouwjaar 2009 en uit de 5e maand geloof ik.

En ja een auto particulier kopen is een extra risico maar een auto kan bijna geen betere historie hebben als de mijne. 1e eigenaar, altijd dealer onderhouden Nederlandse auto. Er waren bijna geen gebruikerssporen te vinden op de auto. Zelfs alle 4 de velgen waren volledig krasvrij, de koop is gewoon afgehandeld bij de mensen thuis met een kop koffie. Verkoper heeft zelfs voor de verkoop de auto volledig volgetankt aan mij meegegeven. Had ik bij een bovag bedrijf gekocht heb je misschien 6 maanden garantie en bij VW een jaar das welt. Zoiets kan makkelijk uit de garantie periode gebeuren. Op wat verschillende forums zijn er ook personen die dit meemaakte met een bij VW gekochte auto maar dan uit de garantie en nog steeds een gepeperde rekening krijgen.

Vergeet niet dat ik 50% coulance heb gekregen dat doet VW niet zomaar! Als zij deze auto ervan verdachten dat er geen goed onderhoud is gepleegd of de auto niet goed behandeld is hadden ze er al lang onderuit proberen te komen en daar heb ik nog wel een stokje voor moeten steken. De reparatie van 3880,- euro is trouwens ook 50% van de kosten is mij verteld. Dus volgens VW was de reparatie over de 7000,-

Heb je een jaar garantie gebeurd het na de garantie zit je in hetzelfde verhaal. Zij gaan jou dan echt geen 100% coulance geven op een nieuwe motor. Tuurlijk sta je wat sterker maar het blijft een hoop gezeur.
Naast das welt heb je dan dealer garantie. Ik neem dat mee in de onderhandeling.
Minimaal 1 jaar en ik onderhandel naar 2 jaar garantie.

De verkoper zal zich ongetwijfeld van geen kwaad bewust zijn. En jij zal het ongetwijfeld goed hebben ingeschat.
Echter, was de auto bij een dealer gekocht, dan had je wellicht de koop kunnen ontbinden. Door de koop bij een particulier gaat dat niet.

Met een 50% coulance nog een rekening krijgen van ruim €5800, dan mag je je afvragen,"hoe coulant zijn ze?"

Weet je al waardoor de fout is ontstaan in de motor? Fabricagefout? Verkeerd onderhoud?
Afbeelding
AAACEEE
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2014, 02:04
Type auto: Golf 6 Gti

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door AAACEEE »

Net contact gehad met de dealert... Diagnose is weer storing in een pompverstuiver, andere als vorige keer. Dealer neemt nu contact op met Pon om toestemming te vragen of ze onder coulance alle nog overgebleven pompverstuivers preventief mogen vervangen. Dit was eigenlijk ook wat ik het liefst wilde dus ik hoop maar dat Pon toestemming geeft. Doen ze het niet is het natuurlijk te belachelijk voor woorden dat ik een auto terug krijg na een reparatie van 3880,- (zonder coulance waren de kosten het dubbele) en dat je nog constant motorpech hebt.

Afbeelding Dit is trouwens het onderdeel wat het probleem heeft veroorzaakt volgens VW. Waar het rode is omcirkeld is een rond ballagertje losgesprongen, daardoor dit balletje mee is gedraaid in de nokkenas en cilinderkop. Volgens dealer was ik de eerste die dit overkwam waarbij er niet is besloten om over te gaan op ruilblok. Dit was wel wat de dealer wou maar Pon gaf geen toestemming voor ander blok maar wou repareren. Hieruit begreep ik ook dat ik niet de eerste was met dit probleem. Weet iemand hoe dit onderdeel heet ? Als ik het niet verkeerd heb gehoord is dit een terugstootklep maar kan het mis hebben.


Maar nogmaalsben blij dat hij daar staat want nu heb ik een mogelijkheid om dit gezeik aan te vechten. Mensen die dit niet weten en een Golf 6 Gti aanschaffen kunnen of lekker zorgeloos rondkarren of rijden in een potentiele financiele tijdbom. En eigenlijk alle VW Tsi motoren kan dit overkomen als ik de monteur zo hoorde. Kan gewoon niet sorry.
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door Car Newbie »

Vreselijk! Om te janken. Sterkte.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat probleem heb ik ook gehad alleen bij mij waren ze er toen op tijd bij.
Er hoort namelijk een zeefje overheen te zitten.

Zie foto:
Afbeelding

Oja ik had wel het ketting probleem deze is toen ook vervangen onder garantie.

Afbeelding

En een Olie probleem had ik deze is ook onder garantie gemaakt.

Afbeelding

oplossing was setje nieuwe zuigers erin.

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
AAACEEE
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2014, 02:04
Type auto: Golf 6 Gti

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door AAACEEE »

Pfff zo te zien heb jij ook een aardige reparatie geschiedenis. Stel nou je vervangt je ketting en kettingspanner en je krijgt nog ff dat verhaal eroverheen wat ik nu heb :shock: .

Ik ga er maar vanuit dat als er nieuwe verstuivers inzitten dat ik dan van het gezeik af ben. Nieuwe ketting, Kettingspanner, cilinderkop, krukas, en straks nieuwe verstuivers.

Ik rijd er dan in tot de garantie op deze onderdelen na 2 jaar verloopt en dan gaat ie echt de deur uit.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten