Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Na de winter ga ik 18 inch velgen scoren, budget rond de 1300-1500 euro. Heb mijn oog op deze BBS velgen laten vallen. Welke vinden jullie de mooiste en hebben jullie nog goede alternatieven voor een Witte 6 GTI?

Antraciet grijs;

Afbeelding

Gepolijst zilver (dit is de 19 inch versie als ik het goed heb, maar wil sowieso 18 inch);

Afbeelding

Ze lijken best veel op deze originele VW ED35 velgen;

Afbeelding
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door bluetiger »

mooi setje zwarte r velgen ?

Afbeelding
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

bluetiger schreef:mooi setje zwarte r velgen ?

Afbeelding
Ik heb nu zwarte denvers, maar vind dat door zwarte velgen het detail wegvalt onder een witte auto. Niet helemaal mijn ding, zwarte wielen ;)
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door KnuffelTurk »

Persoonlijk vind ik zwart ( met chromen tand ) erg mooi staan. Ik heb ook zoveel mogelijk details hoog glans zwart laten maken zodat alles netjes matched.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Tondeo »

Mooie combinatie die zwarte wielen onder de witte auto. Plaatje klopt.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Ziet er goed uit! Maar ik laat de skirts, diffuser en mijn dak niet hoogglans zwart maken.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door SjoerdB »

Ik vind zelf de BBS LM een prachtig wiel. Heb nog een (imitatie) setje liggen van mijn vorige auto. Ook op een Mk6 zó gruwelijk. :twisted:

Afbeelding
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Niet mijn smaak, sorry!
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Lorenzogti
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 sep 2013, 12:40
Type auto: F150 HD 6.2

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Lorenzogti »

Ik heb nog 2 setjes lakzwarte BBS staan

18" origineel vw ED30 met nieuwe banden 0km
19" BBS CS , maar die valt af ivm dat je alleen 18 wil

http://link.marktplaats.nl/881123147
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Geen zwarte velgen voor mij heren. Heb ik nu 6 maanden en ik vind het niet mooi ;)
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door LouisTfsi »

Setje originele detroits?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Detroits zijn inderdaad erg mooi en ook zelf aan gedacht! Helaas is het lastig een mooi setje te vinden. Vaak gebruikerssporen en als ze goed zijn, zit er vaak niet de juiste band onder. Moet namelijk ook de banden nog ;) Wil sowieso Continental Sport Contact 5.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Golf88 »

Kijk eens in onderstaand topic. Dit is dan wel voor MKV modellen, maar je kunt er wel een leuke indruk krijgen van wat er allemaal mogelijk is.

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=12&t=33
michel vwr32
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:02

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door michel vwr32 »

SjoerdB schreef:Ik vind zelf de BBS LM een prachtig wiel. Heb nog een (imitatie) setje liggen van mijn vorige auto. Ook op een Mk6 zó gruwelijk. :twisted:

Afbeelding
Velgen zijn ook mijn smaak,19 inch ? en ook te koop ? en welke maat dan ?
Mooi en geen kitch.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Ga gelijk kijken Thijs!
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door LouisTfsi »

Je had op MP soms van die sets Detroit met afkeur/minimale beschadigingen. Ik heb zelf de originele Detroits maar heb een tijd geleden zo`n set erbij gekocht. De oneffenheden zijn te verwaarlozen. Die sets zijn origineel VAG en zitten rond de 1000 euro met banden. Helaas zijn de banden geen keuze, maar de serie die op dat moment op die velgen geleverd word. Ik heb al vaker sets gekocht in het begin lagen daar Bridgestones op, en op die set die ik nu heb Pirelli all season die ook als winterbanden gekeurd zijn.

Nu dat de 7 gekomen is staan dergelijke sets Austin ook te koop het nieuwe type velg. Ik heb al vaker 6'n gezien met die nieuwe 18 inch Austin van de 7. Ik vind het voordeel van die originele wielen dat ze authentiek blijven, en de juiste ET hebben waardoor de rij eigenschappen van de auto goed blijven.

Misschien zo`n set van de 7 een idee? Hier een dergelijke set Austin 18 inch http://link.marktplaats.nl/m882554539
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Austin velgen zijn inderdaad erg netjes. Ik koop nieuwe velgen omdat mijn huidige 17 inch en ook niet meer de mooiste zijn. Wil het liefst nieuwe velgen. De BBS hebben in dit geval een ET waarde van 45. Rijdt dat zo verschillend dan?
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door LouisTfsi »

Dat vind ik wel, maar wie ben ik? ;-)
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

LouisTfsi schreef:Dat vind ik wel, maar wie ben ik? ;-)
Dit is de eerste keer dat ik een velgenwissel doe. Vorige auto heb ik niks aan gedaan en dit is mijn 2e auto. Er zijn wel genoeg mensen die een GTI met BBS Sr hebben. Ik weet niet wat voor invloed het heeft op het stuurgedrag.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door LouisTfsi »

Timmy schreef:
LouisTfsi schreef:Dat vind ik wel, maar wie ben ik? ;-)
Dit is de eerste keer dat ik een velgenwissel doe. Vorige auto heb ik niks aan gedaan en dit is mijn 2e auto. Er zijn wel genoeg mensen die een GTI met BBS Sr hebben. Ik weet niet wat voor invloed het heeft op het stuurgedrag.
Als je het bij dezelfde ET houd zal het waarschijnlijk niks uitmaken, mits je een velg hebt die net zo licht is als de originele. In gewicht zit namelijk ook verschil. Je zou het beste met een GTI kunnen testrijden die de type velg heeft die je wil kopen. Maar misschien merk je geen verschil ik weet niet hoe ervaren je bent met auto's. Ik kan alleen maar over m'n eigen ervaringen oordelen. Ik heb jaren rondgereden met andere wielen/ET dan origineel. En nooit iets gemerkt. Totdat ik een V GTI kocht. Hier lagen 18 inch replica wielen onder met een bredere ET51 denk ik (stonden breder onder de auto) Ik dacht echt dat de auto super reed, ik kwam van een Golf 4 V5 af (waar ook te brede velgen onder lagen). Vervolgens verwisselde ik de set met originele 18 inch Detroits, en laten we zeggen dat ik toen een wijze les had geleerd.
Mensen zeggen dat wie mooi wil zijn pijn moet lijden. Ik moet zeggen dat ik sommige sets op forums met BBS e.d. er ook mooi uit vind zien. Maar hoe dat rijd, en ook hoe de wielen aanlopen in de kasten bij verlaging, en de eindeloze modificaties om dat weer aan te passen of te herstellen na schade, daar word niet veel over geschreven, meestal een zorg voor de volgende eigenaar?
Er zijn niet veel mensen die dit bij aanvang van een project overzien, en ik spreek ook hierin helaas uit ervaring.

Ouder, en misschien ook wijzer zie ik dat steeds meer auto's, en ook oldtimers weer voorzien worden van de originele wielen. Niet iedereen waardeert de originele wielen terwijl ze voor mij een onderdeel (kunnen) zijn van de uitstraling van een GTI. En ook qua waarde van de auto ben je altijd beter met de OEM wielen, terwijl die per saldo niet meer hoeven te kosten als nieuwe replica's. Ik zou eerder geld spenderen in andere opties zoals een subtiele verlaging, of andere goede OEM opties die eventueel nog niet op de auto zitten. Andere wielen zonder dat de auto verlaagd is zou voor mij trouwens toch niet het gewenste resultaat geven, want qua proporties horen die mods wel een beetje bij elkaar vind ik.
Voor een type 6 zou ik Detroits of Austins nemen, en een verlagingsveren set -2.5/-2.0 van Eibach. Heb ik zelf ook ;-) Alles mooi in proportie, geen schade en toch nog OEM.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Bedankt voor je heldere uitleg! Heeft me wel aan het denken gezet. Verlagen ga ik sowieso niet doen. Ten eerste omdat ik het kwa budget niet red (student, andere prioriteiten en binnenkort samenwonen) en ten tweede omdat ik ook niet teveel comfort wil verliezen. 17 inch heb ik nu en is echt te klein, vandaar 18 inch. Ik zelf vind Austin en Detroits mooie velgen, alleen is het lastig om echt nette velgen te vinden en dan ook nog eens voorzien van de juiste banden.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door LouisTfsi »

Timmy schreef:Bedankt voor je heldere uitleg! Heeft me wel aan het denken gezet. Verlagen ga ik sowieso niet doen. Ten eerste omdat ik het kwa budget niet red (student, andere prioriteiten en binnenkort samenwonen) en ten tweede omdat ik ook niet teveel comfort wil verliezen. 17 inch heb ik nu en is echt te klein, vandaar 18 inch. Ik zelf vind Austin en Detroits mooie velgen, alleen is het lastig om echt nette velgen te vinden en dan ook nog eens voorzien van de juiste banden.
Het effect van verlagen i.c.m. andere wielen is ook om de verhoudingen beter uit te laten komen. Ik denk dat je wellicht beter een paar CM kunt zakken om een soortgelijk effect te krijgen als met 18 inch i.p.v. 17 inch. Veren zijn niet duur, inclusief montage/afstellen kun je voor rond de 400 euro klaar zijn. Als je perse een bepaald type band wil op je wielen, is het inderdaad moeilijk om op MP bijvoorbeeld te zoeken op setjes minieme beschadigingen o.i.d. alleen hoe zou jij dat dan doen als je een nieuwe auto kocht? De banden dan al verwisselen? Die velgen worden af-fabriek gewoon op een bepaalde serie banden afgemonteerd. Als je nieuwe wielen met banden naar keuze kiest kan alles, maar zit je ook met de werkelijke nieuwprijs. Dat zal dan wel naar de 1300/1400 gaan zoals je zegt.
Als je de banden 1 x (bij aanschaf zoals die OEM set op MP) voor lief neemt, dan kun je voor hetzelfde geld 18 inch en een paar cm verlagen bij je budget. De velgen rond de 1000 en het verlagen rond de 400.

Voor het verliezen van comfort hoef je je absoluut echt geen zorgen te maken. Ik heb bij zowel m'n 5 als m'n 6 die Eibach set gemonteerd en het rijgedrag is nagenoeg onverandert. Hij is alleen iets stugger doordat hij constant iets in z'n veren rijd t.o.v. origineel. Een grotere velgmaat staat ook voor stugger rijden maar met 18 inch gaat dit nog zeker goed.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Ja dat is ook een optie. Zit nu naar detroits te kijken 18 inch gebruikersporen voor 750 euro. Is een bedrijfje in de buurt. Weet alleen niet hoe je kan zien of het geen immitatie is..

Als ik wel zou gaan verlagen, moet ik dat wel ff uitzoeken, zullen reguliere garages dat doen?
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door LouisTfsi »

Timmy schreef:Ja dat is ook een optie. Zit nu naar detroits te kijken 18 inch gebruikersporen voor 750 euro. Is een bedrijfje in de buurt. Weet alleen niet hoe je kan zien of het geen immitatie is..

Als ik wel zou gaan verlagen, moet ik dat wel ff uitzoeken, zullen reguliere garages dat doen?
Er staan heel veel replica's te koop, niet doen... Ik zou zeker niet voor een gebruikte set gaan, het nadeel is dat je nu in de productie van de golf 7 zit en dat die "afkeur" van golf 6 niet meer te koop zijn, of tenminste niet via dat kanaal. De sets die nu te koop staan op MP zijn allemaal de Austins, en daar liggen wederom de bridgestones op, of Dunlop winterbanden. Zie MP http://www.marktplaats.nl/z.html?query=austin+18+inch je ziet dat er verschillende aanbieders zijn, Laura en Thijs zijn personen die dergelijke sets al jaren aanbieden.

Het monteren van veren doen ze bij alle garages, of je kunt iemand vragen hier op het forum om je te helpen. Heb je een DSG? dan moet je deze hebben http://www.eibach-shop.com/golf-vi-1k/e ... 67631.html voor schakelbakken heb je het andere type nodig daarvan zijn de voorste veren iets soepeler i.v.m. het gewicht. De veren zitten rond de 160 euro, en arbeidsloon komt daarbij natuurlijk.

Voor het zeker zijn van originele wielen, moet je kijken naar de binnenkanten van de wielen, ik heb even een foto gemaakt van de binnenkant van mijn eigen set die ik hier heb met het onderdeelnummer, het merk (Ronal of BBS) ook in de binnenkant en ook het VW merkje. Dit staat op elk wiel, dus kan niet missen. Op de buitenkanten zitten soms stickers, zie foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door LouisTfsi op 25 dec 2014, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Mooiste velgen voor onder een MK6 GTI

Bericht door Timmy »

Wat is er mis met een gebruikt setje dan? Als de velgen in orde zijn lijkt me dit geen probleem. Die van Laura had ik ook gezien, zitten helaas geen naafkapjes bij.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten