dynaudio speakers voorkant plaatsen plug & play?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

dynaudio speakers voorkant plaatsen plug & play?

Bericht door nockienl »

Beste allemaal,

Enkele dagen geleden heb ik mezelf een setje orginele dynaudio speakers gekocht voor mijn golf 6 gti uit 2009.

Gisterenavond uitgepakt en vanochtend aan de slag gegaan met het inbouwen hiervan. Ik heb achterlichten bij car audio in ridderkerk laten plaatsen en die vertelde mij dat de speakers voor gewoon plug en play waren. Het verwijderen van deurpaneel van nog geen 5 minuten werk en de oude speaker vervangen voor de nieuwe. Helaas werkte eentje helemaal niet en de andere heel erg slecht. Weten jullie toevallig of dit aan de speakesr ligt of dat ik een versterker in mijn auto moet zetten?

Vrolijke kerstfeest allemaal!;) :D :D

Groetjes
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: dynaudio speakers voorkant plaatsen plug & play?

Bericht door LouisTfsi »

Ik heb pas een setje Dynaudio in laten bouwen. De Dynaudio kabelboom is ook anders dan origineel (andere weerstanden in de kabels) en het geheel moet volgens mij ook via VAG-com ingeleerd worden (bij mij wel gedaan). Waarschijnlijk dat het daarom niet werkt. Origineel werken ze via de Dynaudio versterker maar weet niet of dit het probleem is?
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: dynaudio speakers voorkant plaatsen plug & play?

Bericht door nockienl »

Het gaat alleen op de twee speakers voorin. Deze moet ik gewoon verwisselen en zitten verder geen kabels aan.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Anders moet ik aan de slag om mijn geld terug te krijgen

Gr
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: dynaudio speakers voorkant plaatsen plug & play?

Bericht door LouisTfsi »

Dus je vervangt Dynaudio met Dynaudio speakers? Vervangen van defecte speakers? Dan zou het moeten werken lijkt me. Indien je geen Dynaudio hebt lijkt het me goed mogelijk dat het niet werkt omdat je niet de goede bekabeling/aansturing via de versterker hebt. Ik heb voor aanschaf van m`n eigen set al rondgekeken op forum`s en gezien dat je ze echt moet inleren op je boordcomputer, als je een originele VW radio hebt e.d. Er bestaan verschillende topics van speakers die niet werken en via VAG-com gefixt moeten worden. Ben eigenlijk blij dat ik er zelf niet aan begonnen ben, het is een hoop kabels...
Je zou met VAS technics http://www.vastechnics.nl contact op kunnen nemen, die weten wel hoe zoiets werkt. Zitten in Zeist.
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: dynaudio speakers voorkant plaatsen plug & play?

Bericht door nockienl »

Hi louis,

Gisteren even gebeld en vertelde mij dat de versterker inderdaad nodig is wanneer je dynaudio niet standaard is ingebouwd.

Helaas...

bedankt voor de info!

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast