MkVI Nmgn *GESLOTEN*

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Re: Mk5 GTI Page #4 Wielen Weg gebracht

Bericht door Eric H »

Nou, Nijmegen is mij ff net te ver weg, maar veel sterkte met het schuren.
Lijkt me bij jouw velgen echt een heidens karwei....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat lijkt niet alleen jou een heidens karwei,
Dat word gewoon de hele middag schuren tot ik een ons weeg ^^
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

tonnie024 schreef:Spuiten zelf doet deze man niet wel stralen en poeder coaten Maar dan een aantal kleuren. Hij heeft alleen de basic kleuren en geen exclusieve kleuren zoals ik natuurlijk weer wil :P
Maar randen afdraaien en oplassen is echt een kunst bij deze man je ziet der gewoon totaal niks van
Hierbij maar een klein voorbeeldje van mijn oude wielen before en after

http://img143.imageshack.us/img143/915/29092010052.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/7046/img0142uy.jpg

Gr Tonnie
Dit is strak werk inderdaad!
Die kleuren die hij heeft zijn de basis kleuren in de zin van wit, grijs en zwart en exclusief is felrood en gif groen?
Ik zoek dus een mooie antraciet variant, als hij dat niet heeft dan zal ik nog een adresje er bij moeten gaan zoeken ;)

Ik ben wel heel benieuwd wat jij dan gaat doen!
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

zo, 4uur verder met ze tweeen eindelijk de velgen klaar voor de spuiter post dadelijk wel een foto , zit nu op een iphone is niet te doe

@jonasV Deze man heeft wel antraciet maar je moet wel goed onthouden dat coaten nooit zo een dikke glans op komt als spuiten en met spuiten word je lak ook veel mooier egaal. Dat was ook de reden dat ik deze keer geen coating wou,
En met basic bedoel ik rood geel wit groen zwart antraciet oranje blauw paars enzo geen exlusieve zo als crème kleurig of dat soort , anders geef je deze man een belletje dan word je ook een heel stuk wijzer

Gr. Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
MkVI Nmgn

Re: Mk5 GTI Page #5 Wielen Schuren

Bericht door MkVI Nmgn »

Zo begonnen we om 12uur vanmiddag en een kleine 4uur later waren we klaar

Afbeelding
*Links ben ik Rechts Vriend van Mii Ma*

Twee uur later 1e Wiel verder (Het schade Wiel) Je ziet nog kleine krasjes die zie je niet meer terug na het spuiten omdat er nog spuitplamuur overheen gaat en Daarna weer geschuurd word en dan mijn kleur erop en dan natuurlijk 2x blankelak Voor extra glans

Afbeelding

Afbeelding

Weer 1½ uur later kon ik niet meer op mijn kont zitten armen nek en vingers deden pijn en zette ik even de laatste puntjes op de I

Afbeelding
Groetjes Tonnie
MkVI Nmgn

Re: Mk5 GTI Page #5 Wielen Schuren

Bericht door MkVI Nmgn »

Vanmiddag auto weg gebracht!
Ik was nog niet weg de auto stond al binnen!
Vrijdag waarschijnlijk klaar
Hij zei dat de velgen het meeste werk waren haha
Als die nou voor zaterdag ook klaar zijn rijd ik snel naar zeeland en laat ik meteen de wielen weer in elkaar zetten en leg ik ze er zondag weer onder ^^
Groetjes Tonnie
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Mk5 GTI Page #5 Auto bij spuiter

Bericht door GolfL »

Zou je dan gelijk kunnen vragen op welk Moment (nM) hij de boutjes (19stuks) vast zet van hart op velgrand? Ben wel benieuwd omdat ik overal wat anders lees. Ik heb ze zelf namelijk op 30nM vast gezet.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

30nm is perfect had ik al gevraagd,
Heb je wel locktight gebruikt?
Anders kan er corrosie tussen komen en volgende keer kunnen ze breken ondanks het titanium boutjes zijn

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
GolfL

Bericht door GolfL »

Geen loctite gebruikt, maar bij montage met loctite komt het alleen maar vaster te zitten. Bij het los draaien heb je dan meer kans dat het breekt. Heb alle boutjes gemonteerd met een heeel klein beetje kopervet(copaslip).

MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat is ook wel goed, maar met loctite sluit je ook de bovenkant waterdicht af door de silicone die erin zit,
Deze wielen waren al eens uit elkaar geweest door die man waar ik mijn velgen nu heen gebracht had haha ,want hij merkt elke velg die hij maakt
Hij had eerder bij mijn set de wielen gepolijst en met vast zetten loctite gebruik toen vroeg ik dus waarom toen legt die uit dat er dan geen corrosie tussen kan komen en minderkans op breken heb,waren zijn woorden ;)
Groetjes Tonnie
JonasV

Bericht door JonasV »

tonnie024 schreef:zo, 4uur verder met ze tweeen eindelijk de velgen klaar voor de spuiter post dadelijk wel een foto , zit nu op een iphone is niet te doe

@jonasV Deze man heeft wel antraciet maar je moet wel goed onthouden dat coaten nooit zo een dikke glans op komt als spuiten en met spuiten word je lak ook veel mooier egaal. Dat was ook de reden dat ik deze keer geen coating wou,
En met basic bedoel ik rood geel wit groen zwart antraciet oranje blauw paars enzo geen exlusieve zo als crème kleurig of dat soort , anders geef je deze man een belletje dan word je ook een heel stuk wijzer

Gr. Tonnie
Helder verhaal!
Ik zal eens gaan denken wat ik wil en dan een goede spuiter gaan zoeken mocht dat nodig zijn. Crème is ook een leuk idee nu je het zegt...
JonasV

Bericht door JonasV »

Dat is voor mij ook redelijk te doen maar hier ken ik ook een goede dus tzt zal ik daar eens langs sturen. Mooi winter projectje.

Ik ben erg benieuwd naar wat jij gaat doen!
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

@tonnie24

Weet niet of je hier iets mee kan?
Maar denk plaats het toch ff.

Waardevermindering
Als uw nieuwe auto wordt aangereden en wordt hersteld, zullen voor een kenner de sporen van het herstel zichtbaar blijven. Deze kenner kan bijvoorbeeld een autodealer zijn. Als u uw voorheen beschadigde auto na verloop van tijd in wilt ruilen bestaat dan ook de kans dat u een lagere inruilwaarde ontvangt voor uw auto omdat deze werd aangereden. Er is sprake van waardevermindering van uw voertuig omdat deze werd aangereden. Alhoewel veel mensen wel eens zijn geconfronteerd met dit fenomeen is het doorgaans onbekend dat deze kosten van waardevermindering kunnen worden verhaald op een aansprakelijke tegenpartij.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

@mackdennis
Ik ken dat verhaal, Maar ik kan nu al zeggen dat als deze schade gemaakt is een derde deze niet meer terug kan zien,
of ze moeten gaan meten naar lakdikte wat ik ook weleens gedaan heb voor aanschaf van een auto en dan heb ik het over het dak en achterschermen die ik dan controleerde of deze schaden gehad hadden kuntstof delen zoals voor achterbumper en voor schermen vond ik des tijds niet zo spannend, maar even terug over mijn schade nu als ik mijn auto gerepareerd heb ga ik waarschijnlijk naar de meeting in Eindhoven ik hoop dat je dan misschien ook komt laat ik zien wat vak werk is, mijn vorige auto mini Cooper S 211pk had voorschade gehad was een trailer die nam te kort de bocht en trok de hele voorkant los had deze auto toen ook naar dat schade bedrijf gebracht heb toen had ik een schaden expert laten kijken die zei dat mijn auto schade vrij was en deze auto geen schade heeft gehad toen vertelde ik hem dat verhaal over de voorkant hij geloofde het niet tot ik deze man een foto liet zien, hij deed dit werk al 32jaar en zei dat die nog nooit zo een vakwerk gezien had,
daarom ga ik als ik mijn auto ga verkopen niet al die moeite doen voor aansprakelijk stellen van de tegen partij
Gr Tonnie

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
Mackdennis

Meeste meetings dagen moet ik helaas werken..
Of ik zie het te laat.

Maar geloof best dat een goed bedrijf je schade bijna onzichtbaar kan krijgen hoor.

Was meer een tip om wat extra centen in je zak te krijgen.
Omdat volgens die regel een schade auto dus minder inruil zou krijgen nu.

Maar goed vroeg of laat ga ik zeker een keer bij een meeting zijn!!
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Was net een beetje op marktplaats rond aan het koekeloeren dus dacht laat ik maar eens kijken voor een Forge Twintake luchtfilter systeem,
en naar even zoeken vond ik er een nieuw in de doos, Op de foto zag ik dat er een klein tuitje aan zat vroeg me dus af wat dat was even snel nummer van XT gezocht, Even gebeld naar XT zelfs toen ik zei dat ik hem via mp gevonden had en niet bij hun gekocht had legde ze me nog netjes uit waar die voor diende (ed30 Type) werd me vertelt even afdoppen en rijden maar,
ik deze jongeman een email gestuurd dat ik die luchtfilter vandaag nog op kom halen voor €400,- uurtje later had ik een mailtje terug,
Dat die akkoord ging met het bedrag, Ik me zoon in de maxicosi gezet en naar Arnhem gereden (20min Rijden) daar aan gekomen met mijn zoon onder de arm werd ik vriendelijk ontvangen meteen werd mij alles even uitgelegd, ik zelf even de buis gepakt die op de turbo komt ik raar kijken geen klein tuitjes, vertelde deze jongeman dat die de foto's van internet had afgehaald en dat het tuitje er los bij zit in een zakje ( BETER !) hoef ik teminsten niks af te doppen 1min later stond ik al weer buiten liep deze jongeman even mee omdat ik nog steeds mijn zoon onder de arm had,Bijna thuis aan gekomen gaat mijn telefoon over!
DE SPUITER, Direct op genomen
werd me vertelt dat de harten van mijn wiel gespoten waren dat ik die al op kon halen!
Meteen afspraak gemaakt dat ik deze morgen oppak! Ben benieuwt!

Afbeelding

Gr Tonnie!
Groetjes Tonnie
Floppie

Re: Mk5 GTI Page #6 Forge Twintake / Velgen hart

Bericht door Floppie »

Dat is 2x goed nieuws voor jou op 1 dag :D
Succes met de Twintake!
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Mackdennis

Erg dik hoor die twintake!!!! Vind je velgen ook super!!
Ben benieuwt hoe die er straks uitzien!
GolfL

Bericht door GolfL »

Goh, gaat lekker zo zeg! :D

MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Thnx heren!
Kan eigenlijk niet wachten dat ik die twintake erop heb zitten :P
En de velgen ben ik zelf ook benieuwt naar!
Of het gaat staan ofnie haha was een gokje ^^
Groetjes Tonnie
JonasV

Bericht door JonasV »

Goed bezig man!!
Ik kijk uit naar de foto's van je wielen!
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Heb me harten binnen! (Y) Sprakeloos!!!
Ik wil echt nog geen foto plaatsen maar heb ze wel al 10x bekeken !
Wat zijn die vet geworden alleen me naafkapjes moet ik nog iets op verzinnen
Maar ik moet nog alleen even wachten dat je wielen gepolijst zijn door wheelcare
ga deze man toch morgen maar even lastig vallen ^^
jullie horen van mij

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
JonasV

Bericht door JonasV »

Ja ja ons lekker maken maar niks laten zien, zo werkt dat niet he ;)
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Sorry ^^
Maar wil echt een compleet plaatje voor dat er weer mensen komen met negatieve dingen zeggen,
Ik wil pas dat ze wat kunnen zeggen als ze een compleet plaatje zien ;) en niet het halve werk daar houd ik zelf ook niet van daarom nog paar dagen geduld :D Vanavond 74 boutjes polijsten op de bank met een zak chips erbij en me vriendin zei ook al dat ze ging helpen (Goedbezig!)

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
Back@GTI
Type auto: ED35

Bericht door Back@GTI »

Ook niet een heel klein fotootje, tonnie?
Groeten Michel.

--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gesloten

Terug naar “Projecten”