SjoerdB schreef:
Laten we eerlijk zijn, als je met een dikke smile op je gezicht naar huis rijdt, wat boeit de tekst en uitleg dan nog. Niet over nadenken en genieten!

Dat verschilt heel erg van persoon tot persoon. Je hebt klanten die met mijn testrondje vooraf door de straat ter controle van de algehele staat van de motor/auto/tuningscheck direct al mee willen rijden en alles willen weten/bekijken.
Ook heb je klanten die de sleutel afgeven, vragen of ze van de wifi gebruik kunnen maken en die niet mee gaan met de testrit getuned etc, omdat ze het 'wel geloven'.
Op een 'normale' werkdag hebben we normaliter genoeg tijd om dat een beetje af te tasten, wat iemand graag allemaal wil weten (aan de andere kant soms zijn er momenten dat je met 3 man tegelijk aan de telefoon zit omdat je plat gebeld wordt, als je de telefoon niet aanneemt wordt je daar ook op afgerekend, net als dat men op zaterdag avond een mail stuurt, heb je mensen die maandag ochtend alweer mailen waarom ze nog geen reactie gehad hebben).
Bij meetings is het natuurlijk wat anders, als je op meeting dagen ook wilt tunen (en niet alleen maar wilt rollen), zul je toch wat effectiever moeten werken om iedereen te kunnen helpen en ook probleempjes als defecte divertervalves etc allemaal even op te lossen.
SjoerdB schreef:Ik heb alleen ervaring met JD en omdat het op een meeting was (dus kortingen) was het een stuk aantrekkelijker qua prijzen. Overigens, het was niet bepaald persoonlijk, maar dat had ik ook niet anders verwacht op een meeting. Wat ik wel een punt vond was dat ze al een katalysator klaar hadden liggen ipv. mijn eigen katalysator leeg te halen. Ik snap het qua tijd, maar dat siert ze niet. Ik heb liever mijn eigen spullen weer terug.
Daar kan ik wel in komen, alleen op meeting dagen probeer je toch wat voorbereiding te doen om zo effectief te kunnen werken.
Alle downpipes die wij gebruiken op dergelijke dagen, komen van jonge golf 6 gti modellen af, alles wat ouder is dan 50k km gaat met oud ijzer mee, als we dergelijke 'wissel' doen wordt je er als klant eigenlijk altijd beter van, want je krijgt dan vaak een downpipe van een auto die pas 20.000km gelopen had.