Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MkVI Nmgn had het zelfde probleem, omloop thermostaat kapot bij mij waarschijnlijk ook. Even bestellen en vervangen. Of de temperatuur sensor kan het ook zijn, denk zelf van niet omdat hij wel mooi op 90 graden blijft als hij er is. Gr.
Heren even dit topic naar boven daar ik een gelijkend probleem heb:
Ik rij veel korte stukjes (6km door stad naar werk) en viel me al op dat mijn gti dan de 90 graden op analoge meter niet/amper haalde.
Vandaag grotere 60kilometer rit over snelweg gedaan.
Na zo'n 25 minuten op snelweg bleef de meter nog steeds net één streepje voor de 90 staan. Met één streepje bedoel ik dus analoog aangegeven rond de 80-85 graden.
Op aircopaneel met climatronic code 19.2 gaf hij echter maar rond de 73 graden aan. 19.2 zou de engine temp zijn, dus ik neem aan de koelvloeistof temp?
Toen flink op gas gegaan. Meerdere malen erg stug gereden. Klom op tot op climatronic max 78 graden en analoog raakte hij net de 90 aan. Daarna weer rustig 100km/u op cruise control verder en toen liep de analoge meter weer naar één streepje voor de 90 en digitaal rond 73.
Code 15 climatronic zou olie temp moeten zijn: deze gaf maar rond 65 graden?!?!
Ff thuis gekomen stationair voor de deur draaiende liep analoge koelvloeistofmeter weer naar 90, maar op climatronic digitaal niet hoger dan 75.
Onder motorkap gekeken en gevoeld. Ik kan alle koelvloeistofslangen gewoon beet houden. Hooguit beetje warm, maar alle delen zijn goed vast te houden.
Koelvloeistofreservoir geopend. Hoorde een korte sis, dus wel iets druk op reservoir, maar kon vinger vervolgens gewoon in koelvloeistof in tankje steken. Hooguit lauw.
Er is dus iets NIET GOED.
Ik heb een axx met dsg.
Waar te beginnen?
Probeer eerst de kleine thermostaat te vervangen deze 4E0 121 113 kost weinig als het dan nog niet opgelost is kun je de grote thermostaat vervangen. De kleine zit precies bij de kleine koelfin zit een metalen klemring op als je er een lamp bij houdt kun je hem zien zitten.
NL_MK5 GTI schreef:Probeer eerst de kleine thermostaat te vervangen deze 4E0 121 113 kost weinig als het dan nog niet opgelost is kun je de grote thermostaat vervangen. De kleine zit precies bij de kleine koelfin zit een metalen klemring op als je er een lamp bij houdt kun je hem zien zitten.
Maar daar werd nog niet gesproken over de kleine thermostaat 4E0121113 welke jij nu aan haalt. Maar enkel over 06H121113B en 06F121111F, waarbij juist geadviseerd werd om enkel die laatste te vervangen. Verwarrend?!
Mijn beide thermostaten zijn vervangen door Hans Sloot, nu wordt hij naar 10-12 min 90 graden en hij blijft daar ook netjes. Bij ongeveer 9 graden celcius. Is dit een normale tijdsduur of te lang? Het gaat om een mk5 gti dsg.
NL_MK5 GTI schreef: nu wordt hij naar 10-12 min 90 graden en hij blijft daar ook netjes. Bij ongeveer 9 graden celcius. Is dit een normale tijdsduur of te lang? Het gaat om een mk5 gti dsg.
Deze tijdsduur is normaal. 90 graden is een "aangegeven" waarde, de exacte waarden schommelen en worden niet aangegeven in je temp. meter. Pas als de "aangegeven" waarde ruim wordt overschreden (of niet gehaald) gaat de meter dit aangeven. De thermostaat opent bij 87 graden en is na 10 minuten bij een temp. van > 100 graden volledig geopend.
Goeiedag mensen, ik heb eergisteren een golf 5 edition 30 gekocht uit drenthe ik woon zelf in den haag toen ik met de auto terug reed is
de tempratuur helemaal niet op 90 graden gegaan ik reed 100km/u heb heel ff in de file gestaan toen was ie ff op 90 graden gegaan maar had de verwarming uit gezet
en toen ik begon te rijden weer naar 70 graden. Is de thermostaat overleden of kan het ook wat anders zijn?