Box versus OBD

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Box versus OBD

Bericht door MacFever »

Hallo,
Ik zit te twijfelen tussen een externe box op maat en een OBD op maat (van bij JD) voor mijn 7 R die binnen 8 weken wordt geleverd
Ik zal gaan voor een stage 2 met downpipe/racekat en APR
Ik overweeg een box enkel ivm garantie
Mijn vraag is nu zal een OBD de auto beter doen lopen/presteren of is er geen verschil met een goed afgeregelde box ?
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Box versus OBD

Bericht door Green Hornet »

Als er een racecat / downpipe op gaat dan is het toch al even duidelijk dat de auto niet meer standaard is ?
Waarom dan nog nadenken over OBD of box ?

Ik zou zeggen of alleen box of de hele riedel en dus met OBD.

Mijn wijlen 6R ook vanaf het begin maximaal getunend en nooit problemen mee gehad, zowel niet technisch al met garantie (1x boordcomputer/regelapparaat kapot)
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Box versus OBD

Bericht door Real-One »

Voor die keuze heb ik ook gestaan. Ik heb toch een box genomen ivm de garantie. Als er wat stuk gaat dan kan ik de auto weer origineel maken, maar de counter van de ecu helaas niet.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Box versus OBD

Bericht door bluetiger »

Een tijdje met de box gereden omdat OBD nog niet mogelijk was. Aangezien er een volledig andere uitlaat en inlaat op zit kunnen ze toch al zien dat er wat mee is. Met OBD is ook een fijnere afstelling mogelijk. Het blijft een persoonlijke keuze, maar als je naast de tuning ook uitlaat-downpipe doet zeg ik OBD. Ik rij wel altijd eerst een x aantal kilometers om te kijken of er geen gebreken zijn.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Box versus OBD

Bericht door Doohie »

@Real-One, @bluetiger, @Race Eend

Zien jullie het zitten om een klein beetje meer te vertellen over jullie ervaring met de box.
Het enige wat ik bv. zou aanpassen aan de wagen is een andere inleg filter of een R600 intake van VWR .
OBD tuning ken ik en weet dat daar veel meer mogelijkheden mee zijn maar
als ik mijn 7R zou laten aanpassen is het liever met een box ivm garantie en eventuele service updates.
Ik probeer dus eerst zoveel mogelijk ervaring van mensen te vinden die al een tijdje rijden met zo'n box...

Bv:
Voel je duidelijk het verschil vs standaard ? Is de motor explosiever op bepaalde toeren ? Voel je soms onregelmatigheden ?
Vertel gerust de voor-nadelen van de box hoe je deze ervaart op jullie R.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Box versus OBD

Bericht door bluetiger »

Ik kan lastig vergelijken, de box was stage 1 en obd stage 2 met full milltek. Een wereld van verschil maar dus meer dan alleen aanpassing van de tuning.

Ander inleg filter (K&N) heb ik hier liggen, mag je zo meenemen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
rammiegti
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 apr 2014, 20:32
Type auto: polo 6r gti

Re: Box versus OBD

Bericht door rammiegti »

ik twijfel ook heel erg heb een full miltek systeem maar geen tuning verder.
wil wel graag obd chippen maar bang voor garantie als er zich wat voor doet.
kunnen ze bij vw als er iets voordoet zien dat hij is gechipt ook als jd de soft terug zou zetten ?

ben erg zuinig op wagen rij alleen voor hobby mee en niet met pekel enzo maar heb altijd pech dus bij mij zal er wel wat verrot gaan dan.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Box versus OBD

Bericht door Doohie »

rammiegti schreef:wil wel graag obd chippen maar bang voor garantie als er zich wat voor doet.Kunnen ze bij vw als er iets voordoet zien dat hij is gechipt ook als jd de soft terug zou zetten ?
Dat kunnen ze jammer genoeg zeker...
Iets met log/data gegevens geloof ik. Maar er zijn hier zeker leden die het juist kunnen verwoorden.
Daarom ben ik ook eerder geneigd om een box te laten plaatsen maar ik lees links en rechts
toch wel bedenkingen over zo een box ivm voorliegen ecu.
Jammer dat er nog niet veel hun ervaring delen.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten