Foutcode: Te Arm Stationair
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Foutcode: Te Arm Stationair
Hallo Iedereen,
Ik heb nog geen topic gemaakt om me voor te stellen, dat zal ik een dezer dagen ook doen, maar heb mijn GTI nu 1 week en heb t volgende probleem:
Als die auto op bedrijfstemperatuur is dan gaat die onregelmatig stationair lopen, meestal is dit dan rond de 1200 toeren.
Ik heb hem uitgelezen en daar kwam de foutmelding te arm stationair uit, nu heb ik gereden met de stekker van de LMM eraf en nu lijkt die iets minder
toeren te lopen stationair , zo rond de 1100 toeren.
Als ik nu met de stekker erop rij dan geeft die 1200 toeren, maar als ik dan de verwarming hoog zet in de atuo dan zakt die weer in toeren.
Hiermee bedoel ik dan de aanjager of hoe zeg je dat, nietde temp van de climatronic.
Nu heb ik totaal geen verstand van auto's maar mensen in mijn omgeving die dit echter wel hebben, weten ze t op dit moment ook niet.
De garage ook een kennis van me, dacht dat er ergens een lek in de slangen of in het luchtfilterhuis zat, deze zit er trouwens niet goed op want alle punten
voor hem vast te maken zijn kapot, hier heb ik alleen een nieuwe voor besteld.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of nog tips waar te zoeken?
Alvast bedankt, ondanks dit rij ik met heeel veeeel plezier in mijn GTI!!
Groeten Rene Kesselaer
Ik heb nog geen topic gemaakt om me voor te stellen, dat zal ik een dezer dagen ook doen, maar heb mijn GTI nu 1 week en heb t volgende probleem:
Als die auto op bedrijfstemperatuur is dan gaat die onregelmatig stationair lopen, meestal is dit dan rond de 1200 toeren.
Ik heb hem uitgelezen en daar kwam de foutmelding te arm stationair uit, nu heb ik gereden met de stekker van de LMM eraf en nu lijkt die iets minder
toeren te lopen stationair , zo rond de 1100 toeren.
Als ik nu met de stekker erop rij dan geeft die 1200 toeren, maar als ik dan de verwarming hoog zet in de atuo dan zakt die weer in toeren.
Hiermee bedoel ik dan de aanjager of hoe zeg je dat, nietde temp van de climatronic.
Nu heb ik totaal geen verstand van auto's maar mensen in mijn omgeving die dit echter wel hebben, weten ze t op dit moment ook niet.
De garage ook een kennis van me, dacht dat er ergens een lek in de slangen of in het luchtfilterhuis zat, deze zit er trouwens niet goed op want alle punten
voor hem vast te maken zijn kapot, hier heb ik alleen een nieuwe voor besteld.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of nog tips waar te zoeken?
Alvast bedankt, ondanks dit rij ik met heeel veeeel plezier in mijn GTI!!
Groeten Rene Kesselaer
Golf MK5 GTI + ABT Chip
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Re: Foutcode: Te Arm Stationair
Carterventilatie klep kapot.
Snel laten vervangen bij je VW dealer, dan is je probleem verholpen.

Snel laten vervangen bij je VW dealer, dan is je probleem verholpen.

A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
Hallo,
Hier komt ook een sissend geluid maar wij wisten niet of dit normaal was, is dit ook nog op een of andere manier te testen ?
Groeten Rene
Hier komt ook een sissend geluid maar wij wisten niet of dit normaal was, is dit ook nog op een of andere manier te testen ?
Groeten Rene
Golf MK5 GTI + ABT Chip
-
Sissend geluid als je motor net hebt uitgezet.
Groeten
Groeten
Golf MK5 GTI + ABT Chip
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Test die je kunt doen (motor uit!)
Slang van inlaat los trekken en eens je mond op de slang zetten en blazen, als je gewoon door de klep heen kunt blazen is hij kapot.
Andere test: motor laten lopen, slang van de inlaat af. Dan even je vinger in het gat stoppen. Als hij dan wel gewoon stationair loopt, dan weet je ook voldoende.
Slang van inlaat los trekken en eens je mond op de slang zetten en blazen, als je gewoon door de klep heen kunt blazen is hij kapot.
Andere test: motor laten lopen, slang van de inlaat af. Dan even je vinger in het gat stoppen. Als hij dan wel gewoon stationair loopt, dan weet je ook voldoende.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
Hallo Race Eend,
Bedankt voor je eerdere reactie's , ik heb de test gedaan met de motor uit samen met een buurman die kennis van auto's heeft,
en die zegt dat de klep gewoon open en dicht gaat....
Is het verstandig om de test ook uit te voeren met de motor aan ?
Alle slangen zijn vernieuwd van de auto, we kunnen nergens anders een lek vinden.....
Groeten Rene
Bedankt voor je eerdere reactie's , ik heb de test gedaan met de motor uit samen met een buurman die kennis van auto's heeft,
en die zegt dat de klep gewoon open en dicht gaat....
Is het verstandig om de test ook uit te voeren met de motor aan ?
Alle slangen zijn vernieuwd van de auto, we kunnen nergens anders een lek vinden.....
Groeten Rene
Golf MK5 GTI + ABT Chip
Het is een membraan dat gescheurd en door olieresten verkleefd kan zijn. (Prijs: 34,95).
De volgende stap kan zijn het gasklephuis schoonmaken.
(de foutmelding is het aanzuigen van valse lucht)
De volgende stap kan zijn het gasklephuis schoonmaken.
(de foutmelding is het aanzuigen van valse lucht)
Gr. Wehoo.

-
Nu heb ik net de dealer gebeld, die zei dat ik de oliedop eraf moest trekken, terwijl die stationair draait.
Die oliedop kreeg je met moeite eraf , zo was die vacuuum gezogen. En toen daalde ineens het toerental.
Toen de dop eraf was, daalde het toerental.
Dan van dat membraan waar zou dat dan zitten en hoe kan ik dit zien? Iemand eventueel foto hiervan ?
Alvast bedankt alweer !!!
Greoten Rene
Die oliedop kreeg je met moeite eraf , zo was die vacuuum gezogen. En toen daalde ineens het toerental.
Dan van dat membraan waar zou dat dan zitten en hoe kan ik dit zien? Iemand eventueel foto hiervan ?
Alvast bedankt alweer !!!
Greoten Rene
Golf MK5 GTI + ABT Chip
Het membraan zit achter het ronde klepje op de bovenste foto. Maar als je dat gaat openen, gaat het stuk.

Gr. Wehoo.

-
Dankje Wehoo,
Dus eigenlijk is het t beste om de klep en de pakking te vernieuwen , dit kost bij de dealer 70 euro aan onderdelen,
en dit kan ik samen met mijn buurman erin zetten.
Zou ik dan van de problemen af zijn? Of heeft die membraam niks met de pakking of de klep te maken?
Sorry voor mijn vele vragen maar ben zelf niet thuis in auto techniek, wil dit natuurlijk wel allemaal graag weten ,
en proberen samen met mijn buurman op te lossen...
Groeten Rene
Dus eigenlijk is het t beste om de klep en de pakking te vernieuwen , dit kost bij de dealer 70 euro aan onderdelen,
Zou ik dan van de problemen af zijn? Of heeft die membraam niks met de pakking of de klep te maken?
Sorry voor mijn vele vragen maar ben zelf niet thuis in auto techniek, wil dit natuurlijk wel allemaal graag weten ,
en proberen samen met mijn buurman op te lossen...
Groeten Rene
Golf MK5 GTI + ABT Chip
zie hier: http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=7398Rene-GolfGTI schreef:Die oliedop kreeg je met moeite eraf , zo was die vacuuum gezogen. En toen daalde ineens het toerental.
Gr. Wehoo.

Dit kan maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Afhankelijk van de oorzaak.Rene-GolfGTI schreef:Dus eigenlijk is het t beste om de klep en de pakking te vernieuwen , dit kost bij de dealer 70 euro aan onderdelen,
Maar meestal is het handig om in deze situaties een stappenplan te volgen om zo de oorzaak te achterhalen.
Gasklephuis schoonmaken (nogal intensief, geen kosten, tenzij arbeidsloon), pcv (zie bovenstaande foto) vervangen (goedkoopste oplossing).
De pcv kost rond de 36,00 euro. (membraan zit in de pcv)
Gr. Wehoo.

-
Hallo Wehoo en Race Eend,
Allebei hartelijk bedankt, ik heb vandaag de pcv vervangen en het probleem is opgelost, hij loopt nu weer netjes stationair 850 - 900 toeren!!
Gelijk even bij een kennis in de garage reset gedaan zodat t motorstoringlampje uit is, nu even afwachten dan maar verwacht dat t nu opgelost is.
Aangezien hij nu gewoon beter loopt, en stationair goed draait.
Volgende week nog even nieuwe bougies, heb ik NK Laserline gekocht, en olie wissel en dan kan die er de komende 15000 km wel tegenaan!
Groeten Rene Kesselaer
Allebei hartelijk bedankt, ik heb vandaag de pcv vervangen en het probleem is opgelost, hij loopt nu weer netjes stationair 850 - 900 toeren!!
Gelijk even bij een kennis in de garage reset gedaan zodat t motorstoringlampje uit is, nu even afwachten dan maar verwacht dat t nu opgelost is.
Aangezien hij nu gewoon beter loopt, en stationair goed draait.
Volgende week nog even nieuwe bougies, heb ik NK Laserline gekocht, en olie wissel en dan kan die er de komende 15000 km wel tegenaan!
Groeten Rene Kesselaer
Golf MK5 GTI + ABT Chip
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
bougies 15.000km ?
Easy kun je daar 30.000 mee rijden.
De dealer vervangt ze pas bij de 60.000 beurt dacht ik.

Easy kun je daar 30.000 mee rijden.
De dealer vervangt ze pas bij de 60.000 beurt dacht ik.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- IvarBijenhof
- Type auto: Golf MKV GTI
Volgende olie wissel over 15.000 vind ik wel logisch. (denk dat hij dat bedoeld) 

-
ja dat bedoel ik inderdaad de olie wissel, Bougies geloof ik 60.000 km ofzo...
Golf MK5 GTI + ABT Chip