Leuke plannen heb je. Een V GTI als eerste auto! En leuke uitgebreide posts maak je.
Maar ik maak uit jou verhaal wel een beetje op dat je een V GTI wilt omdat je bang bent dat een "gewonere" auto toch niet zal bevallen, je niet gezien wilt worden in een klein en zuinig auto-tje en je eigenlijk indruk wilt maken op je vrienden en het heel erg zou vinden als vrienden je uitlachen om je auto. Bij mij is het eigenlijk andersom, ik moet mij steeds verdedigen richting mijn omgeving dat ik een GTI rijd, "je mag toch maar 130 km/u of minder". Ik zou bijna geneigd zijn om een "gewone" auto te kopen, gelukkig is er een forum waar de leden mijn afwijking snappen.
Je moet dus een GTI kopen omdat je een GTI wilt hebben, anders ben je de auto mogelijk snel weer zat (omdat je vrienden in een nog duurdere/snellere/mooiere auto`s rijden). Je stopt er al je spaarcenten en een groot gedeelte van je inkomsten in, dus moet je de investering wel voor langere tijd doen. Mijn advies verdiep je hier lekker op het forum over de in en outs van de GTI en kijk om je heen wat voor auto`s er worden aangeboden (en vraag om advies, maar dat deed je al). Krijg je ook een beetje een idee wat de waarde is van een auto en wat er te koop is. Bepaal dan wat je wilt en spaar je te pletter! Als je de auto koopt hou dan ook wat achter de hand voor een eventuele tegenslag. Succes en veel GTI plezier hier.
En inderdaad een Ed30 is er ook met een handbak