MKV GTI als eerste auto, wel of niet?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Edition30
Type auto: Edition 30

Re: MKV GTI als eerste auto, wel of niet?

Bericht door Edition30 »

Hoi Ruben,

Leuke plannen heb je. Een V GTI als eerste auto! En leuke uitgebreide posts maak je.

Maar ik maak uit jou verhaal wel een beetje op dat je een V GTI wilt omdat je bang bent dat een "gewonere" auto toch niet zal bevallen, je niet gezien wilt worden in een klein en zuinig auto-tje en je eigenlijk indruk wilt maken op je vrienden en het heel erg zou vinden als vrienden je uitlachen om je auto. Bij mij is het eigenlijk andersom, ik moet mij steeds verdedigen richting mijn omgeving dat ik een GTI rijd, "je mag toch maar 130 km/u of minder". Ik zou bijna geneigd zijn om een "gewone" auto te kopen, gelukkig is er een forum waar de leden mijn afwijking snappen.

Je moet dus een GTI kopen omdat je een GTI wilt hebben, anders ben je de auto mogelijk snel weer zat (omdat je vrienden in een nog duurdere/snellere/mooiere auto`s rijden). Je stopt er al je spaarcenten en een groot gedeelte van je inkomsten in, dus moet je de investering wel voor langere tijd doen. Mijn advies verdiep je hier lekker op het forum over de in en outs van de GTI en kijk om je heen wat voor auto`s er worden aangeboden (en vraag om advies, maar dat deed je al). Krijg je ook een beetje een idee wat de waarde is van een auto en wat er te koop is. Bepaal dan wat je wilt en spaar je te pletter! Als je de auto koopt hou dan ook wat achter de hand voor een eventuele tegenslag. Succes en veel GTI plezier hier.

En inderdaad een Ed30 is er ook met een handbak ;)
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
RubenMKVGTI

Bericht door RubenMKVGTI »

Leuk om te lezen dat er toch redelijk veel hier gelijk goed begonnen zijn! Ben ik niet de enige met zulke ideeën haha.

Dat pk's verslavend werken heb ik (helaas) maar al te goed met mijn scooter gemerkt ook, veels te veel geld aan uit gegeven (achteraf..) om maar vermogen in dat kleine beestje te krijgen!

Ik ben benieuwd naar je voorsteltopic -SANDER- krijg ik misschien nog wat ideetjes van ook.

@Edition30, ik snap dat je wellicht denkt dat ik iemand ben die het alleen maar voor de mensen om me heen doet, integendeel, de meeste hier zijn net zoals jouw omgeving: waarom een auto met 200pk kopen, als je toch nergens harder dan 130 mag? Waarom wil je graag zo snel optrekken, als je toch maar 80 mag rijden? Dan ben je maar 30 seconden later op school..
Zulke vragen komen er telkens al op me af als ik uberhaupt maar over auto's (GTI's) praat etc.. En vrienden van me geven weinig om auto's volgens mij, de meeste denken: als het rijd is het goed, en ze kijken verder nergens naar, daar hoef ik het ook niet voor te doen dus! De meeste kunnen uberhaupt geen auto betalen of mogen pas over ~2 jaar zelf autorijden, elke auto is dus beter dan niks.
Ik vind golf gti's gewoon prachtige wagens, zoals de meeste hier wel een beetje vermogens verslaafd, ze zijn tevens heel luxe uitgevoerd over het algemeen, en nog betaalbaar. Waarom dan een slomere, minder luxe, lelijke auto kopen, als ik er zelf ook veel meer plezier van zou hebben.

En ik ben ook niet iemand die zo'n auto zou aftrappen, ben altijd erg zuinig op mijn spullen, zeker als je er een goed jaar voor moet sparen en vervolgens een groot deel van je inkomsten (zoals je al zei) er aan uit moet geven, dan ben ik er echt zuinig op, een liefhebber zoals de meeste hier dus ook gewoon.
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Als je een GTI wil rijden, dan moet je er gewoon voor gaan!!

Mijn eerste auto was een Renault Clio 16V. Het broertje van de Clio Williams. In die tijd(1999) was het een kanon met 136 pk :mrgreen: Kosten toen ook 18.000,- gulden, maar ik heb er een wereldtijd in gehad.
Als je je rechtervoet goed kan beheersen(verkeersveiligheid-->aanrijdingen), dan zou ik niet twijfelen.

Succes!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
ED60Letzebuerg
Type auto: MK5 R32

Bericht door ED60Letzebuerg »

Je hebt een PB ;)
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door TheDGM »

Vind het wel grappig om te lezen dan er meerdere op het forum zijn die na hun scootertijdperk een GTI gaan aanschaffen of hebben aangeschaft als eerste auto :)

Ook ik heb 2 jaar op een Yamaha Aerox Valentino Rossi gereden. Top was 85 km/u maar meer details over de aanpassingen zal ik niet geven want daar snappen de meeste die dit lezen op het forum toch niets van. :lol:
Nu heb ik, naast mijn GTI, een Vespa S Limited Edition Titanium Grey. Dit omdat ik de GTI niet te veel wil belasten door korte ritjes ermee te maken (wanneer de temperatuur boven de 10 graden is haha).

Een GTI als eerste auto kan zoals de meeste aangeven geen probleem zijn. Je moet het er wel voor over hebben. Ik ben erg tevreden dat ik voor een GTI heb gekozen als eerste auto. Het is jammer dat ze erg gewild zijn dus moet je er ook voor zorgen dat je echt goed verzekerd bent voor het geval dat ze inbreken of het proberen.

ps. je moet ook wat geld overhouden voor wat updates aan de GTI :mrgreen:
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
ED60Letzebuerg
Type auto: MK5 R32

Bericht door ED60Letzebuerg »

Ik had de midnight black aerox :lol:
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
RubenMKVGTI

Haha ik had ook een midnight black aerox, uit 2007 :) laatste keer dat ik de top had getest kwam ik op 131 km/u op de GPS uit.. Beetje erg hard voor een scootertje, maar daar heb je het al: ik hou nu al van pk's, snel optrekken etc, top maakte me niet eens echt veel uit, vond het gewoon mooi om te zien dat ik nog harder optrok dan de meeste auto's tot aan de 100 (~7sec) en bovendien geeft zo hard optrekken wel een lekker gevoel! en uiteraard, alleen sportief rijden waar het mogelijk is, en voor de rest mooi rustig aan doen.
maar zoals TheDGM al aangaf, de meeste snappen er hier toch niets van dus zullen we maar niet over scooters praten? Een GTI is dan toch een veel leuker monster he :lol:

TheDGM, wat vind je korte ritjes? M'n school is nu 13km verderop, en zal dus dagelijks 2 maal 13km rijden (vrijwel hele weg is 80km-weg) overigens zal ik naar een andere school ga na de zomer 2014, en zal het zo'n 25-35 worden.

En ik zat er al aan te denken om ~2000 apart te leggen, maar, ik heb weer zo'n 3 maanden zomervakantie vlak nadat ik een GTI koop, waarin ik (vrijwel) de hele tijd zal gaan werken, en dus ook wel weer centen heb voor wat updates! (milltek uitlaat + chip is wel erg verleidelijk, zeker als je er zo filmpjes van ziet enzo :roll: )

En met dat ze gewild zijn, ja dat klopt, is ook wel een nadeel, maar weerhoud me niet van de keuze voor een GTI. Ik woon hier overigens in een rustig dorp (Borculo, wellicht zegt het sommigen van jullie wat) waar vrijwel nooit wat gebeurd, en ook in de omgeving niet. Meestal lees je, dat als er navigatie systemen etc ook uit worden gejat, dat het allemaal omgeving Rotterdam / Amsterdam is, hier kan je je auto haast nog met sleutels erin laten zitten en 2 uur het dorp in gaan zonder dat er iets mee gebeurd. (hij word hooguit op slot gezet en de sleutel naar politie gebracht haha)
TheDGM

Bericht door TheDGM »

Korte ritjes zijn voor mij; ritten waarbij de motor niet goed op temperatuur kan komen. Onderdelen zullen hierdoor sneller slijten.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
lukederuijter
Type auto: Volkswagen 5 gti

Bericht door lukederuijter »

hoi ruben,

Ik heb zelf op mijn 18e verjaardag mijn golf 5 gti gekocht. En heb er een dik jaar met super veel plezier in gereden alleen omdat hij niet al te super zuinig is heb ik hem nu te koop staan dus als je interesse hebt.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr

voor info 0623871485

Groeten luke de ruijter
almardon
Type auto: Golf 7 gti

Bericht door almardon »

Heey Ruben,

Die golf van jou staat al even te koop toch? heb die auto al vaker te koop aangeboden gezien
lukederuijter
Type auto: Volkswagen 5 gti

Bericht door lukederuijter »

Die van mij heb ik al een tijdje te koop staan maar ben nu fors in prijs verlaagd!
RubenMKVGTI

Hey luke, mooie golf is dat! Vind zelf alleen zwarte velgen onder een zwarte auto minder! Maar, zoals ik in mn beginpost ook al had gezegd: het duurt nog een jaar voor ik een GTI zou kunnen kopen, ik wou me alleen vast orienteren en vroeg me af of een GTI wel een goeie keuze is als eerste auto, en of ik niet beter binnenkort een afgetrapt autootje kon kopen om op te rijden.

Keuze is voor mijzelf overigens gemaakt: ik ga wel voor een golf v GTI, en waarschijnlijk zoek/spaar ik ook nog door voor een edition 30, uit Duitsland waarschijnlijk :) (iemand idee van de importkosten in totaal?)
Berekenings site gebruikt, daar kom ik op ~2400 euro BPM uit bij een Golf V GTI ED30 van 6 jaar oud (2014 gezien, dus 6 jaar), kan dit kloppen? Of zeggen jullie; dit is veel te hoog?

Ik schaam me trouwens wel een beetje.. kwam er vanochtend pas achter dat JD in de plaats zit waar ik op school zit nu 13km verderop!(nooit echt naar de plaatsen gekeken) Vind het wel leuk, heb alles mooi hier in de buurt voor mn updates aan de GTI als ik hem eindelijk heb :lol: en dan is de keuze erg makkelijk gemaakt: JD voor het chippen (zou hij aan de andere kant van NL zitten zou je er toch langer over nadenken..)

edit:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2428289,page=3
iets over de helft van die pagina, ene kliksie, heeft het over zn eigen bedrijf en btw aftrek.
Nou heeft mijn zus ook een eigen bedrijf (nja, nagelstudio, maar goed: KVK nummer etc heeft ze) dus zou dan misschien de auto via haar op haar naam kunnen zetten, en dan weer overzetten op mijn naam? (die 10 euro overschrijvingskosten bij het postkantoor zijn het wel waard dan)
Maar, er staat nergens een concreet antwoord (een met feiten/bronnen antwoord dus), dus iemand hier die er wat meer over weet?:) (21% op een GTI van dan nog 13000 euro bijvoorbeeld scheelt redelijk)
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Vlakbij Lochem, kan je mooi eens komen kijken bij JD als er weer een chipdag wordt georganiseerd. ;)
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
s3.

Bericht door s3. »

Op bedrijfsnaam zou ik niet aan beginnen, moeilijke constructie en grote kans dat jij in de problemen komt. Ze zijn niet dom hier in Nederland en jij zult niet de 1ste zijn die hier aan heeft gedacht ;)
Gengar
Type auto: VW Golf 6 GTI

Bericht door Gengar »

-SANDER- schreef:Hee ruben ,

Ik heb ook hetzelfde gehad , was ook helemaal gek van een golf 5 GTI dus heb ik er een met achterschade gekocht toen ik 17,5 was. Dit ook omdat ik door mijn werk in die kringen zit , en dan scheelt het wel veel geld. Ik heb hem ook op mijn eigen naam staan en ik betaal ong. 150 euro per maand voor een mk5 uit november 2007. Nu is mijn auto na een half jaar eindelijk af en heb ik mn rijbewijs ook. Dus het is mogelijk een gti als eerste auto :lol:
Ik zal binnenkort wel ff een voorsteltopic aanmaken!

Gr. Sander ;)
En? Heb je al foto's van jouw GTI gepost? Ik ben benieuwd naar jouw voorsteltopic.
-SANDER-
Type auto: MK5 GTI Oranje

Bericht door -SANDER- »

Gengar schreef:
-SANDER- schreef:Hee ruben ,

Ik heb ook hetzelfde gehad , was ook helemaal gek van een golf 5 GTI dus heb ik er een met achterschade gekocht toen ik 17,5 was. Dit ook omdat ik door mijn werk in die kringen zit , en dan scheelt het wel veel geld. Ik heb hem ook op mijn eigen naam staan en ik betaal ong. 150 euro per maand voor een mk5 uit november 2007. Nu is mijn auto na een half jaar eindelijk af en heb ik mn rijbewijs ook. Dus het is mogelijk een gti als eerste auto :lol:
Ik zal binnenkort wel ff een voorsteltopic aanmaken!

Gr. Sander ;)
En? Heb je al foto's van jouw GTI gepost? Ik ben benieuwd naar jouw voorsteltopic.

Nee ik heb het pas wel geprobeerd maar het lukt me niet om foto's te uploaden.. Zal het vanavond nog even proberen.

Gr Sander
walend

Bericht door walend »

mijn kort antwoord daarop is... hoe mooi je dromen en wensen ook zijn....

begin met iets goedkoper... wennen aan de enorm vele verkeers situaties, maar vooral rijden in de sneeuw = niet te onderschatten, daar kan het gevaar in een vierkante meter liggen, (lekker met vrienden op stap, slipper maken, en schade niet te overzien)

en een verzekering op je eigen naam met een gti is (hier in belgie) amper te betalen vermoed ik ...
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
CarbonMK6
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door CarbonMK6 »

Een Golf V GTI is een leuke bak om mee te beginnen hoor en ik ben er juist voor om met een snelle en tevens duurdere auto te beginnen. Waarom? Omdat je veel voorzichtiger met je spullen omgaat. Je zoekt de grens zeker niet op, omdat je gewoon geen schade wil rijden. Als je met een ragbak begint, boeit het je geen ene reet en zul je dus ook minder voorzichtig gaan rijden. Dat merkte ik iig wel als ik mijn rijstijl toen vergeleek met die van mijn leeftijdsgenoten en vrienden.

Zelf begon ik op mijn 20e overigens met een Corrado VR6. Echt een hobby en enorm veel geld aan uitgegeven. Ik mocht de auto toen niet op mijn eigen naam verzekeren i.v.m. het vermogen. Ik denk dat dat bij jou niet anders zal zijn. Waarom? De Corrado VR6 had standaard 190pk (de mijne was overigens getuned tot 220pk). Aangezien de Golf V GTI standaard 200PK heeft, denk ik niet dat het mogelijk is om de auto op jouw naam te verzekeren.

Uiteindelijk een huis gekocht en samen gaan wonen. Corrado moest dus weg, kwam een Golf IV V5 voor in de plaats. Dan merk je echt dat die PK's verslavend zijn (van 220pk naar 150pk). Heb in 2008 een Golf V GTI gekocht (met DSG overigens > eens automaat, altijd automaat) en in de zomer van 2010 een Golf VI GTI. Nu kan ik weer niet wachten op de Golf VII GTI.

Overigens kun je met DSG ook zeker zelf schakelen (F1-peddels aan het stuur of via pook) en je hebt minder kant op een afgetrapte motor, aangezien die DSG zelf ingrijpt als je hem te ver in de toeren gooit. Voor sommigen is dat overigens dé reden om voor een handbak te kiezen ipv DSG. Als je voor DSG gaat, controleer dan goed of de bak-olie ververst is (bij 80.000 km geloof ik). Kosten daarvoor zijn zo'n 250 eu excl. arbeidsloon.

Ik zou het alleen doen als je van jezelf weet dat je geen roekeloze rijder bent. Een vriend van mij koopt juist geen snelle auto's, want dat wordt zijn dood (zegt hij zelf). Bedenk dus goed waar je aan begint.

Succes met sparen!
navimo
Type auto: Golf GTI

Bericht door navimo »

Hee Ruben. De wens om een dergelijke auto te hebben als de eerste is Natuurlijk. Naar mijn mening, je wilt dat, dan is gecreëerd.
Maar ik voor het eerst kocht een goedkope auto, ik had niet zoveel angst op de weg, want ik was niet bang om het te kwetsen.
truck1.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”