Apr Chiptuning
-
- Type auto: Gti v 30edition
Re: Apr Chiptuning
Maar dit verhaal zal niet voor apr gelden toch?
Aangezien die niet eens uit nederland komt.
Maar neem wel aan dat veel tuners van elkaar leren(afkijken)
Jd zal ook niet alles zelf hebben uitgevonden toch?
In mijn ogen is het beter goed gejat, dan slecht verzonnen.
Maar vind wel dat je echt wel moet weten waar je mee bezig bent!
Dat is ook precies de rede waarom ik naar jd wil en ga.
Denk toch ( dit geheel persoonlijk ) dat jd meer verstand hier van heeft.
Dan die gene waar ze hun software aan doorverkopen( puur het software verhaal)
Maar neem wel aan dat veel tuners van elkaar leren(afkijken)
In mijn ogen is het beter goed gejat, dan slecht verzonnen.
Maar vind wel dat je echt wel moet weten waar je mee bezig bent!
Dat is ook precies de rede waarom ik naar jd wil en ga.
Denk toch ( dit geheel persoonlijk ) dat jd meer verstand hier van heeft.
Dan die gene waar ze hun software aan doorverkopen( puur het software verhaal)
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
APR zit ook in duitsland, waar ABT / MTM etc zitten, ook daar wordt veel van elkaar afgekeken, dat zie je weer heel veel terug in de tuningen van de chipschuivers in nederland, de Golf R20 software bijvoorbeeld, hoe ABT het doet, nemen veel bedrijven klakkeloos over, daarom zie je dat bijna niemand hoger dan 300pk komt met een R20 (van de week ook weer 1 die maar 286pk deed.Mackdennis schreef:Maar dit verhaal zal niet voor apr gelden toch?
JD kijkt tijdens de ontwikkeling van de software niets af, allerlei unieke dingen als het aanpassen van het TCS bij de TFSI modellen, powercontroller. Kleppentechniek van de uitlaat bij de RS4 V8 etc, allemaal delen die niemand zo uitvoert... 100% eigen ontwikkeling. Als je gaat leren van anderen dan kun je nooit 100% de werking van de software doorgronden.Mackdennis schreef:Maar neem wel aan dat veel tuners van elkaar leren(afkijken)
Uiteraard wordt er wel eens gekeken HOE een ander iets gedaan heeft maar dat is meer om te kijken wat de anderen dan echt fout doen (lees: de reden zoeken waarom een auto met de tuning niet doet wat deze moet doen). Zie bijvoorbeeld deze tfsi: http://img175.imageshack.us/img175/5862 ... eekdgm.jpg
Dan ben je wel even benieuwd wat men dan zo fout doet dat dit verschil kan optreden bij dezelfde wagen.
Nog een mooie quote van JD zelf destijds op de tdi club:
JD - di 12 jan, 2010 23:54
Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
95% van de hedendaagse "tuners" ik bedoel flashers doet ook niet anders zoals hier in dit topic genoemd is.
Als ze dan "op maat" kunnen flashen, want dat kan tegenwoordig iedereen zoals het lijkt....dan is dat ook alleen maar omdat ze uit dit obd-tijdperk komen. Hoofdzakelijk met het obd uitzuig toestel bij iedereen even kijken hoe een tuning is gedaan.
Dan is het vervolgens met de hedendaagse mogelijkheden niet meer zo moeilijk allerlei software over elkaar heen te leggen/ te vergelijken en vervolgens een beetje te veranderen zodat het niet meer een copy is.
Op die manier kun je het ook makkelijk voor een lage prijs verkopen. Is er dan een keer een auto die wat tegenstribbelt, die je overigens bijna altijd met tuning kunt oplossen, gaat men dan vaak (onnodig) allerlei mechanische zaken vervangen.
Reactie uit frustratie ? Valt mee, alleen prijzen onder de 350 euro vragen voor tdi's , dan heb je zeker niet jaren veel (meer als een ton) geïnvesteerd in allerlei (ontwikkelings)software, apparatuur, eindeloos testen, leren enz. enz.. en WIL je ook niet investeren !
En dan kom je ook niet uit een tijd dat er niet bij een ander te kijken viel , geen obd-toestellen, toen er geen 2-d, 3-d software bestond om anders werk te "beoordelen", toen er alleen nog maar DOS bestond en je een auto nog met een telraampje moest tunen
Met eigenbouw emulatoren, realtime simulatoren en ontwikkelingstools etk enz. werken is een ander ding.
Om daarentegen een auto met een grotere turbo en andere injectoren, grotere luchtmassameter af te stellen, is het wel een redelijke noodzaak een dergelijk traject te doorlopen.
Je kunt inderdaad ook goede cijfers halen op je proefwerk als je alleen de antwoorden van te voren hebt gezien, alleen beheers je de materie dan nog niet.
Wie zich allemaal aangesproken voelt... Prima.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Ik heb nog van geen enkele tuner noch gehoord, noch gelezen dat hij zijn tuning niet in eigen ontwikkeling heeft uitgevoerd.
(maar lees regelmatig dat de ene zegt, dat de andere dat wel doet).

(maar lees regelmatig dat de ene zegt, dat de andere dat wel doet).

Gr. Wehoo.

-
@race eend
APR zit officieel toch in de usa?
Is dat in duitseland niet net zo iets als jero design in nederland?
Puur een station die de door apr aangeleverde tuning file in de auto stopt.
Dus net zo iets als xt, jb of vdv voor jullie? Laden wel jullie software in.
Maar ontwikkelen deze niet zelf.
@Mackdennis.
Yes......
APR LLC is an automotive engineering firm operating a 36,000 sq. ft. performance campus in Opelika, AL. APR was founded in 1997 with a corporate philosophy of Integrity, Excellence and Innovation. APR's Sole Mission is to provide the highest quality and most highly engineered aftermarket performance products available for Porsche, Audi and Volkswagen vehicles.
Link to site: http://www.goapr.com/
Yes......
APR LLC is an automotive engineering firm operating a 36,000 sq. ft. performance campus in Opelika, AL. APR was founded in 1997 with a corporate philosophy of Integrity, Excellence and Innovation. APR's Sole Mission is to provide the highest quality and most highly engineered aftermarket performance products available for Porsche, Audi and Volkswagen vehicles.
Link to site: http://www.goapr.com/
Gr. Wehoo.

- Race Eend
- Contacteer:
Klopt, echter bij een station kun je wél software lezen... je kunt dan niet bewerken, maar je kunt het wel naar je partner sturen. (je moet ook wel, want als je een auto uitleest (ter backup) om hem vervolgens te tunen (=flashen), heb je automatisch de tuning van een ander uitgelezen.Mackdennis schreef:@race eend
Ik zeg niet dat apr dat doet overigens, echter is het een feit dat veel bedrijven in de tuners wereld dat wel doen. (en wij zien dat ook weer als je ziet dat een tuning van een golf R is gedaan door een 3e partij, en vervolgens voor 90% lijkt op wat abt gedaan heeft).
Het is allemaal niet zo moeilijk
Ontwikkeling, kennis, kwaliteit, prijs
Iedereen geilt op de prijs
Lekker blijven doen
Voor wat je krijgt bij jeroen/mark/martijn
Zijn ze met hun kennis nog heeeel goedkoop
Ontwikkeling, kennis, kwaliteit, prijs
Iedereen geilt op de prijs
Lekker blijven doen
Voor wat je krijgt bij jeroen/mark/martijn
Zijn ze met hun kennis nog heeeel goedkoop
-
@bask04
Ik weet niet hoor maar apr is netzo duur als jd
Dus kwa prijs is er geen verschil.
Apr haalt zeker goeie resultaten hoor! Chek youtube en het internet opzichzelf maar!
Dat wij allemaal voor jd gaan komt mede door inderdaad hun kunde.. Maar ook omdat we die hier op elk forum tegen komen met posietieve ervaringen..
Maar laten we eerlijk zijn hoeveel echt goede vag chiptuners zijn er in nederland?
Niet heel veel dus de concurentie is ook minimaal.
Ik had best wel voor apr willen gaan hoor.. Alleen dan wel chip op maat kan je gelijk zien of alles goed is.. En wel het liefst bij de ontwikkelaars van apr.. En ja die zitten is de usa.
Ik persoonlijk ben nu ook voor jd gegaan.
Puur omdat ik daar opmaat, op de vermogensbank kon bij de mensen die de chip zelf hebben ontwikkeld.
Zou ook niet snel me software jd of niet.. Door 3de erin laten zetten.
Toch ben ik wel nieuwsgierig wat een edition 30 met apr software zal doen op de bank bij jd.
Ik weet niet hoor maar apr is netzo duur als jd
Dus kwa prijs is er geen verschil.
Apr haalt zeker goeie resultaten hoor! Chek youtube en het internet opzichzelf maar!
Dat wij allemaal voor jd gaan komt mede door inderdaad hun kunde.. Maar ook omdat we die hier op elk forum tegen komen met posietieve ervaringen..
Maar laten we eerlijk zijn hoeveel echt goede vag chiptuners zijn er in nederland?
Niet heel veel dus de concurentie is ook minimaal.
Ik had best wel voor apr willen gaan hoor.. Alleen dan wel chip op maat kan je gelijk zien of alles goed is.. En wel het liefst bij de ontwikkelaars van apr.. En ja die zitten is de usa.
Ik persoonlijk ben nu ook voor jd gegaan.
Puur omdat ik daar opmaat, op de vermogensbank kon bij de mensen die de chip zelf hebben ontwikkeld.
Zou ook niet snel me software jd of niet.. Door 3de erin laten zetten.
Toch ben ik wel nieuwsgierig wat een edition 30 met apr software zal doen op de bank bij jd.
- Race Eend
- Contacteer:
Geen motor is hetzelfde, dus als je er standaard software inzet dan doen sommige wagens het heel vlak en strak, terwijl een ander net even een strakkere of slappere wastegate veerspanning heeft, en dan is het piekerig, of valt de uitslag tegen, met exact hetzelfde software programmatje...
Waarom valt iedereen over die laatste paar pk?
Je kan beter aan je zelf sleutelen dan,
Als je zelf 10 procent beter gaat sturen ben je sneller als
iemand met 40 pk meer dus ik zie echt het probleem niet.
Je kan beter aan je zelf sleutelen dan,
Als je zelf 10 procent beter gaat sturen ben je sneller als
iemand met 40 pk meer dus ik zie echt het probleem niet.
Inmiddels na plaatsing van dit bericht zijn er al 2 leden op dit forum, waarvan de GTI motor volledig vernieuwd moet worden. Waarvan er 1 onder de VW coulance regeling valt. Coulance regeling is alleen geldig bij volledig ingevuld service plan.Race Eend schreef:.......
Hoeveel golf 5/6 gti motoren zijn er bekend met grote motorschades? Ik kan er niet 1 opnoemen..
Kortom het is wel een heel klein risico wat je neemt.
(uiteraard is het ieders eigen keuze welk risico men wil lopen, maar des te belangrijker is het om de spelregels hiervan te kennen).
Gr. Wehoo.

- Race Eend
- Contacteer:
Als je geen risico wilt nemen moet je je auto niet tunen (ook geen ABT, want op bv een koppeling zit geen garantie), en vooral niet te hard rijden want dan loop je het risico je rijbewijs kwijt te raken.wehoo schreef: (uiteraard is het ieders eigen keuze welk risico men wil lopen, maar des te belangrijker is het om de spelregels hiervan te kennen).
Overigens is een AXX uit 2005 geen criterium meer, deze is 6 jaar oud, dat is wel anders dan een auto binnen de fabrieksgarantie.
Spelregels zijn heel duidelijk; geen garantie, tenzij je hem even origineel maakt en dan garantie gaat claimen, of je gaat hem tunen via een dealer.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 14 sep 2011, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit bericht is (op toepasselijke wijze) ge-edit.

Laatst gewijzigd door wehoo op 14 sep 2011, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.

- in Duitsland zijn er gedeelten zonder snelheidsbeperkingen.Race Eend schreef:Als je geen risico wilt nemen moet je je auto niet tunen (ook geen ABT, want op bv een koppeling zit geen garantie), en vooral niet te hard rijden want dan loop je het risico je rijbewijs kwijt te raken.wehoo schreef: (uiteraard is het ieders eigen keuze welk risico men wil lopen, maar des te belangrijker is het om de spelregels hiervan te kennen).
Overigens is een AXX uit 2005 geen criterium meer, deze is 6 jaar oud, dat is wel anders dan een auto binnen de fabrieksgarantie.
Spelregels zijn heel duidelijk; geen garantie, tenzij je hem even origineel maakt en dan garantie gaat claimen, of je gaat hem tunen via een dealer.
- ik rij daar (waarschijnlijk) de meeste kilometers.
- risico's horen bij het leven evenals garanties; het is de kunst om het verschil onder ogen te zien, dat maakt het leven aangenamer en waarschijnlijk (niet onbelangrijk) langer.
- VW heeft coulance regelingen die teruggaan tot 2002 en een kmstand van 180.000.
- ik hou van duidelijke spelregels; hoe ik daar vervolgens mee om ga, is mijn keuze.
-

Gr. Wehoo.

- Race Eend
- Contacteer:
Ik ben ook maar een mens, maar moet niet altijd schrijven wat ik denk, je was wel snel want het stond er nog maar 15 sec geloof ikwehoo schreef:Dan wordt het tijd om de kritiek, als die er al is, inhoudelijk te weerleggen. En niet op de man gaan spelen. (mannen als je niet-leden erbij haalt). Ik dacht dat dit op dit forum not-done was.
Oh, moet ik nu dit bericht ook gaan veranderen; tijdens het invoeren ervan is het bovenstaande bericht ineens gewijzigd.![]()
![]()
(en ik wilde hem nog quoten)

Inhoudelijk:
Ik ben van mening dat men echt wel weet waar men aan begint als je gaat tunen, je bent niet achterlijk als je een auto van 20.000+ euro kan veroorloven. Dan kunnen we daar met zijn allen 100 keer op blijven hameren etc, dat maakt de discussie niet anders, dit topic gaat over chiptuning en APR in het speciaal, niet over de spelregels van tuning etc.
Overigens:
Die AXX motor die hier vandaag op het forum staat, is (waarschijnlijk) niet eens getuned, toch loopt ie stuk. Oorzaak zal in het olie circuit gezeten hebben. Als je hem hier mee af laat slepen naar een dealer en je kunt coulance krijgen, dan heb je best wel kans dat je ook coulance krijgt, immers heeft dit kapot lopen van de motor niet te maken met een tuning, maar met een probleem in het oliecircuit.
Meestal denk ik (altijd) eerst, voordat ik schrijf.
Nu moet ik dat bovenstaande bericht dan ook maar gaan wijziging. Eens kijken of ik daar een originele manier voor vind.

Race Eend, je racet te hard, ik kan je niet bijhouden in het wijzigen van je berichten.
Nog eens wijzigen:
- ik zit gewoon online, dus een post wordt vanzelf gemeld en dan schakel ik tussen beeldschermen, easy.
- ik heb niets tegen tuning, integendeel, die van mij is dat ook.
- ik zit aan de rand van Nederland, dichtbij het Ruhrgebied, waar een mekka aan GTI's rondrijden, al dan niet in clubverband. Waar styling en tuning hand in hand gaan en er naast kennis ook veel ervaring is.
- wel vaker komen er vragen, opmerkingen in een topic die niet direct bij de 1e vraagstelling horen, maar die m.i. wel relevant zijn voor het onderwerp. In dit geval: garantie. Lijkt me dan belangrijk om daar inhoudelijk op te reageren. Net zoals een inhoudelijke reactie terug mag komen. Daarom is dit een forum.

Nu moet ik dat bovenstaande bericht dan ook maar gaan wijziging. Eens kijken of ik daar een originele manier voor vind.

Race Eend, je racet te hard, ik kan je niet bijhouden in het wijzigen van je berichten.
Nog eens wijzigen:
- ik zit gewoon online, dus een post wordt vanzelf gemeld en dan schakel ik tussen beeldschermen, easy.
- ik heb niets tegen tuning, integendeel, die van mij is dat ook.
- ik zit aan de rand van Nederland, dichtbij het Ruhrgebied, waar een mekka aan GTI's rondrijden, al dan niet in clubverband. Waar styling en tuning hand in hand gaan en er naast kennis ook veel ervaring is.
- wel vaker komen er vragen, opmerkingen in een topic die niet direct bij de 1e vraagstelling horen, maar die m.i. wel relevant zijn voor het onderwerp. In dit geval: garantie. Lijkt me dan belangrijk om daar inhoudelijk op te reageren. Net zoals een inhoudelijke reactie terug mag komen. Daarom is dit een forum.
Gr. Wehoo.

- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Vaak is het voeren van dit soort discussie's ideaal om dat tijdens een meeting te doen. Interessant, nuttig en gezellig interactief! Zeker ook omdat er op deze onderwerpen geen houdbaarheidsdatum zit.
Ik sta soms versteld van de kennis die er op het forum aanwezig is. Wat is er nu mooier om dat face to face te delen... kopje koffie erbij... GTI's bewonderen...hamburger.. enz
Eerste mogelijkheid? Kijk hier:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 537#p11537
Graag tot dan.
Deze post werd mede mogelijk gemaakt door Dirk en Rob
Ik sta soms versteld van de kennis die er op het forum aanwezig is. Wat is er nu mooier om dat face to face te delen... kopje koffie erbij... GTI's bewonderen...hamburger.. enz
Eerste mogelijkheid? Kijk hier:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 537#p11537
Graag tot dan.
Deze post werd mede mogelijk gemaakt door Dirk en Rob

Groet RobvR
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Dit is en blijft een onmogelijke discussie. coulance is leuk maar als ik een product van 20000 euro koop mag ik verwachten dat deze minimaal 5 jaar mee gaat. (met normaal onderhoud zoals aangegeven door de verkopende partij).
Dan kunnen ze wel coulance geven maar eigenlijk moeten ze het gewoon kostenloos maken. Dat gebeurd dan ook zelden (lees nooit).
Maar tjoening..... Ik persoonlijk zou er nooit aan beginnen brengt alleen maar ellende met zichmee zoals daar zijn:
- Harder slijtende onderdelen
- Verlies van garantie
- Slechter rijden van de auto
- Kosten van de tuning verdien je nooit terug
- Grote kans op bekeuringen
- 99% van de mensen weet niet wat de grens van de auto is met standaard vermogen laatstaan met tuning erop.
- Scheelt veel discussie over welke nou echt sneller is. Want ze hebben dan toch allemaal 200 pk.
- Door tjoening meer cake en koffie gevallen
- enzovoorts enzovoorts
Mijn advies gewoon niet doen. Geef dat geld liever uit aan een mooie kofferbak spoiler. Dit heeft alleen voordelen. Op vakantie heb je altijd je eigen picknicktafel bij je. Hiermee onderscheid je je echt van de rest zonder hiervoor overige verkeersdeelnemers in gevaar te moeten brengen. Alleen maar voordelen.....
Dit bericht is niet ge-edit op 12:02 15-9-2011
Dan kunnen ze wel coulance geven maar eigenlijk moeten ze het gewoon kostenloos maken. Dat gebeurd dan ook zelden (lees nooit).
Maar tjoening..... Ik persoonlijk zou er nooit aan beginnen brengt alleen maar ellende met zichmee zoals daar zijn:
- Harder slijtende onderdelen
- Verlies van garantie
- Slechter rijden van de auto
- Kosten van de tuning verdien je nooit terug
- Grote kans op bekeuringen
- 99% van de mensen weet niet wat de grens van de auto is met standaard vermogen laatstaan met tuning erop.
- Scheelt veel discussie over welke nou echt sneller is. Want ze hebben dan toch allemaal 200 pk.
- Door tjoening meer cake en koffie gevallen
- enzovoorts enzovoorts
Mijn advies gewoon niet doen. Geef dat geld liever uit aan een mooie kofferbak spoiler. Dit heeft alleen voordelen. Op vakantie heb je altijd je eigen picknicktafel bij je. Hiermee onderscheid je je echt van de rest zonder hiervoor overige verkeersdeelnemers in gevaar te moeten brengen. Alleen maar voordelen.....
Dit bericht is niet ge-edit op 12:02 15-9-2011
Golf MK1 GTI
Waarom deze discussie onmogelijk is, is mij niet duidelijk. Dat de discussie niet aangegaan wordt, had ik wel verwacht. Dat was op het AWGTi forum al vaker aan de orde met hetzelfde resultaat. Tot onredelijkheden en op de man gespeelde opmerkingen aan toe. Ik had dit hier in 1e instantie niet verwacht. Ook met gefundeerde inhoudelijke argumenten kun je zaken weerleggen en kritiek geven.
Het ging mij tenslotte om de garantie (inhoudelijk) en het antwoord daarop staat 'ergens' in bovenstaande berichten.
Dat een tjoeningbedrijf zijn eigen service niet aanbeveelt, zal (waarschijnlijk) laconiek bedoeld zijn (of niet
dan zou ik dit bericht maar snel editten voordat iedereen het leest) en heeft dan geen inhoudelijke waarde.

Het ging mij tenslotte om de garantie (inhoudelijk) en het antwoord daarop staat 'ergens' in bovenstaande berichten.

Dat een tjoeningbedrijf zijn eigen service niet aanbeveelt, zal (waarschijnlijk) laconiek bedoeld zijn (of niet

Gr. Wehoo.

- Spuugemmer
Lees het eerste deel van mijn post even. Maar blijkbaar is dat weer totaal niet van belang. Wat gelijk aangeeft waarom deze discussie geen nut heeft.
Golf MK1 GTI
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Ik lig altijd helemaal dubbel sla ik topics lees over tuning. Loopt altijd uit op scheve gezichten. Waarom snap ik nog steeds niet.
Jullie houden het tot nu toe nog netjes, EN DAT BLIJFT NATUURLIJK OOK ZO!
Ga rustig verder met deze discussie.
Jullie houden het tot nu toe nog netjes, EN DAT BLIJFT NATUURLIJK OOK ZO!
Ga rustig verder met deze discussie.
Groeten, Nico
-
Ik heb altijd me twijfels met garantie en coulancie.
Zie dit topic
http://www.golfgtiforum.nl/forum/search ... ive_topics
Maar goed eigelijk is dit topic bedoeld voor "chip" tuning van APR.
Die trouwens wel hele mooie pakketten kan leveren hoor. En op hun site ook de uitdraai kan vinden wat het doet met welke octaan gehalte van de brandstof!
Zie dit topic
http://www.golfgtiforum.nl/forum/search ... ive_topics
Maar goed eigelijk is dit topic bedoeld voor "chip" tuning van APR.
Die trouwens wel hele mooie pakketten kan leveren hoor. En op hun site ook de uitdraai kan vinden wat het doet met welke octaan gehalte van de brandstof!
Chris@XT Motorsport schreef:Lees het eerste deel van mijn post even. Maar blijkbaar is dat weer totaal niet van belang. Wat gelijk aangeeft waarom deze discussie geen nut heeft.

Probeer dan maar eens alle autofabrikanten ervan te overtuigen dat ze meer dan 2 jaar garantie moeten geven op de draaiende delen en ook nog eens zonder kilometerbeperking.

Zelfs Kia, dat adverteert met 7 jaar garantie, doet dit alleen met een paar significante beperkingen.
Deze discussie zou tot iets kunnen leiden; ware het niet dat er andere belangen op het spel staan. Er moet ook brood op de plank komen, net zoals bij de grote autoconcerns.

Gr. Wehoo.

- Spuugemmer
Ik kan heel simpel zeggen
Milltek sport = levenslange garantie
Powerflex = levenslange garantie
Forge motorsport = 95% levenslange garantie
Dit wordt door de fabriekanten ondersteund. Het mag duidelijk zijn dat een "winkel" aanspreekpunt is voor een klant en zich ook hard moet maken voor deze klant bij de fabrikant ECHTER als de fabrikant die garantie niet geeft kan je moeilijk als "winkel" gaan roepen ja hoor bij ons wel. Dus ja we willen het wel op zoveel mogelijk producten geven en doen dit ook echter niet op alles.
Van Forge weet ik dat ze hier heel ver in gaan. We hebben het gehad met een onderdeel wat door een constructiefout de inlaat in is gegaan. Gevolgen afgeschreven motor. Complete motor is door Forge vergoed!!
Ja brood op de plank is inderdaad wel prettig maar zal de discussie niet uit de weggaan zolang deze op een leuke manier wordt gevoerd. Maar ik snap van zowel de consument als zakelijke kant dat er irritaties kunnen ontstaan....
Milltek sport = levenslange garantie
Powerflex = levenslange garantie
Forge motorsport = 95% levenslange garantie
Dit wordt door de fabriekanten ondersteund. Het mag duidelijk zijn dat een "winkel" aanspreekpunt is voor een klant en zich ook hard moet maken voor deze klant bij de fabrikant ECHTER als de fabrikant die garantie niet geeft kan je moeilijk als "winkel" gaan roepen ja hoor bij ons wel. Dus ja we willen het wel op zoveel mogelijk producten geven en doen dit ook echter niet op alles.
Van Forge weet ik dat ze hier heel ver in gaan. We hebben het gehad met een onderdeel wat door een constructiefout de inlaat in is gegaan. Gevolgen afgeschreven motor. Complete motor is door Forge vergoed!!
Ja brood op de plank is inderdaad wel prettig maar zal de discussie niet uit de weggaan zolang deze op een leuke manier wordt gevoerd. Maar ik snap van zowel de consument als zakelijke kant dat er irritaties kunnen ontstaan....
Golf MK1 GTI
Chris
Duidelijker als dit kan je het niet uitleggen lijkt me,
Snap ook niet waarom deze discussie zo lang is
Duidelijker als dit kan je het niet uitleggen lijkt me,
Snap ook niet waarom deze discussie zo lang is