Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een Golf 6 GTI. Aangezien ik graag een jonge GTI met leder (en nog een tal van andere opties) wil, merk ik dat de edition 35 ook binnen deze prijsklasse begint te vallen. Nu twijfel ik echter sterk tussen een 'normale' GTI en een ed35. Ik heb al enkele forumleden aangesproken i.v.m. mijn dilemma, toch had ik graag nog wat meer meningen gehoord.
Waarom zou ik volgens jullie voor een ed35 moeten kiezen i.p.v. een standaard GTI? Waarom hebben sommige onder jullie je gewone GTI vervangen door een ed35?
Buiten het speciale interieur, andere velgen en de zwaardere motor is er maar weinig verschil tussen beide. Weegt de sterkere motor (met meer tuning potentieel) op tegen de meerkost in aankoop, benzineverbruik en verzekering?
Verder zal de wagen stage 2 getuned worden, de Milltek turbo-back heb ik namelijk al (2dehands op de kop kunnen tikken, ben nogal zeer vooruitdenkend

Ik begrijp dat ik een redelijk persoonlijke vraag stel maar jullie meningen kunnen mij misschien helpen met de knoop door te hakken.
Alvast bedankt voor de reacties.