waardebepaling/animo verkoop auto (Golf 6 GTI DSG)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
GTI_MaRsS-72
Type auto: Golf 6 GTI

waardebepaling/animo verkoop auto (Golf 6 GTI DSG)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Hallo allen,

Na de diefstal van mijn koplampen en tot 2 maal toe een poging daartoe recentelijk overweeg ik toch om mijn supermooie GTI te verkopen. Slaap de laatste tijd slecht en ik ben er niet gerust op dat ze mijn auto met rust laten.

De auto ziet er top uit en is extern "R" uitgevoerd (m.u.v. sideskirts, achterbumper, uitlaat), heeft veel opties en dateert van juli 2010. Heeft slechts +/- 48.000 km gelopen.

Wat zou er ik minimaal voor kunnen vragen?
Raymond
Type auto: Golf 7 GTI TCR

Re: waardebepaling/animo verkoop auto (Golf 6 GTI DSG)

Bericht door Raymond »

14.000?
GTI_MaRsS-72

Raymond schreef:14.000?
Dat is inderdaad minimaal hahaha. Mijn vraagstelling is denk ik verkeerd.
bzb

Bericht door bzb »

even kijken wat vergelijkbare vragen op autoscout enzo, de meeste vragen tussen de 17.000 en 20.000 euro, als je geen import heb kan je wat meer vragen, je zou hem ook kunnen inruilen
Laatst gewijzigd door bzb op 30 apr 2015, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
wehoo

Bericht door wehoo »

Vragen kun je alles, krijgen is een tweede. Het gaat er dus om: wat is reeël?
- zie het als een GTI, geen R.
- kijk voor waardebepaling op sites als: Anwbkoerslijst en Zomoto,
- vergelijk de verkoopprijzen van verschillende garages en trek daar 2000 euro vanaf (dat is grofweg de marge die gehanteerd wordt),
- de accessoires leveren niet veel op, voor een waardebepaling wordt er doorgaans niet naar gekeken,
- bij inruil is de inruilprijs mede afhankelijk van hetgeen je koopt: hoe duurder de nieuwe hoe hoger de inruilprijs, met een maximaal verschil van 2000 euro. Maar vaak alleen als het om een nieuw te leveren auto gaat. Dan wordt de verkoopkorting van de importeur en fabrikant doorgegeven aan de inruiler.

In de praktijk valt dit dan vaak tegen, vooral omdat je eigen "gevoelswaarde" meespeelt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GTI_MaRsS-72

Thx voor de tips.

Volgens Zomoto moet mijn GTI nog zeker € 23.375. Ze zijn dus van een standaard GTI uitgegaan. Hoe mijn auto is uitgevoerd ("R" uitgevoerd, vele opties, hoge kwaliteit custom audio-installatie) is dan niet meegerekend.

Inruilen vind ik in principe zonde omdat ik dan helemaal weinig terugkrijg. Tevens overweeg ik om een oude(re) te kopen zodat ik nog zelfs aardig wat geld over ga houden. Ik denk zelf aan een Ford Focus ST uit 2007 t/m 2009 bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant ga ik misschien spijt vinden omdat ik dan toch een gedateerde auto rij en dan ook wat opties mis. Als ik een heel jong model zou willen moet ik weer aardig wat bijleggen (wat eigenlijk geen optie is).

Dilemma....
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door TheDGM »

Dat jouw GTI uitgevoerd is als R komt niet ten gunste van de verkoopwaarde. Jij weet waarom je dat heb gedaan, maar een ander kan er vraagtekens achter zetten. Als particulier kan je niet voor een auto vragen wat een dealer voor de auto zou vragen. Op het moment dat je er €23.375 voor zou vragen doe je dat wel. Kijk eens ff wat je zou krijgen voor de auto bij inruil. Je zou dan iets daarboven kunnen zitten voor de particuliere verkoopprijs.

Succes ermee!
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
GTI_MaRsS-72

TheDGM schreef:Dat jouw GTI uitgevoerd is als R komt niet ten gunste van de verkoopwaarde. Jij weet waarom je dat heb gedaan, maar een ander kan er vraagtekens achter zetten. Als particulier kan je niet voor een auto vragen wat een dealer voor de auto zou vragen. Op het moment dat je er €23.375 voor zou vragen doe je dat wel. Kijk eens ff wat je zou krijgen voor de auto bij inruil. Je zou dan iets daarboven kunnen zitten voor de particuliere verkoopprijs.

Succes ermee!
Je hebt gelijk maar ik heb de auto zo gekocht en de liefhebber weet wel waarom die als "R" uitgevoerd is. Ik weet dat ik niet hetzelfde kan vragen als een dealer.

Vraag me af of er hier op het forum überhaupt interesse voor is mocht ik daadwerkelijk mijn auto te koop zetten.
Verkoop het liever aan een echte kenner/liefhebber dan aan een dealer of iemand op Marktplaats die het echt voor niets wil hebben. Dan rijd ik de auto liever de sloot in.

Had het met mijn vorige auto, een Mini Cooper S die JCW uitgevoerd was etc. Was gewoon echt een unieke/mooie auto. Ik had toen dus interesse in een Golf 6 GTI die een BOVAG dealer in Wateringen te koop had staan en ik was bereid om mijn auto in te ruilen. De verkoper wou eerst zelf uitvoerig met mijn auto gaan rijden maar ik besloot om mee te gaan. Nou, eenmaal terug van de testrit begon de verkoper te zeiken over steenslag op mijn bumper (zat echt geen steenslag op) en over mijn koppeling (koppeling was toevallig fonkelnieuw). Dus ik vroeg wat ik nog terugkreeg voor mijn Mini als ik de GTI zou kopen.

Hij noemde toen een onacceptabel bedrag en ik keek hem aan of ie serieus was. Die dacht dat zeker dat ik gekke Henkie was en mij wel om kon lullen. Ik was direct klaar met die verkoper en ging er gelijk vandoor (met die man viel ook niet te praten).

Hmmm, wordt een lastig verhaal vrees ik....
jochemstr
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Bericht door jochemstr »

Ik kan je alleen vertellen dan dat je er altijd véél minder voor krijgt dan je hoopt en denkt dat ie waard is. Voor zo ver ik weet wordt er echt naar de 'basis' auto gekeken, aan de hand daarvan is de waarde bepaald. De meeste opties voegen, helaas, niks toe wat betreft de inruilwaarde. Tevens is de inruilwaarde volgens mij nog lager dan de dagwaarde. Ik zou ook eens de volgende waardebepaling gebruiken van de anwb: http://www.anwb.nl/auto/koerslijst#stap1

Succes ermee!
Raymond
Type auto: Golf 7 GTI TCR

Bericht door Raymond »

Als je er 16 voor kan krijgen mag je al blij zijn, auto is tenslotte al bijna 5 jaar oud.
Bij inruil zal het misschien iets meer zijn, maar dat is afhanklelijk voor welke prijs de andere auto wordt aangeboden, met of zonder garantie.
Ik zelf heb heb er ook over nagedacht om de auto te verkopen, maar ik heb besloten om hem nog even door te rijden, wisselen van auto kost gewoon altijd geld.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Een originele NL auto van dit bouwjaar en km stand zit in het begin van de € 20.000 (dealer verkoop). Particuliere verkoop ligt uiteraard dan wat lager (garantie, rente, risico enz. van de dealer). De inruilwaarde zou hier dan weer wat onderliggen, maar als je een auto koopt die wat duurder is dan zou moeten, kan de inruilprijs weer wat hoger zijn. Dit laatste is een verkoop truckje, daar een heleboel aspirant kopers uit hun dak gaan als de inruilprijs hoger is dan bij een andere dealer, waarbij ze wel even vergeten dat het gaat om het bedrag wat ze moeten bij betalen. De dagwaarde is de waarde wat de auto opbrengt in de handel (doorverkoop), dit is de basis prijs daar op dit bedrag de tussenhandel en de verkopende handelaar "iets" wilen verdienen. Ik denk dat deze rond de € 14.000 zit. Bij particuliere verkoop zou ik rond de € 20.000 gaan zitten.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Bjeff
Type auto: Golf mk7 GTD 2014

Bericht door Bjeff »

Ik denk dat je in je handen mag klappen als je zonder inname van een inruilauto er 15k voor krijgt, je kunt als particulier weinig zekerheid bieden en de garantie is tot aan de stoeprand. Vraagprijs om te starten zou ik op 17-18k zetten. De upgrades los verkopen voor 2k en maakt dat je 17k totaal aan opbrengsten hebt.

Niets inruilen bij de aankoop van de volgende auto geeft je ook weer extra onderhandelingsruimte. succes.

Nog even het volgende; "De auto ziet er top uit en is extern "R" uitgevoerd (m.u.v. sideskirts, achterbumper, uitlaat)"

Dan heb je toch alleen een R voorbumper of ben ik nu gek?
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

R-uitgevoerd? R-voorbumper alleen begrijp ik als je de rest niet hebt?
GTI_MaRsS-72

eddiea schreef:R-uitgevoerd? R-voorbumper alleen begrijp ik als je de rest niet hebt?
- R grille (R logo verwijderd)
- zwarte R xenon koplampen
- zwarte R led achterlichten
- zwarte R velgen (nu zwarte Detroits eronder)
Maarten
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Bericht door Maarten »

GTI_MaRsS-72 schreef:
eddiea schreef:R-uitgevoerd? R-voorbumper alleen begrijp ik als je de rest niet hebt?
Geen "R" dus...

R grille zonder logo is toch precies hetzelfde als een normale...
Serviced by EMServices.
GTI_MaRsS-72

Maarten schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef:
Geen "R" dus...

R grille zonder logo is toch precies hetzelfde als een normale...
Nee. Normale is een GTI grille :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”